تبیان، دستیار زندگی
پلیس اندونزی یک مظنون وابسته به داعش که قصد انجام حملات تروریستی در سفارت میانمار در جاکارتا را داشت، بازداشت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازداشت یک مظنون وابسته به داعش در اندونزی

پلیس اندونزی یک مظنون وابسته به داعش که قصد انجام حملات تروریستی در سفارت میانمار در جاکارتا را داشت، بازداشت کرد.

بخش سیاست تبیان

داعش، اخبار داعش، جنایات داعش، سفارت، حمله تروریستی، تروریست، اندونزی، انفجار، پلیس

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس اندونزی یک مظنون گروه تروریستی داعش که قصد انجام حمله‌ای تروریستی در سفارت میانمار در جاکارتا را داشت، بازداشت کرد.
سخنگوی پلیس اندونزی اعلام کرد: مقادیر زیادی بمب دست‌ساز که این مظنون قصد داشت ماه آینده در حمله به ساختمان های دولتی و سفارت میانمار در جاکارتا از آنها استفاده کند، در محل اختفای وی کشف و ضبط شد. نام این مظنون 23 ساله "ریو پریاتنا ویباوا" است و به نظر می رسد عضو یک گروه اندونزیاییِ حامی داعش باشد.
رسانه های محلی گزارش دادند این مقدار مواد منفجره ای که کشف شد می توانست منجر به وقوع انفجاری وحشتناکتر از انفجاری باشد که در سال 2002 در کلوب شبانه بالی 202 کشته بر جای گذاشت.
سخنگوی پلیس همچنین گفت: این مظنون که در رشته کشاورزی در دانشگاه تحصیل کرده و بیکار است، خودش نحوه ساخت بمب را آموخته و قصد داشته مواد منفجره را در سراسر اندونزی توزیع کند.
اندونزی در سال جاری میلادی شاهد حملاتی از جانب عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش بوده است. بزرگترین آنها حمله ای بود که در ماه ژانویه (10 ماه پیش) در پایتخت جاکارتا رخ داد و 4 کشته بر جای گذاشت. مقامات اندونزی هشدار داده اند صدها نفر از حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور حضور دارند.
منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .