تبیان، دستیار زندگی
ششم آذرماه سال گذشته بود که شهید «عبدالرشید رشوند» فرمانده گردان امام حسین (ع) شهرستان کرج در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادی از شهید مدافع حرم

ششم آذرماه سال گذشته بود که شهید «عبدالرشید رشوند» فرمانده گردان امام حسین (ع) شهرستان کرج  در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

فرآوری: صادق جعفری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
عبدالرشید رشوند


تشییع پیکر این شهید مدافع حرم هم زمان با اربعین حسینی برگزار شد که در خلال دیدار خانواده شهید با پیکرش و همچنین تشیع پیکر سخنانی در رسای پدر گفتند، امروز و در اولین سالگرد مدافع حرم «عبدالرشید رشوند» تبیان ضمن زنده کردن نام این شهید گفته های وابستگان وی را نشر می دهد.
 
شهید «عبدالرشید رشوند» از مدافعان حرم حضرت زینب (س) و مواجهه با نیروهای تکفیری، روز جمعه ششم آذرماه در سوریه به شهادت رسید. این شهید فرمانده گردان امام حسین (ع) شهرستان کرج بود. از وی دو فرزند پسر و دختر به یادگار مانده است.
پیکر مطهر این شهید بزرگوار بعدازظهر روز دوشنبه نهم آذرماه سال 1394 وارد کشور شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید هم زمان با اربعین حسینی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز چهارشنبه 11 آذرماه در کرج برگزار شد.

در معراج شهدا

خانواده شهید مدافع حرم با چهره پاک شهید «عبدالرشید رشوند» در معراج شهدا وداع کردند.
وداعی که در معراج شهدا انجام شد و بسیار دردناک و سوزناک بود، دختر و پسر شهید در فراق پدر می سوختند، همسرش دیگر نمی توانست چهره زیبای همدمش را ببیند و پدر و مادر سالمندی که دست پرورده خود را تقدیم اسلام و ائمه اطهار کردند و دیدارشان به قیامت رفت.
در این میان برادر جانباز شهید نیز نبود برادر را بیش از پیش احساس می کرد، برادری که 30 سال از برادر جانبازش پرستاری می کند و همدم هم بودند.

عبدالرشید رشوند


مهم این بود که هیچ یک از افراد خانواده شهید ناراحت از دست دادن عزیزشان نیستند چراکه شهادت آرزوی عبدالرشید رشوند بود، آرزویی دیرینه که امروز به آن رسیده است.

به من تسلیت نگویید، بلکه تبریک باید گفت چراکه هدف پدرم شهادت بود و به آرزویش هم رسید

یادمان باشد همین شهدا هستند که از جان و مال و ناموس ما دفاع می کنند و جان خود را در این راه می گذارند، پس ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.
پسر شهید عبدالرشید رشوند گفت: «به من تسلیت نگویید، بلکه تبریک باید گفت چراکه هدف پدرم شهادت بود و به آرزویش هم رسید.»

عبدالرشید رشوند

دختر شهید پس از صلوات بر امام زمان (عج) و درود و سلام بر مقام معظم رهبری گفت: «سید علی خامنه ای عشق پدرم بود و تا ابد پشتیبان خط ولایت هستیم.»

پدرم خطاب به من و برادرم می گفت علمای در خط امام را شناسایی کنید و از خط ولایت محکم پشتیبانی کنید و از اختلافات بپرهیزید

وی افزود: امام و شهدا چه زیبا راه یافتند، چه عارفانه آن را پیمودند و چه عاشقانه رسیدند و همچنان در شلوغی روزها و شب هایمان گم شده ایم و به دنبال روزنه ای هستیم تا از آن منبع، نوری بیابیم تا شاید دمی به آرامش برسیم.
دختر این شهید بزرگوار بادلی سوخته و در فراق پدر از شهدا طلب یاری کرد و گفت: پدرم خطاب به من و برادرم می گفت علمای در خط امام را شناسایی کنید و از خط ولایت محکم پشتیبانی کنید و از اختلافات بپرهیزید که ازهم پاشیدگی و نداشتن وحدت باعث می شود ضربه جبران ناپذیری بر پیکر این انقلاب وارد آید و با تمام وجود فریاد بزنید «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»

وی با تمام وجود و احساسات دخترانه اش نسبت به پدر شهید خود گفت: پدرم همیشه من و برادرم را به اقامه نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه تشویق می کرد و می گفت بدانید سالم ترین سازمان و تشکیلات، تشکیلات نماز جمعه است و همیشه خواستار نماز جمعه و جماعت بود.


منابع: تسنیم/بسیج پرس