تبیان، دستیار زندگی
آیا شما هم حیوانات را دوست دارید؟ حیوانات موجوداتی زیبا و دوست داشتنی هستند هر جند بعضی اوقات ما را به شدت می ترسانند و حتی عده ای از این حیوانات زیبا انسان ها را می کشند و یا می خورند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١

آیا شما هم حیوانات را دوست دارید؟ حیوانات موجوداتی زیبا و دوست داشتنی هستند هر جند بعضی اوقات ما را به شدت می ترسانند و حتی عده ای از این حیوانات زیبا انسان ها را  می کشند و یا می خورند. اما با این وجود ما انسان ها تعدادی از این حیوانات زیبا و بی آزار را در خانه خود نگه می داریم و جزو حیوانات خانگی خود می دانیم.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١

گربه وحشی:

وقتی توله های نژاد وحشی  بالغ می شوند همیشه از درخت آویزان هستند. آن ها در طول روز روی درخت استراحت می کنند. گاهی اوقات در طول شب از همان جا شکار می کنند، و حتی شکار را بالا می کشند و می خورند.
آن ها شب گرد هستند. اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد. ممكن است در یك شب تا 10 كیلومتر مسافت را طی كند. اكثر خصوصیات گربه وحشی،  شبیه  به گربه اهلی است.

 از پستاندارن كوچك، پرندگان و تخم و جوجه آن ها، خزندگان، ماهی، قورباغه، حشرات و حیوانات اهلی از قبیل مرغ و خروس، بزغاله و گاهی مواد گیاهی تغذیه می‌كند.

نقاط روی بدن گربه های وحشی به آن ها کمک می کند تا بتوانند قائم شوند هم روی درختان و هم روی زمین.
محل زندگی این حیوانات  در آسیا و آفریقا است
.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١


خرس قطبی:

این خرس قطبی ناز نازی در آینده شکارچی درنده ای می شود تا بتواند در سرمای زیاد زنده بماند. در زمستان بدن خرس های قطبی می تواند تا 10 سانتی متر چربی زیر 2 لایه پشم داشته باشد تا آن ها را گرم نگه دارد.

این گوشت خواران قطبی می توانند بوی یک شیر دریایی را از فاصله 32 کیلومتری احساس می کنند. خیلی ها میگویند خرس های قطبی ماهی ، پنگوئن و حتی نهنگ می خورند!

درست است خرس های قطبی وقتی گرسنه باشند هر چیزی که سر راهشان باشد می خورند
غذای اصلی خرس های قطبی خوک دریایی است.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١



گوریل کوهی:

این گوریل می تواند همیشه در حال بازی باش. گوریل های کوهی جوان، روز خود را با خوش گذرانی می گذراند. از درخت بالا می روند هم دیگر را تعقیب می کنند از شاخه ها بالا می روند.

آن ها به کمک انسان ها نیاز دارند تا بزرگ شوند. گوریل کوهی یکی از ر معرض خطر ترین گونه ها است. تنها 880 عدد از آن ها بر روز کره زمین باقی مانده است.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١


سمور دریایی:

برای خوابیدن درآب خیلی خودش را تکان نمی دهد وقتی بچه است اغلب وقتش را روی شکم مادرش که روی آب شناور است می گذراند. سمور پستانداری گوشت خوار است که سرده جداگانه ای از راسویان را بنام سموریان تشکیل می دهد.

پوست این جانور در تهیه پوستین (خز) کاربرد دارد. پوست سمور نرم و لطیف و گران بهاست. سمور  دریایی برای زندگی آبی آفریده شده است. آن ها کرک های ضد آب و پاهای  پرده دار هستند.

پره های بینی و گوش های آن ها بسته می شود. از جانوران آبزی نظیر ماهی، قورباغه، خرچنگ، پستان داران کوچک نظیر ول آبزی، پرندگان آبزی به خصوص چنگر، مرغابی، تخم و جوجه پرندگان، حشرات و مواد گیاهی تغذیه می‌کند. غذا را با دهان می‌گیرد.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١


فیل آفریقایی:

از این فیل ها دوری کنید. فیل های آفریقایی در زمان تولد می توانند 200 پوند وزن داشته باشد. آن ها  گوشت خوار هستند. تا بیش از 70 سال عمرمی کنند. 

فیل های آفریقایی، برخلاف اقوام آسیایی خود، به راحتی اهلی نمی شوند. اقلیم آنها سراسر محدوده صحرای آفریقا و جنگل های بارانی مرکز و غرب آفریقا را شامل می شود.

وقتی بزرگ می شوند وزن آن ها به 7 تن هم می رسد. این بزرگترین پستان دار خشکی اشتهای زیادی دارد. در یک روز، بیش تر از 100 کیلوگرم علف میوه و برگ می خورد.

حیوانات شگفت انگیز- قسمت ١

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@ tebyan.com
تهیه: شهرزاد فراهانی- منابع: مجله نبات- سایت آسمونی- سایت coca

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.