تبیان، دستیار زندگی
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی از امروز استارت خواهد خورد که سرخپوشان تهرانی و تبریزی برای صدرنشینی رقابت خواهند کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال سرخ ها برای صدرنشینی

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی از امروز استارت خواهد خورد که سرخپوشان تهرانی و تبریزی برای صدرنشینی رقابت خواهند کرد.

بخش ورزشی تبیان

تراکتور

هفته دوازدهم لیگ برتر در 2 روز پایانی هفته جاری برگزار می شود و در مهمترین دیدارها پرسپولیس و استقلال به ترتیب به مصاف ماشین سازی و صبای قم می روند.

در دیگر دیدار مهم هفته دوازدهم تیم فوتبال تراکتورسازی به مصاف پدیده می رود تا بتواند با طلسم شکنی مقابل مشهدی ها به صدرنشینی خود ادامه دهد.

منصوریان باز هم به مرفاوی رسید

پس از جدال استقلال و صبای قم در جام حذفی این بار دو تیم در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف هم می روند . در دیدار 2 هفته پیش صبا و استقلال که در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد منصوریان و شاگردانش در 120 دقیقه قانونی و وقت های اضافه بازی حریف صبا نشدند و کار به ضربات پنالتی کشید و در ضربات پنالتی سیدمهدی رحمتی با مهار یک ضربه پنالتی باعث برتری آبی ها و صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی شد.

دیدار دو تیم در جام حذفی که با پیروزی استقلال به پایان رسید با حواشی بسیاری از جمله مصاحبه مرفاوی علیه منصوریان، شعار تماشاگران استقلالی علیه حامد لک، ماجرای صحبت داور با سیدمهدی رحمتی و مصاحبه تند مربی صبا علیه استقلالی ها همراه بود.  با این وجود باید منتظر ماند و دید قمی ها برای آبی پوشان چه میزبانی را تدارک دیده اند.

پس از این اتفاقات حالا بازی دو تیم تحت تاثیر دو حواشی گذشته است و حالا صمد مرفاوی در تلاش است تا با یک پیروزی علاوه بر جبران شکست در جام حذفی، بتواند چند پله ای را در جدول رده بندی صعود کند تا از درب خروجی باشگاه دور شود

استقلال و صبای قم هر 2 در هفته گذشته ناکام بوده اند، آبی ها در خانه بازی برده را با تساوی عوض کردند و صبایی ها در تبریز به تراکتورسازی باختند؛ بنابراین هر 2 تیم سخت به 3 امتیاز بازی نیاز دارند؛ ضمن این که این دیدار برای صبایی ها جنبه انتقامی هم دارد. قطعا در دیدار دوباره صبای قم و استقلال رقابت رحمتی و لک دروازه بانان 2 تیم و کاوه رضایی و رضا عنایتی، مهاجمان شان جالب و دیدنی خواهد بود و به نظر می رسد برگ برنده 2 مربی از جمع این بازیکن خواهند بود.

استقلال منصوریان در هفته های گذشته مصدومان زیادی داشته است و شاید در بازی امروز باز هم دست به تغییر ترکیب خود بزند. استقلال علی رغم صعود در جام حذفی در لیگ نتوانسته نتایج مناسب و با ثباتی را کسب کند و در صورت نتیجه نگرفتن مقابل صبا فاصله و امید هواداران را برای رسیدن به بالای جدول از دست خواهد داد .

تراکتورسازی -پدیده؛ بازی با گربه

سیاه تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز طی 2 فصل اخیر مقابل تیم های مشهدی بازنده مطلق بوده و ٥شکست را متحمل شده است. تراکتورسازی تبریز طی 2 فصل اخیر هر ٤ بازی خود مقابل پدیده را باخته است. آن ها هر 2 بار در مشهد با نتیجه یک- صفر و در تبریز با نتایج ٢ - یک و ٣ -یک مغلوب پدیده شده اند. سیاه جامگان نیز در گذشته مقابل تراکتورسازی بازی رفت را با تساوی بدون گل به پایان برد و در بازی برگشت ٢-یک پیروز شد. حالا با این پیشینه تیم امیر قلعه نویی میزبان پدیده ای است که هفته گذشته موفق شده ماشین سازی تبریز را شکست دهد و برای صدرنشین خط و نشان بکشد.

تلاش پرسپولیس برای پس گرفتن صدر جدول

آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر به میزبانی سرخپوشان پایتخت برگزار خواهد شد .

سرخ پوشان پایتخت که هفته گذشته با تساوی بدون گل مقابل پیکان و پیروزی تراکتورسازی صدر جدول را به رقیب تبریزی تقدیم کرده اند حالا مصمم هستند دوباره صدرنشین شوند. شاگردان برانکو عصر جمعه میزبان تیم انتهای جدولی ماشین سازی هستند که اصلا حال و روز خوشی ندارد و با 6 امتیاز گزینه نخست سقوط به لیگ دسته اول است.

البته برانکو برای بازی با ماشین سازی برای چیدن ترکیبش دغدغه دارد و با اخراج محمد انصاری او باید زوج مناسبی را برای سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع انتخاب کند. به نظر می رسد انتقال حسین ماهینی به قلب خط دفاعی و قرار دادن رامین رضاییان از ابتدا در ترکیب و جناح راست خط دفاعی پلان نخست برانکو در غیاب انصاری است؛ ضمن این که شاید مهدی طارمی هم در ترکیب اصلی نباشد تا به نوعی بابت از دست دادن موقعیت گل در بازی با پیکان تنبیه شود. شاید پرسپولیس با نتیجه نگرفتن در این بازی دچار مشکل نگردد اما شاید بازی با پرسپولیس آخرین فرصت برای رسول خطیبی برای بقا در نیمکت ماشین سازی باشد.