تبیان، دستیار زندگی
دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوا از برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای فاوا با مشارکت 7 سازمان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به یاد شهدای فاوا

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوا از برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای فاوا با مشارکت 7 سازمان خبر داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهدای فاوا


نظری دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوای دفاع مقدس از برگزاری اولین کنگره سراسری ملی و موضوعی شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت 7 سازمان در آذرماه خبر داد.

اکبر نظری دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوا دفاع مقدس حوزه مخابرات و الکترونیک که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده می شود را یکی از اثرگذارترین حوزه ها در دفاع مقدس نامید و گفت: قطعاً شهدای این حوزه در شرایط تحریم، تهدیدات سخت و هجوم دشمن با کمترین بضاعت کارهای بزرگ انجام دادند که نتایج آن در دفاع مقدس مشاهده شد.

امسال اولین کنگره سراسری ملی و موضوعی دفاع مقدس در کشور با مشارکت سپاه، بسیج، ارتش، ناجا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت مخابرات ایران برگزار خواهد شد

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوا دفاع مقدس اظهار کرد: در این راستا از سال 89 با ایجاد دفاتر جمع آوری و حفظ آثار شهدای فاوا در استان ها جمع آوری آثار 6500 شهید فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از وصیت نامه، دست نوشته و خاطرات شهدا انجام شده و جمع آوری خاطرات شهدا از زبان دوستان و هم رزمان شهدا در حال انجام است و انتشار کتاب زندگینامه شهدای فاوا در دستور کار کنگره قرار دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش از 55 یادواره شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط ارتش، سپاه، بسیج و ناجا در کشور برگزارشده، گفت: امسال اولین کنگره سراسری ملی و موضوعی دفاع مقدس در کشور با مشارکت سپاه، بسیج، ارتش، ناجا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت مخابرات ایران برگزار خواهد شد.

نظری افزود: یادواره شهدای فاوای دفاع مقدس پنجشنبه 18 آذرماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزارشده و در این مراسم ضمن رونمایی از چندین جلد کتاب زندگینامه شهدای فاوا دفاع مقدس از 114 خانواده شهید سازمان های مختلف به عنوان شهدای شاخص، خانواده شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت مرتبط با حوزه فاوا و پیشکسوتان و رزمندگان تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین از سیزدهم لغایت هجدهم آذرماه نمایشگاه بزرگ تخصصی تجهیزات مخابراتی و تهدیدات سایبری در فرهنگسرای بهمن آماده بازدید مردم خواهد بود.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت شهدای فاوا دفاع مقدس گفت: علاوه بر برگزاری کنگره، مسابقه بزرگ فراخوان شهدای فاوا دفاع مقدس با محورهای شهیدان و ایثارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات دفاع مقدس، خلاقیت و ابتکارات درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دفاع مقدس و نقش مردم و سازمان های غیرنظامی در چهار بخش ژس، مقاله، خاطره و دل نوشته برگزارشده که علاقه مندان می توانند تا 7 آذر آثار خود را در سایت shohadafava.ir به ثبت برسانند و از برگزیدگان طبق انتخاب هیئت داوران در روز برگزاری کنگره تقدیر خواهد شد.


منبع: تسنیم