تبیان، دستیار زندگی
جب نمازجمعه پرصلابت و شكوهمند این هفته تهران روز گذشته با حضور انبوه نمازگزاران مومن و متدین به امامت آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مصلای دانشگاه تهران برگزار شد. امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه تهران : مشاركت حداكثری مردم در انتخابات موجب

نمازجمعه پرصلابت و شكوهمند این هفته تهران روز گذشته با حضور انبوه نمازگزاران مومن و متدین به امامت آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مصلای دانشگاه تهران برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران با تاكید بر ضرورت حفظ نظام گفت : حفظ نظام از واجبات است .
آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران همچنین با تاكید بر ضرورت هوشیاری همه مسئولان نظام افزود : برخی عناصر منافق همچنان برای براندازی نظام تلاش می كنند و دستگاه قضایی نیز برای رسیدگی به پرونده های آنان احكام قضایی را صادر كرده است اما از آنجائیكه هیچ وكیلی حاضر نمی شود وكالت این عناصر مجرم را به عهده بگیرد پرونده آنان همچنان باقی است .
وی افزود : توطئه ها و حركات دشمنانه منافقین از زمان صدراسلام و در زمان حیات پیامبر تاكنون به كرات وجود داشته است و برای حفظ اسلام , گاهی لازم است در مقابل این حركات با مصلحت اندیشی برخورد شود.
دبیر شورای نگهبان گفت : نظام در هر شرایطی به آرامش نیاز دارد و دستگاه قضایی نیز با توجه به این مهم وظیفه خود را انجام می دهد در حالیكه برخی دستگاه قضایی را به بی تفاوتی متهم می كنند و به آن اتهام و افترا می زنند.
وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره ) كه حفظ نظام از همه چیز واجب تر است , افزود : اگر خطری نظام را تهدید می كند لازم است برای مقابله با آن خطر اشد مجازات را برای عاملان آن درنظر گرفت .
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول همچنین با توصیه به تقوی الهی گفت : حفظ ایمان و رعایت اخلاق انسان را از هرگونه زشتی و گناه دور می كند.
خطبه دوم
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه نیز با قدردانی از نیروهای ارتش و فداكاریهای آنان در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ گفت : ارتش امروز باعث افتخار ملت ایران است .
آیت الله احمد جنتی با تاكید بر ضرورت توجه به پیام نوروزی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ابتدای چشم انداز 20 ساله نظام افزود : در حال حاضر نظام به این بلوغ رسیده است كه آینده 20 ساله خود را ترسیم كند و مسئولان دستگاههای تبلیغاتی , رسانه ها , دستگاه دولتی و نظامی باید پیام عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی را جدی بگیرند و همبستگی ملی و مشاركت عمومی را مورد توجه لازم قرار دهند.
وی گفت : برنامه ریزی آموزشی برای توجه بیشتر به سند چشم انداز 20 ساله نظام ضروری است , بگونه ای كه همه در مقابل این سند مسئولیت خطیری دارند.
آیت الله جنتی با تاكید بر ضرورت پرهیز از هرگونه اختلاف نظر گفت : همه مسئولان و دستگاهها باید با همبستگی ملی به عملی شدن این سند بپردازند تا موجب ترقی و رشد نظام شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نزدیك شدن به نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : متاسفانه برخی عناصر امروز برای مطرح كردن مقاصد و اهداف شخصی خود از موقعیت قومی سواستفاده می كنند.
وی تاكید كرد : طرح مطالبات قومیت ها در شرایطی طرح می شود كه برخی با رای پایین , به صحنه انتخابات بیایند.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد : چنین اظهاراتی برای كشور خطرناك است و به نفع هیچ كس نیست .
آیت الله جنتی با بیان اینكه مردم از مقاصد این افراد آگاه هستند , اظهار داشت : مردم با بی اعتنایی از این مساله رد می شوند , در بسیاری از فتنه ها صلاح این است كه با بی اعتنایی رد شد.
وی خاطرنشان كرد : ملت آگاه هستند كه چه كسی برای خدا و چه كسی برای منافع شخصی خود كار می كند.
امام جمعه موقت تهران تصریح كرد : صدا وسیما , ائمه جمعه و همه باید همبستگی ملی و مشاركت عمومی را سرلوحه كار خود قرار دهند و باید تلاش شود تا به این حكم و بقای نظام لطمه ای وارد نشود.
وی بر ضرورت بررسی و شناسایی دقیق نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط مردم تاكید كرد.
خطیب این هفته نمازجمعه تهران همچنین بر مسئولیت سنگین وظایف ریاست جمهوری تصریح كرد.


دبیر شورای نگهبان گفت : باور نیست كه این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری , به عمق مسایل و مشكلات موجود كشور پی برده باشند , آنان باید توجه داشته باشند كه ایران در چه شرایطی بسر می برد و به چه وضعیتی می خواهد تغییر كند.
وی با برشمردن ویژگی های رئیس جمهوری افزود : یك رئیس جمهور باید سیاستمدار باشد و نه سیاست باز و دلش برای مستضعفان بسوزد , این حكومت , حكومت مستضعفان است .
آیت الله جنتی مشاركت بیشتر مردم در این دوره از انتخابات را یك اصل و مهم دانست و گفت : مطمئنا مشاركت گسترده و قوی مردم در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای حفظ اقتدار نظام و سركوبی دشمنان نقش بسزایی دارد.
خطیب نمازجمعه دیروز تهران تصریح كرد : استفاده از اموال عمومی در آستانه انتخابات به نفع یك نامزد جایز نیست و مردم نباید اجازه دهند كسی از اموال عمومی برای مقاصد شخصی استفاده كند.
وی همچنین درباره گرانی در كشور تصریح كرد : گرانی همچنان مردم را رنج می دهد و مجلس شورای اسلامی باید برای برخورد با این معضل و حل مشكل گرانی , هرچه سریعتر تمهیداتی بیاندیشد.
خطیب نمازجمعه تهران اظهار داشت : مردم باید بدانند كه چه كسی و چه جریان هایی در این گرانی مقصر است .
آیت الله جنتی همچنین با اشاره به بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به بیش از 1,5 میلیارد مسلمان به هتك حرمت مسجدالاقصی گفت : سازمان كنفرانس اسلامی نیز متاسفانه تاكنون حركت جدی در مقابل این جنایت رژیم صهیونیستی انجام نداده و همچنان سكوت اختیار كرده است .
امام جمعه موقت تهران با توجه به ضرورت هوشیاری و توجه همه مسلمانان تاكید كرد : همه مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین و جوانان مبارز و آزادیخواه فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت كنند.
آیت الله جنتی آمریكا را عامل اصلی تنش و آشوب در منطقه دانست و گفت : آمریكا عامل اصلی بحرانهای اخیر در لبنان بوده و آتش جنگ در عراق نیز به علت حضور اشغالگران آمریكایی در این كشور همچنان مردم عراق را رنج می دهد.
سخنان پیش از خطبه ها
امیر سرتیپ محمدی فر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تبریك فرارسیدن روز ارتش (29 فروردین ) یاد و خاطره شهدای ارتش از جمله امیرسرتیپ صیادشیرازی , سرلشكر فلاحی , آبشناسان , قرنی , نامجو و ظهیرنژاد را گرامی داشت .
امیر سرتیپ محمدی فر , نامگذاری 29 فروردین به مناسبت روز ارتش توسط حضرت امام خمینی (ره ) را نشانگر اوج ژرف اندیشی ایشان در آن دوره حساس دانست و افزود : درایت و شناخت عمیق امام از وفاداری ارتش به نظام موجب شد كه به منظور حفظ جایگاه ارتش , این روز , روز ارتش نامگذاری شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد : رهبر فقید انقلاب در بخشی از پیام خود به مناسبت روز ارتش , ملت را موظف به استقبال و پشتیبانی از ارتش دانست .
وی افزود : پیام امام خمینی (ره ) به مناسبت روز ارتش , این نیرو را متحول كرد و موجب شد در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه های بسیار بیافریند.
امیر سرتیپ محمدی فر روز ارتش را روز همبستگی و پیوند عمیق ارتش با مردم و روز قدرشناسی مردم از ارتش دانست و افزود : ارتش جمهوری اسلامی افتخار دارد كه برخاسته از بطن ملتی بزرگ است .
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت : ارتش در هشت سال دفاع مقدس , همراه با دیگر رزمندگان , تجاوز استكبار جهانی را خنثی كرد و به آنان آموخت كه در مكتب اسلام , تمسك به سلاح برنده ایمان مهم بوده و دفاع از كیان ملت و مملكت اسلامی امری واجب است .
امیرسرتیپ محمدی فر افزود : ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی , در مرزی به طول 1610 كیلومتر با دشمن درگیر شد و برای دفاع از ناموس , شرف , حیثیت , حریت و تمامیت ارضی كشور جنگید و از تجزیه آن جلوگیری كرد.
وی افزود : ارتش جمهوری اسلامی پس از جنگ با ادامه حضور در مناطق مرزی , در پاكسازی هزاران هكتار از مناطق آلوده به مین , بیش از نه میلیون مین و گلوله عمل نكرده را خنثی و 158 شهید و 643 مجروح را تقدیم انقلاب كرد .
وی با تاكید بر این كه تلاش ارتش بر این است كه با بكارگیری فناوری های پیشرفته , از سلاح های روز دنیا عقب نماند افزود : در سال های اخیر تانك های ارتش به سیستم كنترل آتش لیزری مجهز شده اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهارداشت : اكنون این نیرو علاوه بر جنگ های نامنظم , جنگ های چریكی و پارتیزانی را به نیروهای خود آموزش می دهد و در رزمایش پیروان ولایت , تلفیق این سه جنگ به نمایش گذاشته شد.
وی اعلام كرد : امسال در روز ارتش , یگان های نمونه , طی رژه با شكوهی آمادگی و توان رزمی خود را در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره ) به نمایش می گذارند.
وی یادآور شد : ارتش جمهوری اسلامی در زمان زلزله بم و زرند در كرمان با 16 گردان مجهز و 485 سورتی پرواز , در انتقال 100 تن مواد غذایی به كمك آسیب دیدگان شتافت .
امیر سرتیپ محمدی فر افزود : هر ساله در آستانه عید نوروز , ارتش جمهوری اسلامی با ایجاد نمایشگاه و ایستگاه های صلواتی , پذیرای بیش از سه میلیون زائر در قالب كاروان های راهیان نور است .

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی