تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل سازمان ملل از سران کشورهای جهان خواست به مفاد توافق هسته ای با ایران پایبند باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بان کی مون: همه به برجام پایبند باشند

دبیرکل سازمان ملل از سران کشورهای جهان خواست به مفاد توافق هسته ای با ایران پایبند باشند.

بخش سیاست تبیان

بان کی مون، توافق هسته ای، مفاد، دبیر سازمان ملل، سازمان ملل، برجام، مذاکرات هسته ای، آخرین اخبار

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگو با کریستین امانپور درباره موضوعات مختلفی که در دوره ده ساله ریاست او بر سازمان ملل متحد رخ داد صحبت کرد.مجری سی ان ان، قبل از آغاز این گفتگو، از جنگ در سوریه و بحران پناهجویان به عنوان دشوارترین موضوعات و از توافقنامه تغییرات آب و هوایی و توافقنامه هسته ای ایران به عنوان موفقیت ها در دوره دبیر کلی بان کی مون نام برد.

بان کی مون در این مصاحبه اختصاصی، سوریه را به عنوان شکست سازمان ملل متحد و یک شکست جمعی توصیف کرد.

"به اعتقاد من، این توافقنامه که پنج بعلاوه یک انجام داد، توافقنامه ای محکم است. معنی این گفته، آن است که ما باید به این توافقنامه احترام بگذاریم."

وی درباره دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: من موضوعات مهم سازمان ملل متحد را در گفتگوی تلفنی، برای ترامپ توضیح دادم.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این مصاحبه درباره تغییرات آب و هوایی هم صحبت کرد. بان کی مون در ادامه به پرسشی درباره ایران پاسخ داد.

سوال: موضوع دیگری که ممکن است باعث برخورد بین دولت جدید آمریکا و سازمان ملل متحد شود توافقنامه هسته ای ایران است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا این توافقنامه را بدترین توافقنامه ممکن توصیف کرد. روشن و مشخص است که افرادی هستند که مصرانه به وی می گویند که برای مذاکره دوباره تلاش کند یا اینکه از آن خارج شود.

بان کی مون در پاسخ گفت: اگر بخواهم به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد که واقعا سخت کار کرد تا کمک کند موضوع هسته ای ایران حل شود، به صورت عینی صحبت کنم، باید بگویم که به اعتقاد من، این توافقنامه که پنج بعلاوه یک انجام داد، توافقنامه ای محکم است. معنی این گفته، آن است که ما باید به این توافقنامه احترام بگذاریم.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان