تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، به مناسب روز ملی پرنده نگری، به تشریح برنامه های متنوع این رویداد پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های روز ملی پرنده نگری تشریح شد

مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، به مناسب روز ملی پرنده نگری، به تشریح برنامه های متنوع این رویداد پرداخت.

بخش گردشگری تبیان
title

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدعلی فیاضی با بیان این خبر گفت: طبق برنامه ریزی و اقدامات ستاد برگزاری روز ملی پرنده نگری تصمیم بر آن شده است تا روزهای  پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ آذر ماه  جاری، با برگزاری برنامه های متنوع برای مخاطبان تخصصی و عموم مردم، ظرفیت های پرنده نگری (Bird Watching)  مطرح و اطلاع رسانی شود.

فیاضی با بیان اینکه بخش نخست در نظر گرفته شده در قالب همایش تخصصی، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۴ آذر ماه در محل سالن آمفی تاتر کاخ موزه ملت مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: در این نشست که تا ساعت ۱۲ تداوم خواهد داشت با بهره مندی از سخنرانی و نظرات مسئولین و متخصصان این حوزه امکان بهره مندی از فرصت های بکر موجود در زمینه پرنده نگری کشور فراهم خواهد شد.   این در حالیست که در راستای برگزاری برنامه مذکور، برنامه پرنده نگری نونهالان نیز در خانه طبیعت گردی مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد  برگزار می شود.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در ادامه از بخش دوم برنامه های روز ملی پرنده نگری در روز جمعه، ۵ آذرماه خبر داد و افزود: تلاش شده است تا در این روز موضوع پرنده نگری به بطن جامعه وارد شود؛ لذا با همکاری ستاد توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران و سازمان های مردم نهاد مرتبط با استقرار دو تیم حرفه ای از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۳ در پارک های «شهر» و «چیتگر» هموطنان گرامی می توانند تجربه ای متفاوت در این زمینه داشته باشند و ضمن آشنایی با این رشته از نزدیک، درک عمیق تری درباره تنوع زیستی کشورمان پیدا کنند.

فیاضی افزود: همچنین در این روز از ساعت ۱۶ الی ۱۹ نیز با استقرار تیم حرفه ای در پارک پرندگان لویزان ضمن برپایی کارگاه آموزشی، امکان تبادل نظر و آشنایی با آخرین دستاوردها در این حوزه فراهم خواهد شد.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در پایان اظهار کرد: برنامه شرح داده شده تنها مختص به استان تهران نیست و در بسیاری از استان های دیگر همانند کردستان، خوزستان، قم، مازندران، گیلان، کرمان، زنجان، کردستان و ... نیز هر یک به صورت مجزا با برگزاری برنامه های مردمی زمینه گرامیداشت و بهره مندی از فرصت های موجود در این رویداد را فراهم خواهند آورد.

برگزاری «نمایشگاه عکس و تور رایگان پرنده نگری از ۴ لغایت ۶ آذرماه در جوار دریاچه زریوار کردستان»، «همایش علمی، تحقیقاتی در جنگل های جلگه ای هیرکانی در روز ۵ آذر از ساعت ۸ صبح در محل رضوانشهر»، «سیمنار تخصصی اکوتوریسم با محوریت پرنده نگری و برگزاری تور آموزشی در روز ۴ و ۵ آذرماه در محل سالن همایش اداره محیط زیست استان گیلان» و نیز «همایش روز ملی پرنده نگری در محل تالار دانشکده کشاورزی اهواز در روز ۳ آذر ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۴» بخشی از برنامه های استانی به مناسبت گرامیداشت این روز به شمار می آید.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .