تبیان، دستیار زندگی
رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد پاره کردن توافق هسته ای ایران و 1+5 اشتباه است و دولت آتی آمریکا نباید برجام را از بین ببرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاره کردن برجام اشتباه است

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد پاره کردن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اشتباه است و دولت آتی آمریکا نباید برجام را از بین ببرد.

بخش سیاست تبیان

برجام، مذاکرات هسته ای، برجام چیست، ستاد، توافق هسته ای، آمریکا، اتحادیه اروپا، اروپا، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، «مایک مولن» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا  اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نباید برجام را از بین ببرد.

این دریادار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که در دوران ریاست‌جمهوری «جرج بوش» و «باراک اوباما»، ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را برعهده داشته است، گفت آمریکا به اندازه کافی شاهد جنگ‌هایی در خاورمیانه بوده است و به همین دلیل دولت منتخب آمریکا را ترغیب کرد که با احتیاط بسیار زیاد به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) نگاه داشته باشد.

وی در میزگرد ایده‌های واشنگتن به سازماندهی موسسه «اسپن» گفت: «من فکر می‌کنم که پاره کردن برجام یک اشتباه باشد». مولن تصریح کرد که هیچ جایگزین پیشنهادی برای توافق هسته‌ای ایران که در ژوئیه 2015 به امضا درآمد، نمی‌بیند.

ایران و 1+5 در خصوص محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در قبال لغو تحریم‌های هسته‌ای به توافق رسیدند و این توافق در 16 ژانویه بعد از آن اجرایی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی رسماً تأیید کرد که ایران در زمینه مفاد توافق همکاری کرده است.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .