تبیان، دستیار زندگی
یکی از بزرگترین نویسندگان داستان کوتاه در سن 88 سالگی درگذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ویلیام ترور» درگذشت

یکی از بزرگترین نویسندگان داستان کوتاه در سن 88 سالگی درگذشت.

بخش ادبیات تبیان
«ویلیام ترور» درگذشت

این نویسنده ایرلندی در طول دوران فعالیت خود بیش از 15 رمان بلند وتعداد زیادی داستان کوتاه نوشت. سه بار جایزه ادبی «کاستا» را از آن خود کرد و چهار بار نیز در جایزه ادبی «من بوکر» نامزد دریافت جایزه شد که آخرین بار آن به سال 2002 بازمی گردد.

او را به سبب سبک نوشتاری اش در داستان کوتاه با نویسندگان مطرحی چون «چخوف»، «گی دو موپاسان» و «جیمز جویس» مقایسه می کردند. «گراهام گرین» در نقدی که در سال 1975 بر کتاب مجموعه داستان های کوتاه «ویلیام ترور» نوشت آن را یکی از برترین و شاید برترین مجموعه داستان کوتاه پس از «دوبلینی ها» اثر «جیمز جویس» معرفی کرد.

«جان بنویل» نویسنده ایرلندی برنده بوکر در واکنش به درگذشت «ویلیام ترور» گفت: با وجود این که «ترور» را کم می شناختم اما او را دوست داشتم. سکوت و کم حرفی ذاتی او همراه با حس پوچی اش موجب شد به موفقیت بین المللی که شایسته آن بود نرسد. او یکی از بزرگترین نویسندگان داستان کوتاه و چیزی در حد «آنتوان چخوف» بود و داستان هایش آن قدر خوب بودند که رمان هایش زیر سایه آن ها به خوبی دیده نشد و این مایه تاسف است.

«جویس کرول اوتس» نویسنده مطرح آمریکایی نیز در صفحه توئیتر خود به این موضوع واکنش نشان داد و «ویلیام ترور» را یکی از بزرگترین نویسندگان داستان کوتاه معرفی کرد.

«داستان های ویلیام ترور» (1983)، «پس از باران» (1996)، «اخباری از ایرلند و داستان های دیگر» (1986) و «مجردان تپه» (2000) از جمله مهمترین مجموعه داستان های کوتاه «ویلیام ترور» محسوب می شود.


منبع: ایسنا