تبیان، دستیار زندگی
سفارت عربستان در قاهره با صدور بیانیه ای ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد و از نهادهای بین المللی خواسته به مسئولیت های خود در قبال آنچه تلاش ایران برای ایجاد بی ثباتی در منطقه خوانده شده، عمل کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفارت عربستان ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد

سفارت عربستان در قاهره با صدور بیانیه‌ای ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد و از نهادهای بین المللی خواسته به مسئولیت‌های خود در قبال آنچه تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خوانده شده، عمل کنند.

بخش سیاست تبیان

ایران، عربستان، قاهره، کشورهای عربی، سفارت عربستان، دخالت، بین المللی، بیانیه، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، سفارت عربستان در قاهره اقدام به انتشار بیانیه‌ای‌ ضد ایران کرد. سفارت عربستان با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود ایران را به داشتن رویکردی تهاجمی درباره منطقه متهم کرده است. بر اساس این خبر سفارت عربستان همچنین ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و ایجاد تنش و بی‌ثباتی متهم کرده است.

بر اساس این بیانیه عربستان ایران را به دخالت در امور داخلی یمن با هدف برهم زدن امنیت این کشور متهم کرده و افزوده: ایران از تلاش‌های بین المللی برای حل بحران یمن جلوگیری می‌کند.

سفارت عربستان در قاهره ایران را همچنین به تسلیح انصارالله و ارسال تجهیزات نظامی از جمله موشک متهم کرده و مدعی شده حملات نیروهای ارتش یمن به مرزهای عربستان فقط با کمک‌های نظامی ایران امکان پذیر شده است. در پایان این بیانیه آمده که عربستان حق دفاع از امنیت و حاکمیت کشور را برای خود محفوظ می‌داند و از نهادهای بین المللی می‌خواهد به مسئولیت‌های خود در قبال آنچه تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خوانده شده، عمل کنند.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .