تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، انقلاب اسلامی را سپری برای حفاظت از تهاجم های فرهنگی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 سبب شد دین و ناموس کشور در مقابل تهاجم فرهنگی حفظ شود و اگر انقلاب شکل نمی گرفت این دو واژه بی معنا می شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب اسلامی سپری برای دفاع از تهاجم فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، انقلاب اسلامی را سپری برای حفاظت از تهاجم های فرهنگی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 سبب شد دین و ناموس کشور در مقابل تهاجم فرهنگی حفظ شود و اگر انقلاب شکل نمی گرفت این دو واژه بی معنا می شد.

بخش سیاست تبیان

انقلاب اسلامی، اسلام، فرهنگی، دین، تهاجم فرهنگی، انقلاب، نماینده، حجت الاسلام عبادی، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار سرگروه های حلقه های صالحین خواهر حوزه مقاومت حضرت رقیه (س) به مناسبت هفته بسیج افزود: فرهنگ سرمایه ماست در صورتی که امروز کشور در معرض شدیدترین تهاجم فرهنگی قرار دارد. همانگونه که انسان از اموال خود دفاع می کند باید از فرهنگ اسلامی، انسانی و الهی نیز دفاع کند.
وی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی یک پیام اسلامی است، بیان کرد: بسیج یک تفکر است و تفکری بسیجی به این معناست که جمعی از افراد برای دفاع از فرهنگ خویش با همکاری یکدیگر می کوشند.

"دشمن به صورت کارشناسی شده در حال تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی است در صورتیکه فرهنگ ما هویت ماست اگر هویت ما نابود شود فرهنگ از دست رفته قابل برگشت نخواهد بود."

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: همانطور که بسیجی در صحنه نظامی در دفاع از ایران وارد صحنه شد، دشمن هم می داند در هشت سال دفاع مقدس با تفکر بسیجی در جنگ های نظامی یک شیوه جدیدی وارد مسائل نظامی شد.
وی عنوان کرد: تفکر بسیجی نوآوری نیست بلکه رهنمود رهبر دین به یک مساله دینی است که امام آن را ارائه داد، فرهنگ بسیجی در ایران موفق عمل کرد و دشمن را به خاک سیاه نشاند.
وی یادآور شد: عراق که روزی مرکز همه توطئه ها علیه ایران اسلامی و پایگاه آمریکا و اسرائیل بود به یمن تفکر بسیجی 180 درجه تغییر کرد اگر تفکر بسیجی در عراق و سوریه پیاده نمی شد هر دو کشور الان نابود شده بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمتر از جبهه دفاع نظامی دفاع فرهنگی و دفاع از مسائل اجتماعی و ارزشی است، افزود: دفاع در این حوزه های نیز نیازمند تفکر بسیجی است.
نماینده ولی فقیه یادآور شد: شرایط زمانی ایجاب می کند سیستم خانه داری، ایجاد نشاط و شادابی در داخل خانه و فداکاری برای تربیت فرزند از جمله مسائل اساسی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی، کار در خانه و تلاش در تربیت فرزند را از جمله شاخصه های فرهنگ گذشتگان ذکر کرد و گفت: در گذشته طلاق، جدایی و فروپاشی خانواده بسیار به ندرت یا اصلا وجود نداشت اما اکنون به دلیل پیروی از تفکر غربی منهای ارزش ها به مایه ننگ تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: اداره خانه مهمترین مساله است هیچ چیز جای مهر مادری را نمی گیرد در صورتیکه فرزندان ما امروز در مهدهای کودک رشد و پرورش می یابند وقتی شرایط زمان تغییر کرد فرهنگ نباید تغییر کند بلکه ابزار باید تغییر کند.
وی بیان کرد: دین خدا بر اساس فطرت، شریعت، عقل و علم است و وظیفه همه ما دفاع از این فرهنگ است اما دیگران ما را هوسی کرده اند و مسائل احساسی، بی ریشه، تقلیدی، اسرافی و ... را بر ما تحمیل می کنند.
این استاد اخلاق حوزه های علمیه بیرجند، اضافه کرد: دشمن به صورت کارشناسی شده در حال تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی است در صورتیکه فرهنگ ما هویت ماست اگر هویت ما نابود شود فرهنگ از دست رفته قابل برگشت نخواهد بود.



منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .