تبیان، دستیار زندگی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت در شمال اقیانوس هند طی بهمن ماه سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری رزمایش دریایی ولایت در اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت در شمال اقیانوس هند طی بهمن ماه سال جاری خبر داد.

بخش سیاست تبیان

رزمایش، رزمایش سپاه، نیروی دریایی، ولایت، فرمانده، ارتش، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها که در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با اشاره به رشادتهای نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس به ویژه در عملیات معروف مروارید، اظهارداشت: نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی با انجام ۱۵۰ عملیات اسکورت، کشتی های تجاری را از بندر امام تا خارک حفاظت کرد تا اقتصاد کشور در دفاع مقدس سالم بماند.اگر این اتفاق نمی افتاد و جریان صادرات و واردات قطع می شد، کسی به کشور ما کمک نمی کرد.

در مراسمی که هفته آینده و در روز 9 آذر برگزار خواهد شد، از سامانه یکپارچه «ثامن» با قابلیت کشف، شناسایی و ردگیری اهداف سطحی و هوایی از روی ناوشکن ها رونمایی خواهد شد.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به مهمترین دستاوردها و اقدامات راهبردی جدید نیروی دریایی ارتش، گفت: برای نخستین بار ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو رزمی بوشهر و ناو رزمی الوند توانستند قاره آفریقا را دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و در بندر دوربان آفریقای جنوبی مستقر شوند؛ این وعده ای بود که داده بودیم و در آینده برای عبور از عرض اقیانوس اطلس، اقدام خواهیم کرد.این حرکت در پاسخ به سخنگوی پنتاگون است که گفته بود ایرانی ها چنین توانایی ندارند.

وی همچنین با اشاره به پایان تعمیر اساسی بزرگترین ناو غرب آسیا با عنوان خارک بعد از ۳۵ سال، خاطرنشان کرد: این ناو به زودی در بندرعباس به آب انداخته می شود. امسال وعده برگزاری ۲۰ الی ۲۵ رزمایش دریایی را داده بودیم که تاکنون ۱۵ مورد اجرایی شده و طی دو سه روز آینده نیز رزمایش تخصصی زیردریایی ها که بسیار برای ما مهم است، در جنوب کشور اجرا خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی «ولایت» در شمال اقیانوس هند طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در مراسمی که هفته آینده و در روز ۹ آذر برگزار خواهد شد، از سامانه یکپارچه «ثامن» با قابلیت کشف، شناسایی و ردگیری اهداف سطحی و هوایی از روی ناوشکن ها رونمایی خواهد شد. امیر سیاری همچنین افزود: رادار دریایی LPI با قابلیت جنگال نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از پایان عملیات طراحی و ساخت شبیه ساز طوفان، خبر داد و گفت: این شبیه ساز محیطی را در استخر فراهم می کند که متناسب با شرایط دریا و تمام مخاطرات آن آموزش های دریایی ارائه می شود.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .