تبیان، دستیار زندگی
هم زمان با اربعین حسینی تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران، با حضور هزاران عاشق و عزادار امام حسین (علیه السلام) برگزار شد؛ همچنین در زنجان ۷ شهید گمنام تشییع و تدفین شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اربعینی با شهدا

هم زمان با اربعین حسینی تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران، با حضور هزاران عاشق و عزادار امام حسین (علیه السلام) برگزار شد؛ همچنین در زنجان 7 شهید گمنام تشییع و تدفین شدند.

فرآوری: صادق جعفری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
اربعین با شهدا

مدافعان حرم در جمکران

تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم در روز اربعین حسینی با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان به اهل بیت (علیهم السلام) در مسجد مقدس جمکران با اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.
ویژه برنامه اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران با تشییع پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم برگزار شد.

هم زمان با ایام عزاداری دهه سوم ماه صفر پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در بیش از 11 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهد شد

در ابتدای این مراسم پیکر شهید «سید حسن عباس نقوی» و «مسرت حسین» از شهدای افغانی مدافع حرم که در سوریه به شهادت رسیده اند از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع شدند.
مراسم تشییع پیکر این شهدای والامقام با حضور خیل کثیری از زائران و عاشقان حسینی که در هوای سرد و با پای پیاده از حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند برگزار شد.
پیش از تشییع شهدای مدافع حرم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی به سخنرانی و مداحی پرداخت و در ادامه با استقبال رسمی خادمان مسجد مقدس جمکران از پیکرهای شهدا، مراسم تشییع آغاز شد.
پس از ورود شهدای مدافع حرم به مسجد مقدس جمکران، حاج رضا عاصی به مداحی پرداخت و پس ازآن هم حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع عزاداران حسینی حاضر شد و نماز میت را بر پیکر این دو شهید بزرگوار در شبستان کربلا اقامه کرد.
تشییع کنندگان در این مراسم با شعارهای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و لبیک یا مهدی، آمادگی خود را برای جان فشانی درراه اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) اعلام کردند.

شهدای گمنام در زنجان

دیروز یکشنبه 30 آبان ماه 95 هم زمان با اربعین حسینی، مردم استان زنجان میزبان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود.
پیکر مطهر 7 شهید گمنام دفاع مقدس، در چهار نقطه از استان زنجان با حضور عموم مردم استان تشییع شده و به خاک سپرده شدند.
نقاط تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان زنجان به شرح زیر است:

شهر نیک پی زنجان میزبان دو شهید گمنام

شهر خدابنده میزبان دو شهید گمنام

شهر ارمغان خانه میزبان دو شهید گمنام

پادگان عسگریه میزبان یک شهید گمنام

پیکر مطهر این هفت شهید گمنام شنبه 29 آبان ماه وارد استان زنجان شدند. مراسم استقبال و مشایعت پیکرهای مطهر شهدای گمنام از سبزه میدان تا مزار پایین شنبه 29 آبان ساعت 16 با حضور مردم زنجان برگزار شد. مراسم شب وداع نیز؛ هم زمان با شب اربعین حسینی در حسینیه اعظم زنجان، ساعت 20:30 برگزار شد.
هم زمان با ایام عزاداری دهه سوم ماه صفر پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در بیش از 11 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. پیکر مطهر این شهدای گران قدر در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، هرمزگان و استان کرمان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.


منابع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، تسنیم