تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در حال حاضر، سیاست خارجی اوباما دنبال می شود و این سیاست، ادامه پای بندی آمریکا به برجام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین وضعیت برجام در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در حال حاضر، سیاست خارجی اوباما دنبال می شود و این سیاست، ادامه پای بندی آمریکا به برجام است.

بخش سیاست تبیان

برجام، آمریکا، مذاکرات هسته ای، توافق هسته ای، برجام چیست، انتخابات، انتخابات آمریکا، وزارت خارجه،

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا نگرانی دولت اوباما درباره تغییر سیاست دولت بعدی آمریکا در رابطه با توافق هسته ای با ایران بیشتر شده است یا نه؟، گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته ایم، درباره دنبال کردن سیاست خارجی و اولویت های این دولت، در حال حاضر، فقط یک رئیس جمهور بر سر کار داریم و برنامه های سیاست خارجی رئیس جمهور اوباما را دنبال می کنیم که جان کری، وزیر امور خارجه نیز به آن متعهد است. بخشی از آن تامین تعهداتمان براساس برجام است که ما همچنان به ثبات و اهمیت آن و امنیتی که این توافق، نه برای منطقه، بلکه برای کل جهان ایجاد کرده است، باور داریم و ما همچنان به آن پای بند هستیم.

وی افزود: من نمی توانم درباره برنامه های سیاست خارجی و اولویت های دولت بعدی صحبت کنم و این به عهده خود آنان است که در این خصوص صحبت کنند. بر اساس نیروهایی که برای آوردنشان تصمیم می گیرند، در این خصوص نیز خودشان تصمیم خواهند گرفت.

کربی همچنین از دیدارهای برگزار شده در وزارت امور خارجه میان مقامات حاضر و تیم انتقالی رئیس جمهور جدید آمریکا برای تحویل سکان این وزارتخانه به مقامات آتی آن خبر داد.


منبع : آخرین خبر