تبیان، دستیار زندگی
مصطفی چوب تراش در جدیدترین نمایشگاه خود با الهام از سنگ نگاری ها و حکاکی های روی سنگ ها و دیوار غارها، نقاشی هایی خلق کرده تا به نقد ارتباطات در دنیا معاصر بپردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاه نقادانه هنرمند نقاش به فضای معاصر ارتباطات

مصطفی چوب تراش در جدیدترین نمایشگاه خود با الهام از سنگ نگاری ها و حکاکی های روی سنگ ها و دیوار غارها، نقاشی هایی خلق کرده تا به نقد ارتباطات در دنیا معاصر بپردازد.

بخش هنری تبیان

مصطفی چوب تراش

جمعه 28 آبان ماه جدیدترین نمایشگاه مصطفی چوب تراش با عنوان «وز وز زنبوری که از دموکراسی لیز می خورد» در گالری اعتماد یک افتتاح می شود. نمایشگاهی که در آن هنرمند با خلق آثار نقاشی سعی به نقد و تحلیل گستردگی فضای ارتباطات در دنیای معاصر و بیانی هنرمندانه در این عرصه دارد. این نقاش با بهره گیری از بن مایه های تفکری در نقاشی های عصر حجر و پارینه سنگی که انسان معاصر ترس ها، دغدغه ها، هیجانات، خاطرات، اخبار و رویدادهای زمانه خود را بر روی سنگ ها و دیوارها حکاکی و نقاشی می کرد و به این طریق احساسات خویش و رویدادها و دغدغه های زمانه خود را با انسان های هم زمانه اش و آیندگان به اشتراک می گذاشت و پیوند دادن آن با نحوه تعامل انسان ها در دنیای معاصر به خلق آثار خود رسیده است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: حال با وجود تکنولوژی انسان ها با استفاده از فضای مجازی و رسانه هایی همچون تلویریون و رادیو و ... ترس ها، دغدغه ها، هیجانات، خاطرات، اخبار و رویدادهای زمانه خود را به اشتراک می گذارند با این تفاوت که در گذشته این عمل انسان برای سالیان طولانی دوام داشت ولی در دوران کنونی درآنی همه چیز تغییر می کند و با آمدن یک اتفاق و یا خبر جدید، خبر و اتفاق قبلی به سرعت فراموش می شود و یا مهمتر از آن، این اتفاقات و اخبار در سطوح و لایه های مختلف خبری گم و به سرعت فراموش می شوند. نکته اساسی که نباید از نظر دوربماند این است که انسان گذشته، دغدغه ها و اخبار خود را با یک چاشنی خلاقیت و ذوق هنری همراه می کرد که برای انسان های بعد از خود همیشه جذاب بماند.

به گمان این هنرمند آثار گذشتگان را می توان نوعی گرافیتی به حساب آورد.


منبع: مهر