تبیان، دستیار زندگی
بعضی از والدین به راحتی می گویند اگر کسی اذیتت کرد بزنش این جمله بار منفی روی کودک می گذارد چرا که او می آموزد اگر کسی کار اشتباهی کرد این اجازه را دارد او را مجازات کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه دفاع از خود را به کودکان بیاموزیم؟

بعضی از والدین به راحتی می گویند" اگر کسی اذیتت کرد بزنش " این جمله بار منفی روی کودک می گذارد چرا که او می آموزد اگر کسی کار اشتباهی کرد این اجازه را دارد او را مجازات کند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
 دفاع از خود

سارا حسینی روان شناس با تأکید بر اینکه باید دفاع از خود را به فرزندان آموزش دهید، اظهار داشت: بعضی از والدین به راحتی می گویند" اگر کسی اذیتت کرد بزنش " این جمله بار منفی روی کودک می گذارد چرا که او می آموزد اگر کسی کار اشتباهی کرد این اجازه را دارد او را مجازات کند.

وی در ادامه گفت: کودکان نیاز دارند با هم سن و سال های خود بازی و به مهارت های لازم دست پیدا کنند. در این بین کودکان باید یاد بگیرند اگر بچه ای بی ادبی و یا شروع به زدن اطرافیان کرد به مربی و یا بزرگتر جمع اطلاع دهند.

این روان شناس تصریح کرد: روش صحیح این است كه دلیل دعوا را جویا شوید و با فرزندتان صحبت کنید چگونه با كودكی كه او را کتک زده است، برخورد كند، البته منظور آموزش سیلی در مقابل سیلی نیست. به عنوان مثال به كودك یاد دهید به كسی كه تو را زده است بگوید: تو دیگر دوست من نیستی و من دیگر با تو بازی نخواهم كرد.

حسینی در پایان بیان کرد: كودك تا 8-7 سالگی معمولا به حمایت والدین نیاز دارد و باید بفهمد كه می تواند روی كمك والدین حساب كند. به این ترتیب اعتماد به نفس او بالاتر می رود و در دعواهای بعدی مقاوم تر خواهد بود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.