تبیان، دستیار زندگی
حسن جهانشاهلو با اشاره به تاثیر بیکاری در افزایش ورودی پرونده به سیستم قضایی گفت: با بیکار شدن هر فرد، تعداد 4 پرونده در سیستم قضایی ثبت می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر اشتغال در کاهش ورودی پرونده به سیستم قضایی

حسن جهانشاهلو با اشاره به تاثیر بیکاری در افزایش ورودی پرونده به سیستم قضایی گفت: با بیکار شدن هر فرد، تعداد 4 پرونده در سیستم قضایی ثبت می شود

بخش حقوق تبیان
حسن جهانشاهلو

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب فردیس در نشست حمایت از تولید با اشاره به تاثیر بیکاری در افزایش ورودی پرونده به سیستم قضایی گفت: با بیکار شدن هر فرد، تعداد 4 پرونده در سیستم قضایی ثبت می شود.
وی با تاکید بر اهمیت تولید گفت: یکی از دلایلی که منجر به این شد تا دادگستری و دادسرا متولی برگزاری این نشست شوند تاثیری است که افزایش بیکاری بر افزایش حجم ورودی پرونده ها به دادسراها دارد.
جهانشاهلو اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده با بیکار شدن هر فرد، تعداد 4 پرونده در سیستم قضایی ثبت می شود که علاوه بر افزایش فشار مالی و احتمال ارتکاب جرم، بخش زیادی از پرونده ها مربوط به ارتباط کارفرما با کارگر و مطالباتی است که بین کارگر بیکار شده و کارفرما شکل می گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اشاره به آمار زندانیان کشور در سال 93 و مقایسه آن با سال 95، اظهار کرد: با وجود تلاش های انجام شده برای کاهش جمعیت کیفری این رقم در سال های اخیر از 630 هزار نفر به 220 هزار نفر رسیده است که بیشترین علت موجود بودن تعداد بالای زندانی با وجود تدابیر دستگاه قضایی، بیکاری و عوارض آن است.

جهانشاهلو اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده با بیکار شدن هر فرد، تعداد 4 پرونده در سیستم قضایی ثبت می شود که علاوه بر افزایش فشار مالی و احتمال ارتکاب جرم، بخش زیادی از پرونده ها مربوط به ارتباط کارفرما با کارگر و مطالباتی است که بین کارگر بیکار شده و کارفرما شکل می گیرد.

وی با تشریح اعتقاد راسخ شکل گرفته در دستگاه قضایی که تنها راه کاهش پرونده ها را حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران می داند اضافه کرد: دستگاه قضایی متولی امور اجرایی نیست اما می تواند در رفع موانع تولید، ایجاد امنیت سرمایه گذاری و بسترسازی برای تبادل دیدگاه بین دستگاه های اجرایی و تولید کنندگان کمک کند.
جهانشاهلو، حفظ سلامت مردم را جزو خطوط قرمز در همه کشورهای دنیا برشمرده و متذکر شد: دستگاه قضایی با توجه به آلایندگی ایجاد شده در شهرک صنعتی فردیس و نبود تصفیه خانه در این شهرک، نگرانی خود را از بابت سلامتی مردم به فرمانداری و محیط زیست اعلام و درخواست کرده تا اقدامات مقتضی برای تسریع در احداث این تصفیه خانه انجام شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه اندازی و ادامه فعالیت شهرک صنعتی فردیس بدون تصفیه خانه برخلاف قانون و مضر به سلامت مردم است در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم توسط دستگاه های متولی، اقدامات مقتضی قضایی انجام خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب فردیس در پایان خواستار ساماندهی صنوف مزاحم در ورودی شهرک فردیس، احداث آتش نشانی در منطقه سیمین دشت و تعیین تکلیف آلودگی ایجاد شده توسط تعمیرگاه شرکت واحد توسط شهرداری فردیس شد.


منبع: میزان


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .