تبیان، دستیار زندگی
سنجاب ها همه جا هستند بیش از 280 گونه مختلف در کره زمین زندگی می کنند.بعضی ازآن ها روی درخت لانه می سازند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آفرین به سنجاب ها

سنجاب ها همه جا هستند بیش از 280 گونه مختلف در کره زمین زندگی می کنند. بعضی ازآن ها روی درخت لانه می سازند. بعضی دیگر، تونل هایی در زیر زمین حفر می کنند و بعضی دیگر حتی پرواز هم می کنند در واقع می پرند و در هوا سر می خورند.

آفرین به سنجاب ها

سنجاب ها دنیای زیبایی دارند که در همه جا و در تمام مکان ها یافت می شوند حتی انسان ها آن ها را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند. سنجاب ها دندان تیزی دارند و بسیرا باید مراقب رفتارمان با آن ها باشیم.

همان طور که گفته شد: نوع زندگی سنجاب ها با هم متفاوت است،  گروهی از آن ها مانند سنجاب قرمز خاکستری و سنجاب روباه روی درختان برای خود لانه می سازند.
اما دیگر اعضای خانواده سنجاب ها مانند موش خرما تونل هایی در زمین حفر می کنند و به زندگی زیر زمینی عادت 
کرده اند. 

انواع سنجاب ها:

سنجاب قرمز:

این سنجاب قرمز گونه ای نادر از سنجاب ها است که تحت حفاظت شدید در باغ وحش نگهداری می شوند زیرا گونه ای در معرض انقراض هستند  و ناگفته نماند این نوع سنجاب در کشور انگلستان یافت می شود.. سنجاب قرمز بیشتر در صبح و غروب فعال است. وزن سنجاب قرمز بین ۲۵۰ تا ۳۴۰ گرم است.

آفرین به سنجاب ها

سنجاب شرقی خاکستری:

سنجاب خاکستری آشنا ترین سنجاب برای ما است.این گونه سنجاب ابتدا در جنل ها زندگی می کرد اما به دلیل اذیت شدن ارز طرف انسان ها در پارک ها بسیار دیده می شود .سنجاب های خاکستری بومی آمریکای شمالی هستند و بیشتر در ایالات مختلف ایالات متحده دیده می شوند. آن ها ذاتا بسیار ساکت هستند ولی اگر احساس خطر کنند یک صدای گوش خراش را همراه با صدای حرکت دادن دمشان در می آورند. آن ها رنگ های متفاوتی دارند و به همین دلیل در گذشته چهار نوع سنجاب خاکستری داشتیم ولی الان در یک گروه طبقه بندی می شوند.

آفرین به سنجاب ها

سنجاب روباه: 

که نام های بی شماری دارد درشمال آمریکا پراکنده است و جزو دسته سنجاب های درختی است. قامت  این سنجاب  26 تا 32 سانتی متر و طول دم آن 25 تا 31 سانت  و وزن ان بین 750 تا 900 گرم است.
این تنها نوع سنجاب درختی است که رد دشت های باز زندگی می کند.طول عمرش 4 تا 7 سال است و به رنگ زرد اما داخل شکمش پرتغالی است.

آفرین به سنجاب ها

سنجاب پرنده:

عمر این جانور در حدود 6 سال است اما تا 15 سال هم می رسد  این نوع  سنجاب حیوانی گیاه خوار است. این حیوان در حقیقت پرنده نیست  که مانند آن ها پرواز کند اما می تواند در هوا بپرد و یا سر بخورد.

آفرین به سنجاب ها

کانال کودک و نوجوان تبیان
koodak@tebyan.com
تهیه: شهرزاد فراهانی
منابع: مجله حیوانات شگفت انگیز- سایت قطره







مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.