تبیان، دستیار زندگی
ثبت نام تکمیل ظرفیت مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام‌نویسی تکمیل ظرفیت مراکز تخصصی حوزه آغاز شد

ثبت نام تکمیل ظرفیت مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی آغاز شد.

اطلاعیه تکمیل ظرفیت

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیریت امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی، از طلاب داوطلب جهت  ثبت نام و پذیرش متمرکز برخی از رشته های تخصصی سطح 2 و 3 دعوت به عمل آورده است.

بر اساس این گزارش: داوطلبان تا 15 آذر ماه سال جاری می توانند با مراجعه به سایت مدیریت مراکز تخصصی حوزه های علمیه به نشانی http://www.mt.ismc.ir برای ثبت نام اقدام کنند.

خاطرنشان می شود: زمان آزمون: جمعه سوم دی ماه خواهد بود.

آشنایی با رشته تخصصی حوزه

رشته های تخصصی، شاخه  هایی از علوم اسلامی هستند که نیاز امروز جامعه، توسعه و تقویت آنها را می  طلبد این رشته  ها که هر یک سابقه ‌ای دیرین در تلاش های علمی حوزه و حوزویان دارند هم پای علم اصیل و ممتاز فقه همواره مورد توجه عالمان جامع اندیش حوزه  ها بوده اند.

در عصر حاضر، تکثر علوم و انبوه شبهات و نیازها قابل انکار نیست.

بر این اساس و با توجه به تأکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس سره) و رهبر عالیقدر انقلاب آیت الله خامنه  ای  و با عنایت  مراجع معظم و زعمای حوزه و نیز با همت شورای عالی و مدیریت حوزه بیش از 20 سال است که رشته‌ های تخصصی در حوزه پاگرفت تا به تربیت فضلایی اندیشمند و مدرسان و پژوهشگرانی ارزشمند در رشته ‌های متعدد علوم اسلامی بپردازد.

در این بین نقش و تلاش خالصانه مسئولان واحدهای آموزش تخصصی به خصوص مدیران محترم آنها ستودنی است.

رویکرد مثبت طلاب جوان و گسترش روزافزون رشته‌ های تخصصی مسئولیت تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان حوزوی در امور مربوط به این رشته ها را سنگین تر می کند. امید که در افق پیش رو شاهد ایجاد و توسعه نظام مند رشته ها و واحد های آموزش تخصصی حوزه باشیم.

دفترچه حاضر، راهنمای ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ورودی است، که با تلاش مدیریت امور واحد های تخصصی معاونت آموزش حوزه های علمیه تهیه شده است.

فرآیند ثبت نام:

1 . پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در یک استان در صورتی می توانند در واحد آموزشی تخصصی استان دیگر شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند که قبل از نام نویسی در واحد آموزشی، نسبت به انتقال پرونده تحصیلی خود به استان مقصد و ارائه گواهی تایید انتقال به مرکز مدیریت استان مقصد اقدام نموده باشند.

تذکر: فرآیند انتقال بر اساس آیین نامه آموزشی انجام می گیرد و قبولی در آزمون ورودی واحد آموزش یک استان تعهدی را برای انتقال ، متوجه واحد آموزشی و مدیریت استانی مبدا و مقصد نمی کند.

2 . ثبت نام داوطلبان از طریق سایت مدیریت امور مراکز تخصصی و به صورت اینترنتی از تاریخ 1395/08/20 تا تاریخ 1395/09/15 می باشد.

اعلان نتایج آزمون:

1 . نتایج آزمون کتبی حداکثر 3 هفته پس از برگزاری آزمون توسط معاونت آموزش و امور حوزه ها به مدیریت های استانی و واحد های آموزشی تخصصی ابلاغ و پس از هماهنگی با واحدهای آموزشی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

2 . حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی کسب 50 درصد از مجموع امتیاز می باشد.

3 . واحدهای آموزش تخصصی با تایید و درخواست مدیر واحد تخصصی و اعلام رسمی آن به مدیریت های استانی و معاونت آموزش، مجاز به افزایش امتیازات حداقلی فوق جهت تعیین افراد قبولی در واحد متبوع خود می باشند.

داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند در ساعات اداری 8 الی 13 با شماره 32940109 و 32943196-025 تماس حاصل نمایند.


خبرگزاری رسمی حوزه

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .