تبیان، دستیار زندگی
سیاری از ما به دنبال استقلال مالی هستند و می خواهند به نحوی پولدار شوند. خیلی از اوقات تلاش زیادی هم می کنند اما به نتیجه نمی رسند. اما چرا مردم اغلب در این مسیر موفق نشوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا پولدار نمی شوید؟

بسیاری از ما به دنبال استقلال مالی هستند و می خواهند به نحوی پولدار شوند.  خیلی از اوقات تلاش زیادی هم می کنند اما به نتیجه نمی رسند. اما چرا مردم اغلب در این مسیر موفق نشوند.

فرآوری: ه. منفرد
بخش خانواده ایرانی تبیان


حتما این مورد را از هر انسان واقعا موفق و هر انسان به ظاهر موفقی هم شنیده‌اید، اما واقعیت این است که موتور انگیزه‌ی انسان فقط با این موضوع روشن می‌شود و ادامه‌ی مسیر با هل دادن ماشین خیلی آسان نیست و بهتر است موتور را روشن کنید. یکی از اصولی که انسان را از مغز استخوان به حرکت و تلاش وا می‌دارد این است که از مسیری که می‌روید لذت ببرید.
ما می‌خواهیم زمانی که شما این مقاله را کامل مطالعه کردید تصویر آینده و مسیر پولدار شدن خود را شفاف‌تر ببینید، نه اینکه با حرف‌های کلیشه‌ای و پوچ شما را ناامید کنیم و به زندگی عادی برگردانیم.

بیشتر ما فکر می کنیم که این ترس است که از ما محافظت می کند در حالی که آنچه از ما محافظت می کند نیرویی به نام «عشق» است. عشق همان جسارت خواستن چیزی است بدون این که از مواجه شدن با آن بترسید

تحقیق را فراموش نکنید

بررسی قبلی به شما کمک خواهدکرد تا کالاها و ابزارهای سرمایه گذاری را بهتر بشناسید و در زمان تصمیم گیری دقیق تر عمل کنید. برای مثال، اگر قصد ورود به بازار سهام را دارید، بهتر است پیش از خرید یک سهم وضعیت کلی بازار، صنعت مورد نظر و شرکت خاص را بررسی کنید. 
عامل زمان را همواره مدنظر داشته باشید
بهتر است همیشه بلندمدت سرمایه گذاری کنید و از تصمیمات شتاب زده و کوتاه مدت بپرهیزید. اگر هدف شما از سرمایه گذاری خرید یک خانه مناسب است، باید دیدگاهی بلندمدت یا میان مدت نسبت به سرمایه گذاری خود داشته باشید.

ارزان بودن به معنای بهتر بودن نیست

این قاعده که در بسایری از امور زندگی شخصی نیز صادق است، در سرمایه گذاری نقش بسیار جدی ایفا می کند. ارزان بودن یک کالا یا سهم هرگز به معنای بهتر بودن آن نیست. برای مثال، ممکن است قیمت یک سهم با نزول مواجه شود و شاید بتوانید آن را در قیمت های پایین خریداری کنید. اما این پایین بودن دلیل بر خوبی و سودآوری سهم نخواهدبود.

نگرانی ها را کنترل کنید

سرمایه گذار، نیازمند روحیه بالاو روان نیرومند است تا از پس عوام عقلانی و تحلیلی برآید. باید بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید و در هنگام سختی قوی بمانید. بسیار دیده شده است که سرمایه گذاران در هنگام نزول بازار هراسان شده و سرمایه خود را نقد کرده اند؛ در حالی که با گذشت اندکی زمان، شرایط بهبود یافته و زیان مطلق نصیب سرمایه گذاران نگران شده است.

برای پولدار شدن کالری نمی سوزانید

پولدار شدن مثل وزن کم کردن است. بسیاری از ما در جستجوی خوراکی‌هایی هستیم که ما را لاغر کنند، از چای سبز لاغرکننده‌ی تقلبی گرفته تا هر چیزی که در تلگرام ببینیم. اما وزن کم کردن و پولدار شدن یک چیز مشترک دارند. آدم باید عرق بریزد تا آنها را به دست آورد.شاید بگویید این نکته‌ای کلیشه‌ای است، اما حرف ما تنها این نیست که بدون تلاش به جایی نمی‌رسید، حرف اصلی ما این است که هوشمندانه‌تر زندگی کنید و کالری مصرفی خود را در جهت موفقیت صرف کنید، چون همانند زمان که محدود است،‌ در طول روز هم شما کالری محدودی دارید. مثلا به جای اینکه شب‌ها وقت بگذارید و برای قدم زدن به پارک بروید، هر روز صبح تا محل کار پیاده‌روی کنید. این کار هم ذهن شما را صبح‌ها شاداب‌تر می‌کند، هم یافتن آدرس و جهت‌یابی ذهن شما را تقویت می‌کند.

مهارتی برای پولدار شدن

هوش پول ساز مجموعه ای از مهارت هاست که به به‌دست آوردن پول بیشتر منجر می شود. به همین راحتی! بخشی از این هوش ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخش های ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند «قدرت حافظه»، اما بخش های اکتسابی آن می تواند به عنوان مهارت فراگرفته شود. در این نوشتار درصددیم به مولفه های اکتسابی هوش پول ساز بپردازیم. برخی از این مولفه ها را در ادامه خواهید خواند.

مولفه اکتسابی هوش پول ساز

خیال پردازی

واقعا تصور می کردید که خیال پردازی مهم ترین مولفه هوش هیجانی باشد؟ بسیاری از ایرانی ها قدرت خیال پردازی خوبی دارند؛ اما تنها افراد معدودی به آن اهمیت می دهند و بیشتر بی تفاوت از کنار آن می گذرند. حتی بسیاری از افراد آن را چیز بدی می دانند! تفاوت افراد موفق در این است که به خیال پردازی هایشان جامه عمل می پوشانند. شما هم اکنون چه خیالی در ذهن دارید؟

بسیاری از ما در جستجوی خوراکی‌هایی هستیم که ما را لاغر کنند، از چای سبز لاغرکننده‌ی تقلبی گرفته تا هر چیزی که در تلگرام ببینیم. اما وزن کم کردن و پولدار شدن یک چیز مشترک دارند. آدم باید عرق بریزد تا آنها را به دست آورد

خلاقیت

یکی از مهم ترین مولفه های هوش پول ساز خلاقیت است. روزگاری برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر احساس می شود. مهم نیست که در چه شغلی مشغول به کار هستید. مهم این است که در شغل مورد نظر حرف تازه ای برای گفتن داشته باشید و با خلاقیت به نیاز جامعه ای که در آن زندگی می کنید توجه کنید.

جسارت

بیشتر ما فکر می کنیم که این ترس است که از ما محافظت می کند در حالی که آنچه از ما محافظت می کند نیرویی به نام «عشق» است. عشق همان جسارت خواستن چیزی است بدون این که از مواجه شدن با آن بترسید. انسانی که همیشه برای داشتن امنیت در لاک خودش فرو می رود، فرصتی برای مشاهده و کشف دنیای پیرامونش نخواهد داشت.

تمرکز

حال که هدفتان را مشخص کرده اید کافی است بر آن متمرکز شوید. مانند ذره بینی عمل کنید که اشعه خورشید را بر نقطه ای جمع و قدرت و حرارت آن را چندین برابر می کند. به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهن تان وارد شوند. تمام ابزار لازم برای رسیدن به هدفتان را جمع آوری کنید و تا رسیدن به هدف دست از تلاش برندارید. 

منابع: وب‌سایت سخت افزار، سلامانه، وب‌سایت چطور

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.