تبیان، دستیار زندگی
طرح حمایت ترویجی از صاحبان صنایع دستی با عنوان «زبردستان» به منظور حمایت از هنرمندان، ترویج و توسعه فضای ارتباطی و معرفی بیشتر صنایع دستی در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور راه اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«زبردستان» طرح حمایت از هنرمندان زبردست

طرح حمایت ترویجی از صاحبان صنایع دستی با عنوان «زبردستان» به منظور حمایت از هنرمندان، ترویج و توسعه فضای ارتباطی و معرفی بیشتر صنایع دستی در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور راه اندازی شد.

بخش هنری تبیان

صنایع دستی

فریدون میرزالو - مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور -  با معرفی این طرح حمایتی در حوزه معرفی و ترویج صنایع دستی، گفت: این پروژه امکان معرفی محصولات  صنایع دستی را برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی فراهم آورده و سرعت رشد و معرفی کالاهای هنری صنایع دستی را افزایش خواهد داد.

او ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی می توانند با مراجعه به آدرس http://zebardastan.com/Handicraft.apk   این اپلیکیشن را دریافت و نصب کنند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی درباره نحوه استفاده از این نرم افزار، بیان کرد: هنرمندان و صاحبان هنر و صنایع دستی می توانند با ثبت مشخصات خود، ایجاد کارگاه و ارسال اولین بخش معرفی خود (موقعیت جغرافیایی، ژس از سردر کارگاه، فیلم از محیط کارگاه) پس از تایید اطلاعات توسط کارشناسان امکان بارگزاری ژس محصولات را دریافت کنند و سپس هنرمند به عنوان هنرمند فعال وارد سیستم زبردستان شود و از  سایر امکانات این نرم افزار بهره مند شود.

میرزالو در ادامه معرفی این نرم افزار، تاکید کرد: این نرم افزار برای معرفی و شناساندن تولیدکنندگان صنایع دستی استفاده می شود و ثبت آن از طریق محل جغرافیایی تولیدکننده ها اتفاق می افتد، در حقیقت هنرمندان از این طریق می توانند هم رشته هنری و زمینه فعالیت خود را معرفی کنند و هم با معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ارتباط قرار گیرند.

وی همچنین اظهار کرد: دفتر حمایت از تولید معاونت نیز به عنوان ادمین، ضمن دسترسی به اطلاعات درج شده هنرمندان و نیز شرح محصولات تولیدکنندگان، ارتباط نزدیکتری را با هنرمندان برقرار می کند و در جریان نیازها و شرایط آن ها قرار می گیرد، در نتیجه امکان حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان بیشتر می شود.

او افزود: در این نرم افزار تولیدکننده می تواند از محصولات، محل کار خود ژس های مرتبط تهیه کند و در دسترس کاربران قرار دهد، همچنین تولیدکننده این امکان را دارد که اطلاعات محتوایی درباره نوع فعالیت های خود داشته باشد.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور بیان کرد: اگر این نرم افزار در کشور به خوبی فعال شود و مجموعه اطلاعات تولید کنندگان صنایع دستی را در برگیرد، گردشگر خارجی و داخلی که وارد هر استان می شود با استفاده ازاین نرم افزار می تواند از موقعیت و جایگاه تولیدکنندگان مطلع شده و از این طریق خرید صنایع دستی بهترانجام شود.

میرزالو گفت: از طریق استفاده از این سیستم ارتباط خوبی میان تولیدکنندگان و هنرمندان صورت می گیرد و مشکلات سابق در زمینه برقراری ارتباط حل می شود. این نرم افزار قابلیت ارسال پیام از طریق ادمین به هنرمندان و تولیدکنندگان را نیز دارد.

به منظور اطلاع رسانی تا این تاریخ، 14 هزار تماس با هنرمندان انجام شده است. تا کنون 1264 کاربر در این نرم افزار ثبت نام و در مجموع 468 کارگاه نیز در این نرم افزار ثبت نام کرده اند .مرکز تماس 02149763200 و شماره پیامک 5000226 برای ارتباط با هنرمندان و به منظور پاسخ به پرسش های احتمالی راه اندازی شده است.


منبع:روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور