تبیان، دستیار زندگی
بخش قرآن وب سایت تبیان، مقاله اینترنتی «چند نکته قرآنی برای عاقبت بخیر شدن» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکات قرآنی عاقبت بخیر شدن در تبیان

بخش قرآن وب سایت تبیان، مقاله اینترنتی «چند نکته قرآنی برای عاقبت بخیر شدن» را منتشر کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

عاقبت آدم ها

به گزارش تبیان، زهرا اجلال در متن این مقاله آورده است: «عمر انسان مجموع لحظات است و یکی از آن لحظات همان لحظه آخر و پایانی عمر انسان است. انسان باید تلاش کند که در آن لحظه در حالی باشد که دارای ایمان کامل و توبه مقبوله باشد و اگر ذرّه ای کوتاهی و بی مبالاتی کند امکان دارد در همان لحظه شیطان ایمان را از انسان بگیرد و خدای ناکرده دلبسته به غیر خدا باشد.
گروهی در اوائل زندگی بر اثر غفلت و نادانی دچار گناه و انحرافات هستند ولی با گذشت زمان و رشد عقلی آرام، آرام در مسیر صحیح قرار گرفته و سرانجام باایمان کامل و کوله باری از اعمال صالح و توبه قبول شده از دنیا می روند، این گروه را عاقبت بخیر می نامیم
افرادی مثل حربن یزید ریاحی اولین کسی بود که سر راه بر لشگر امام حسین (علیه السلام) بست، اما در درونش یک روشنایی، ایمان و صفای دل ایجاد شد. همین کار او سبب شد که عاقبت بخیری نصیبش شود.
راسخان در علم عاقبت به خیری طلب می کنند
«الرّاسخون فی العلم آمنّا به...ربّنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمةً انّک انت الوهّاب؛(3) راسخان در علم می گویند: «ما به آن (قرآن) ایمان آوردیم...پروردگارا! دلهایمان را، بعد از آنکه ما را هدایت کردی (از راه حق) منحرف مگردان و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده ای».
وقتی راسخان در علم از عاقبت به خیری ترس داشته باشند تکلیف دیگران مشخص است که چه قدر باید برای عاقبت به خیری تلاش نمایند.»

مقاله اینترنتی «چند نکته قرآنی برای عاقبت بخیر شدن» در بخش قرآن وب سایت تبیان، در دسترس علاقمندان می باشد.