تبیان، دستیار زندگی
می دونم شما هم مثل من شکلات خیلی دوست دارید کلی از این شکلات های جالب با شکل های هیجان آور. اما من جدیدا به شکلات تلخ علاقه پیدا کردم می دونید چرا؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکلات تلخ و قلب من

می دونم شما هم مثل من شکلات خیلی دوست دارید کلی از این شکلات های جالب با شکل های هیجان آور. اما من جدیدا به شکلات تلخ علاقه پیدا کردم می دونید چرا؟

شکلات تلخ و قلب من

شکلات تلخ برای سلامتی بدن مفید است و اکنون دانشمندان دلیل آن را نیز یافته اند. 
مصرف شکلات باعث انعطاف پذیری  شریان های سرخرگی بدن ما می شود و هم چنین جلوی چسبندگی گلبول سفید خون به دیواره رگ ها را می گیرد. این دو عامل یعنی سفتی سرخرگ  چسبندگی گلبول سفید نقش مهمی را در بروز بیماری تصلب شرایین بازی می کند.


عوارض مصرف شکلات تلخ

شکلات های تلخ در صورت مصرف از سوی برخی افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، می تواند به تشدید بیماری های آن ها منجر شود و از طرفی شدت یافتن کهیر در افرادی که سابقه این بیماری را دارند نیز می تواند عاملی برای جلوگیری از مصرف این شکلات های تلخ از سوی این افراد باشد.
کافئین بالای شکلات های تلخ باعث شده تا مصرف آن را برای افرادی که همواره از استرس و اضطراب رنج می برند، منع نمایند و عاملی برای شدت یافتن بی خوابی ها نیز می شود.


فواید مصرف شکلات تلخ

داشتن یک قلب سالم و فعال، بستگی بسیاری به نوع مواد غذایی مصرفی خواهد داشت که در این زمینه پیشنهاد شکلات  تلخ برای قرار گرفتن در رژیم های غذایی از جمله مواردی است که می تواند به سلامتی بیش ترقلب کمک نماید و این مسئله به دلیل نوع ترکیبات موجود در شکلات  تلخ اتفاق می افتد.

شکلات تلخ و قلب من

6 دلیل برای خوردن شکلات تلخ:

یک - شکلات سرشار از مواد معدنی است .


شکلات سرشار از مواد معدنی هم چون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید. 

دو - شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است 

شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است  که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است.

سه - شکلات از فشار خون بالا و دیابت نوع دو پیشگیری می کند .

شکلات ماده غذایی سالمی است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. به یمن فلاونوئید موجود در شکلات تلخ ، شکلات فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند. 

 چهار - شکلات به پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی کمک می کند .

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی ایفا می کنند.

پنج - شکلات به مقابله با پیری کمک می کند .

شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند.

شش - شکلات تلخ چاق نمی کند 
خوردن مقداری شکلات در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی توصیه می شود. بهتر است روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد)، نه کم تر و نه بیش تر بخوریم.

شکلات تلخ و قلب من

تهیه: شهرزاد فراهانی
منابع: فصلنامه بشری-سایت عصر ایران
                  


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.