تبیان، دستیار زندگی
رئیس پیشین کمیته فوتسال می گوید این کمیته در حال حاضر با ترکیب علی کفاشیان، مهدی تاج و خودش اداره می شود و فوتسال یک تیم سه نفره شده است!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتخاری: فوتسال یک تیم سه نفره شده است

رئیس پیشین کمیته فوتسال می‌گوید این کمیته در حال حاضر با ترکیب علی کفاشیان، مهدی تاج و خودش اداره می‌شود و فوتسال یک تیم سه نفره شده است!

بخش ورزشی تبیان
کفاشیان

سیدرضا افتخاری  در خصوص بحث سرپرستی کمیته فوتسال و انتخاب رئیس این کمیته، گفت: در رابطه با فوتسال تصمیم گرفته شده است. ما با آقای تاج توافق کردیم و در هیأت رئیسه هم مطرح شده است. از کفاشیان خواهش کردیم مسئولیت را بپذیرد به چند دلیل؛ اولاً فوتسال بزرگ شده است. فوتسال الان به آدم های بزرگ نیاز دارد. بنابراین خود فدراسیون هم اجازه نخواهد داد که آدم‌های کوچک وارد فوتسال شوند.

وی افزود: کفاشیان به دلیل اینکه رئیس فدراسیون و نایب رئیس فدراسیون بوده و جایگاهش معتبر است، از ایشان خواهش کردم مسئولیت را قبول کند. این قول را هم به کفاشیان دادم که همه کارها را خودم انجام دهم. در حال حاضر هم به چنین کاری مشغول هستیم؛ منتهی با نظارت و هماهنگی کفاشیان و همفکری مهدی تاج.

مشاور کمیته فوتسال ادامه داد: در حال حاضر فوتسال یک تیم سه نفره شده است؛ من، کفاشیان و تاج! این تیم است که فوتسال را مدیریت می‌کند نه یک نفر.

وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی رئیس کمیته فوتسال خواهد شد؟ گفت: ریاست هم به دست همین سه نفر است!

افتخاری در خصوص اینکه در حکم فدراسیون فوتبال ریاست کمیته فوتسال به نام چه کسی زده خواهد شد؟ تصریح کرد: حکم سرپرستی که به اسم کفاشیان است. از زمانی که کفاشیان آمده خیلی به نفع فوتسال شده است! اولا ایشان رئیس فوتسال آسیا است. ما از ایشان خواهش کردیم که در هفته وقت بگذارند تا پایگاه فوتسال آسیا را در ایران تشکیل دهیم و از همین جا کشورهای عضو را مدیریت کنیم.

رئیس پیشین کمیته فوتسال افزود: برای همین یک دفتری را در کنار دفتر کمیته فوتسال خریدیم و به دنبال تجهیز آن هستیم تا این هفته آن را افتتاح کنیم؛ کفاشیان آن دفتر را افتتاح خواهد کرد. او کنار ما هست و آقای ترابیان را هم می‌آوریم، در قسمت بین الملل و بازاریابی و از تجربیات تخصصی او هم استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: درواقع تیم قوی‌ای به فوتسال می آید. یعنی آقای ترابیان، من، کفاشیان و بقیه همکاران و در کنار همه ما، رئیس فدراسیون فوتبال هم هست. همه با هم هماهنگ هستیم. ما سه نفر (افتخاری، تاج و کفاشیان) برای فوتسال تصمیم می‌گیریم. تصمیمات دیگر سلیقه‌ای و شخصی نخواهد بود و با خرد جمعی تصمیم می‌گیریم.

افتخاری در خصوص ملاک انتخاب علی صانعی سرمربی زیر ۲۰ ساله‌ها گفت: ما صانعی را به عنوان سرمربی زیر ۲۰ ساله‌ها انتخاب کردیم و این تصمیم من، کفاشیان و کادر فنی بود که با یکدیگر نشستیم و جلسه گذاشتیم. با توجه به اینکه ناظم‌الشریعه سرمربی بزرگسالان بود، نمی‌توانست سرمربی امیدها هم باشد. ما در استعدادیابی خیلی وقت گذاشتیم و این جوانان را برای تیم زیر ۲۰ سال آماده کردیم.

وی یادآور شد: سه نفر جدید به جمع این گروه اضافه کردیم؛ مهدی شاندیزی که خودش بازیکن تیم ملی بوده، آقای صادقی و آقای شیری هم به عنوان مربی بدنساز به این جمع اضافه شد. ترکیب، ترکیب خوبی است و با این گروه مشکلی نخواهیم داشت. این کادر، کارشان را از امروز آغاز خواهند کرد تا بتوانیم یک تیم موفق را داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص شائبه‌های ایجاد شده در مورد انتخاب شاندیزی و اینکه گفته می شود انتخاب وی پاداشی در قبال برگزاری اردوی تیم ملی در مشهد بوده است، گفت: ما اردوی زیر ۲۰ سال را در چند شهر مختلف داشتیم و تنها مشهد نبوده است، ما در بندرعباس و اهواز نیز اردو داشتیم. شاندیزی با توجه به سوابق بازیگری و مربیگری‌اش از طرف کادر فنی به ما معرفی شد و ما رزومه او را بررسی و با خود او صحبت کردیم و دیدیم برای تیم زیر ۲۰ سال مناسب است. اگر به غیر از او هر کس دیگری را هم انتخاب می‌کردیم، همین مسئله به وجود می‌آمد.

وی تأکید کرد: به عنوان مثال اگر از تبریز با بندرعباس کسی را انتخاب می‌کردیم باز هم این صحبت‌ها وجود داشت. باید به شما بگویم انتخاب ما هم از لحاظ صلاحیت اخلاقی و هم فنی است. ما کسی را که انتخاب می‌کنیم کاملاً از او شناخت داریم ولی باید بگویم تعداد مربیان زیاد است و ما یک تیم بیشتر نداریم .


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .