تبیان، دستیار زندگی
سایت عقیق در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با طراحی کوچه «شهدای مدافع حرم» حاضر شد که از کتاب بابامهدی با همین موضوع رونمایی کرد، همچنین دو نشست حول محور این شهدا توسط خبرگزاری ها برقرار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوچه ای به نام شهدای مدافع حرم

سایت عقیق در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با طراحی کوچه «شهدای مدافع حرم» از کتاب «بابامهدی» رونمایی کرد، همچنین دو نشست حول محور این شهدا توسط خبرگزاری ها برقرار شد.

فزآوری: صادق جعفری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
 نمایشگاه مطبوعات

کوچه ای به نام شهدای مدافع حرم یکی از غرفه های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها است که هرروز میزبان یکی خانواده شهدای مدافع حرم است.
کوچه ای به نام شهدای مدافع حرم یکی از غرفه های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری هاست که روی دیوارهای در این غرفه اعلامیه هایی از شهدای مدافع حرم ازجمله شهیدان مهدی نوروزی، رسول خلیلی، محسن فرامرزی و مجید باقر خانی دیده می شود.


عطر شهدا در نمایشگاه

محفل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با نور شهیدان مدافع حریم اهل بیت (س) روشن شد و عطر یاد و خاطره این قهرمانان بی نام و نشان در کوچه شهدای مدافع حرم نمایشگاه پیچید. بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در نیمه راه سالن اصلی نمایشگاه، بی اختیار قدم ها را آهسته کرده و در ابتدای غرفه ای که نام «کوچه شهدای مدافع حرم» زینت بخش آن است به احترام قهرمانان وطن می ایستند.
دل نوشته «لبیک یا زینب (س)» به رنگ خون بر دیوار آجری کوچه نقش بسته و ژس های چندین عزیز از خیل عظیم شاهدان مدافع حرم بر دل تنگ دیوار نشسته است.
پنجره چوبی خانه ای از این کوچه که نویدبخش فردایی روشن است، سه گلدان «حسن یوسف» را در آغوش گرفته که گویی برای آمدن «یوسف زهرا» دست دعا بر آسمان گشوده اند.
به در آبی رنگی چشم می دوزم که بر سر در آن دعای «یا مفتح الابواب»، آرام بخش دل وجان است به این امید که درهای شهرها و حریم های دربند، به زودی گشوده شود و ماندگان راه و راندگان از سرزمینشان، روی آرامش ببینند.
این کوچه باصفا به ابتکار تعدادی از جوانان علاقه مند به دفاع از حریم اهل بین (س) و با همکاری سایت «عقیق» در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های سال 95 برپاشده است.
دعوت و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، برپایی نشست تخصصی با موضوع مدافعان حرم و روایتگری از برنامه های جانبی این غرفه خواهد بود.

عقیق در کوی مدافعان حرم

جواد شادانلو مسئول غرفه سایت عقیق به طراحی متفاوت غرفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و اظهار داشت: سایت عقیق در اولین حضورش در این نمایشگاه سعی کرد با طراحی متفاوت حضور یابد.
 
وی ادامه داد: طراحی سایت با موضوع مدافعان حرم ایده معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بود که مورد استقبال سایت عقیق قرار گرفت.
 
شادانلو تصریح کرد: ازآنجایی که قصد داشتیم این نمایشگاه رنگ و بوی شهدا بگیرد این طرح با موضوع مدافعان حرم برپا شد.
 
مسئول غرفه سایت عقیق در تشریح برنامه های اجرایی در این نمایشگاه، گفت: هرروز یکی از خانواده های شهید مدافع حرم میهمان ما خواهند بود و پس از گفت وگو از آن ها تقدیر به عمل می آید.
 ماحصل گفت وگو در سایت عقیق بارگذاری خواهد شد. همچنین علاقه مندان می توانند در نشست های روزانه ما حضورداشته باشند.
 
شادانلو از رونمایی کتاب «بابا مهدی» خبر داد و بیان کرد: این کتاب روز پنج شنبه ساعت 16 با حضور نویسنده و خانواده شهید در غرفه سایت عقیق رونمایی می شود.

عهدی با شهدا

مسئول غرفه سایت عقیق اظهار داشت: طرحی بانام هم «عهدی با شهدا» در نمایشگاه اجرا می شود که فرد متقاضی با پر کردن فرم هم عهدی با مدافعان حرم آن را امضا می کند. به این ترتیب درواقع یک رابطه معنوی بین این دو عزیز برقرار می شود.
وی در پایان گفت: برپایی یک نشست تخصصی در خصوص شهدای مدافع حرم و خاطره گویی با حضور جانبازان از دیگر برنامه های اجرایی سایت عقیق در دوران فعالیت نمایشگاه است.

عصر مدافعین حرم در نمایشگاه

نشست تخصصی عصر مدافعین حرم توسط انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود.
نشست تخصصی «عصر مدافعین حرم » با حضور سردار اکبر نژاد، سردار کمیل و حجت الاسلام سلیمانی در تالار گفت وگو نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
در این نشست از خانواده شهید مدافع حرم هادی باغبانی و حسن قائدی تجلیل به عمل آمد.


نشست «مدافعان حرم»

در چهارمین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری های، نشست «مدافعان حرم» دوشنبه 17 آبان ماه با حضور سردار سعید قاسمی در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

 نمایشگاه مطبوعات

حضور پررنگ نشریات دفاع مقدس

افزون بر رنگ و بوی شهیدان مدافع حرم، نمایشگاه بیست و دوم بیش از سال های گذشته جلوه گر ارزش های سال های دفاع مقدس است.
خبرگزاری دفاع مقدس برای دومین سال و پرشورتر از سال نخست در این رویداد فرهنگی رسانه ای حضور یافته است.
مدیر روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از اختصاص غرفه جداگانه ای به منظور ارائه و معرفی نشریات و ویژه نامه های تهیه شده در ستاد و مراکز استانی این ستاد در نمایشگاه مطبوعات امسال خبر داد.
صادق اسدی گفت: نیروهای مسلح شامل نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح نیز یکی از راهروهای طبقه فوقانی نمایشگاه را برای ارائه محصولات رسانه ای خود اختصاص داده اند که وسعت بیشتری نسبت به سال های گذشته پیداکرده است.
وی از بازدید مقامات لشکری و نظامی از غرفه های نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در روزهای آتی خبر داد.


منابع: وب سایت: عقیق/جوان آنلاین/فردا، خبرگزاری: شاهد/تسنیم/حیات