تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، پل تاریخی کشمش تپه مرمت و بازسازی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پل تاریخی کشمش تپه مرمت و بازسازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، پل تاریخی کشمش تپه مرمت و بازسازی می شود.

بخش گردشگری تبیان
مدیر کل میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل جباری روز سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان ماکو با بیان اینکه پل تاریخی کشمش تپه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: امیدواریم بتوانیم این کار را در سریعترین زمان ممکن به انجام برسانیم.
وی اظهار کرد: قلعه ماکو نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و طبق توافقی که با سازمان منطقه آزاد ماکو داریم این منطقه در حال کاوش است که بتوانیم تاریخچه دقیق این منطقه را به دست آوریم.
وی اضافه کرد: بدون هیچ شک و شبهه ای قلعه ماکو ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار داخلی و بین المللی دارد و می تواند آغازگر گردشگری بین المللی ماکو باشد.
شاهین علیزاده فرماندار ماکو نیز در این دیدار گفت: بناهای تاریخی سرگذشت وقایع دیروز و پشتوانه ای برای کسب موفقیت های آینده است و باید در حفظ و حراست از این بناها تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی کشورمان، گستردگی بناهای تاریخی در سطح کشور و استان آذربایجان غربی و همچنین کمبود اعتبارات باید از ظرفیت های منطقه ای برای حراست از میراث فرهنگی بهره برد.
شهرستان ماکو با بیش از 20 اثر تاریخی و طبیعی در گوشه شمال غربی ایران قرار گرفته که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری خودمختار نخجوان و از مغرب به جمهوری ترکیه و از جنوب به شهرستان خوی محدود است.
جمعیت این شهرستان نزدیک به 100 هزار نفر است.


منبع : ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .