تبیان، دستیار زندگی
چگونه از دخترم محافظت کنم؟ با کودک بد رفتار چه کار کنیم؟آیا خصوصیات مرد ایده آل را میدانید؟آیا کمبود اعتماد به نفس رابطه زناشویی تهدید می کند؟آیا مهمترین نکات برای خریدن لباس بچه م دانید؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حفاظی برای زندگی

چگونه از دخترم محافظت کنم؟ با کودک بد رفتار چه کار کنیم؟آیا خصوصیات مرد ایده آل را میدانید؟آیا کمبود اعتماد به نفس رابطه زناشویی تهدید می کند؟آیا مهمترین نکات برای خریدن لباس بچه م دانید؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید؟

گروه زندگی تبیان
زندگی

چگونه از دخترم محافظت کنم؟
جای شگفتی دارد که با آن همه مصیبت و سختی ای که امام در واپسین ساعات روز عاشورا بر قلبش وارد آمده است و در آن هنگام که میان آن همه دشمن خون خوار، یکّه و تنها باقی مانده، همچنان محبت به دختر کوچکش برای او اهمیت دارد

مهمترین نکات برای خریدن لباس بچه   
اولین بار بود که بعد از بچه دار شدنمان با همسرم برای خرید لباس کودک به بازار می رفتیم، انواع مدل ها و رنگ ها را می دیدم و ذوق می کردیم و فقط خرید می کردیم. به خانه که بازگشتم، همه ی لباس ها را دور و برم پهن کردم و شروع به قربان صدقه رفتن.
کردم که مادرم از راه رسید، لباس ها را بر می داشت و نچ نچی می کرد و سرش را تکان می داد.

با کودک بد رفتار چه کار کنیم؟
کودکان موجودات مشاهده گری هستند و به راحتی الگو برداری می کنند. یعنی هر نوع رفتاری که از یک کودک سر می زند قطع به یقین مشابه آن رفتار را دیده است. پس با دیدن رفتارهای زشت فرزندتان در ابتدا سعی نکنید که او را متهم کنید و دعوا و تنبیهش نمایید.

خصوصیات مرد ایده آل را بدانید
مطمئنا اگر ازدواج نکرده اید در رویاهایتان دنبال شوهری می گردید که خیلی خوب و مهربان است و اگر ازدواج کرده اید حاضرید حتی شده با کف بینی و فال گیری و وعده های پوچ شوهر شما هر روز بهتر و ایده آل تر شود. اما باید بدانید، گاهی شوهر شما فوق العاده است اما شما خیلی ساده خوبی ها و ارزش های او را دست کم می گیرید.

خودش زندگیت رو قشنگ می کنه
چند سال پیش وقتی من و مادرم به حسینیه ای رفته بودیم خانمی در کنار ما نشست و با مادرم شروع به صحبت کرد. می گفت: چند روز پیش از کسی شنیده که می گفت: با امام حسین علیه السلام عهد کن که گناه نکنی. گناه نکن ببین امام حسین چه طور خودش زندگیت رو قشنگ می کنه. عزت می خواهی خودش بهت می ده. آرامش می خواهی خودش بهت می ده. برکت می خواهی خودش بهت می ده... وقتی صحبت های آن خانم را شنیدم من هم همانجا با خودم عهد کردم که در ماه محرم و صفر وقتی که به خیابان میآیم آرایش نکنم. به امام حسین گفتم: یا حسین جان. دلم می خواهد هیچ وقت گناه نکنم. اما برام خیلی سخته برای همین عهدم را فقط برای این دو ماه می ذارم.

کمبود اعتماد به نفس رابطه زناشویی تهدید می کند
مطالعات علمی نشان می دهند که اعتماد به نفس افراد متاهل می تواند علاوه بر تاثیرگذاری بر همسرشان، بر روی احساس رضایت از رابطه مشترک شان نیز تاثیر بگذارد. وقتی که فرد متاهلی نسبت به خودش احساس بدی پیدا می کند، تزلزل و تردیدهای او بر روی نوع تعاملش با اطرافیان (خصوصا همسرش) تاثیر می گذارد و این وضعیت در نهایت می تواند برای هر دو زوج اثر منفی داشته باشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.