تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه انگشتری های نفیس ابوالفضل رحیمی در گالری مس نگار برپا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه زیورآلات دست ساخته درگالری مس نگار

نمایشگاه انگشتری های نفیس ابوالفضل رحیمی در گالری مس نگار برپا می شود.

بخش هنری تبیان

انگشتر مردانه

گالری مس نگار که همواره در تکاپوی معرفی گونه های مختلف هنرهای صناعی ایران است، این بار نمایشگاه متفاوتی را تدارک دیده است با عنوان "انگشتری های نفیس مردانه  استاد ابوالفضل رحیمی". در این نمایشگاه هفت روزه که از روز جمعه بیست ویک آبان ماه در گالری مس نگار افتتاح خواهد شد، آثار دست ساخته  و به هنر آمیخته این هنرمند به نمایش گذاشته خواهند شد.

محمد حسن گلچین پور کارشناس هنرهای سنتی ایران و مدیر گالری مس نگار درباره این نمایشگاه گفت: " انگشتر در ادوار مختلف، چه در افسانه های کهن و چه در روایات تاریخی، همیشه نمادی بوده است از 2 کلید واژه و مفهوم پر معنای تعهد و قدرت. زمانی انگشتر نماد قدرت بود و حکام و بزرگان از آن به عنوان مهر و نشان خود برای اعتبار پیمانشان استفاده می کردند و از دوره ای هم مردان اهل ایمان به تأسی و نشان پیمانشان با پیامبر، انگشتر به دست راست داشتند. طبیعی است که چنین نماد پرمعنایی مورد توجه هنرمندان دوره های مختلف قرار بگیرد و به هنرهای زمانه تزیین شود. استاد ابوالفضل رحیمی هم با ظرافت و زیبایی  شناسی خاص خود، آثارش را با ترکیبی از هنرهای زیورسازی، مخراج کاری، حکاکی زینت داده و با قلمزنی اساتیدی برجسته ای مثل رضا قادران و مجید بهرامی و بهزاد ساعی و... به کمال رسانده است".

حکاکی بروی سنگ هنری است کهن که با قدمتی چند صدساله اکنون به دست هنرمندان حکاک و توانای معاصر رسیده است. مهارت هنرمندان حکاک امروزی این است که با وفاداری به سنت هنری ایران و شناخت عمیق از هنر معاصر توانسته اند این دو را به خوبی با  یکدیگر تلفیق کرده و در نهایت اثری بی نظیر از سنگ های حکاکی شده و مزین به نام ها و آیات مقدس قرآنی خلق کنند. مخراج کاری ظریف بر روی انگشترها و همچنین یکپارچگی رکاب و بدنه انگشترها، از دیگر ویژگی های آثار این هنرمند است.

گالری مس نگار نمایشگاه "انگشتری های نفیس مردانه ی استاد ابوالفضل رحیمی" در روز جمعه هفته جاری، بیست و یکم آبان ماه، از ساعت 16:30 افتتاح شده و به مدت هفت روز در گالری مس نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران خیابان ملاصدرا خیابان شیراز شمالی کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.


منبع: هنرآنلاین