تبیان، دستیار زندگی
مجموعه فلش کارت های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در سه سطح پایه، میانی و پیشرفته منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلش کارت های آموزش زبان فارسی منتشر شد

مجموعه فلش کارت های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در سه سطح پایه، میانی و پیشرفته منتشر شد.

بخش ادبیات تبیان

فلش کارت زبان فارسی

مجموعه فلش کارت های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در سه سطح پایه، میانی و پیشرفته منتشر شد.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: در یک طرف هر فلش کارت نام فارسی واژه، موضوع، مقوله (اسم، صفت، فعل، قید)، تلفظ و یک مثال و در طرف دیگر، ترجمه  انگلیسی واژه و موضوع، سه مثال دیگر و واژه های مرتبط به واژه  اصلی چاپ شده است.

کارکردهای زبانی (مانند اظهار خستگی، ارائه  دلیل، پرسیدن سوال، پرسیدن آدرس و...) در این مجموعه، طبق استانداردهای آموزشی جهان، با دیالوگ یاد داده شده است. در یک سمت هر کارت، نام کارکرد زبانی و یک دیالوگ چهاربخشی مربوط به آن (با خالی بودن بخش های مربوط به کارکرد)، چاپ شده است و در سمت دیگر ترجمه  انگلیسی کارکرد و متن کامل دیالوگ.

همچنین در دفترچه  همراه این مجموعه، روش استفاده از آن، بازی های مختلف زبانی با فلش کارت ها و نمایه  الفبایی کامل واژگان آمده است. خریداران هر مجموعه از فلش کارت ها می توانند در پنل اینترنتی این مجموعه، فایل صوتی هر فلش کارت را گوش کنند و در میان واژه ها جست وجو کنند.

این مجموعه را که مجید شمس الدین و امیرحسین مجیری آن را تالیف و طراحی کرده اند، در سه بسته  جداگانه (پایه، میانی و پیشرفته) و در هزار نسخه، نشر خاموش روانه  بازار کرده است.

مجموعه فلش کارت آموزش زبان فارسی بر اساس طبقه بندی علمی چارچوب مرجع زبان فارسی (تالیف دکتر میردهقان، دکتر وکیلی فرد، منتظری راد و باقری) تهیه شده است.

به اعتقاد کارشناسان آموزش زبان، برای یادگیری آموزش سه حوزه  اصلی واژه، دستور و کارکرد وجود دارد که در قالب چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن یاد داده می شوند. هدف اصلی فلش کارت ها، آموزش یک مطلب در هر بار آموزش (برای تمرکز در یادگیری) و تکرار چندباره  آموزش (برای تعمیق آموزش) است. همچنین با انجام بازی های گروهی با فلش کارت ها می توان آموزش زبان را شیرین و لذت بخش کرد.

این مجموعه فلش کارت، بخشی از بسته های کامل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان است که به زودی برای مخاطبان مختلف و در قالب های گوناگون (کتاب، فیلم، فایل صوتی، فلش کارت تصویری، بازی و...) از سوی نشر خاموش منتشر خواهند شد.


منبع: ایسنا