تبیان، دستیار زندگی
اِف بی آی درست دو روز مانده به انتخابات هشتم نوامبر با مبرا دانستن هیلاری کلینتون از اتهامات کیفری وارده، رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد انتخاباتی را وارد مرحله جدیدی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلینتون را از اتهامات وارده تبرئه شد

"اِف بی آی" درست دو روز مانده به انتخابات هشتم نوامبر با مبرا دانستن "هیلاری کلینتون" از اتهامات کیفری وارده، رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد انتخاباتی را وارد مرحله جدیدی کرد.

بخش سیاست تبیان

هیلاری کلینتون، اف بی آی، انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات، انتخابات آمریکا، آخرین اخ

"پلیس فدرال آمریکا" (FBI) دو روز مانده به انتخابات عمومی ریاست جمهوری آمریکا با مبرا دانستن «هیلاری کلینتون» از اتهامات کیفری وارده، رقابت تنگاتنگ یک هفته اخیر میان این دو نامزد انتخاباتی را وارد مرحله جدیدی کرد.

لازم به ذکر است که این اتهامات به دلیل استفاده هیلاری کلینتون- وزیر خارجه وقت آمریکا- از یک سرور رایانامه شخصی برای انجام مکاتبات دولتی، علیه وی مطرح شد.

«جیمز کومی» رئیس اِف بی آی در نامه ای خطاب به کنگره آمریکا اعلام کرد که آژانس متبوع وی سری جدید رایانامه های کشف شده را «بی وقفه» مورد بررسی قرار دادند و در نهایت، دلیل و مدرکی برای طرح اتهام کیفری علیه هیلاری کلینتون نیافتند.

بعد از اعلام خبر مزبور از سوی اِف بی آی، شاخص معاملات آتی سهام آمریکا بیش از یک درصد افزایش یافت که این امر نشان می دهد بازار بورس نیویورک در آستانه پایان دادن به طولانی ترین روند نزولی خود طی سه دهه گذشته است.

در این نامه آمده است: «طی این فرآیند، تمام مکاتباتی که هیلاری کلینتون در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه دریافت و یا ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت. ما [در نهایت] به همان نتیجه ای رسیدیم که پیشتر در ماه ژوئیه اعلام کرده بودیم».

یک منبع موثق به خبرگزاری رویترز گفت که بنابر تصمیم جدید، تحقیقات اِف بی آی در خصوص رایانامه های هیلاری کلینتون خاتمه می یابد.

گفتنی است که یک هفته پیش، رئیس اِف بی آی به کنگره آمریکا اطلاع داد که به مجموعه ای جدید از رایانامه های هیلاری کلینتون دست یافته است. اندکی پس از انتشار این خبر،  رقابت دو نامزد برای ورود به کاخ سفید با غوغا و جنجال فراوانی همراه شد و برتری نامزد دموکرات بر رقیب جمهوریخواه خود به تدریج رو به نقصان گذاشت.

اکنون به رغم انتشار این خبر، جمهوریخواهان همچنان به انتقادات تند خود علیه کلینتون ادامه می دهند.

گفتنی است که بعد از اعلام خبر مزبور از سوی اِف بی آی، شاخص معاملات آتی سهام آمریکا بیش از یک درصد افزایش یافت که این امر نشان می دهد بازار بورس نیویورک در آستانه پایان دادن به طولانی ترین روند نزولی خود طی سه دهه گذشته است. ارزش دلار آمریکا نیز در مقابل ین ژاپن، یورو و فرانک سوئیس با یک افزایش ناگهانی همراه بود.

این در حالی است که با تنگاتنگ شدن رقابت ریاست جمهوری آمریکا طی یک هفته گذشته، بازارهای مالی جهان روندی نزولی را تجربه کردند.


منبع : خبرگزاری مهر