تبیان، دستیار زندگی
«آیت الله العظمی جوادی آملی» از مراجع تقلید شیعه امروز - یکشنبه 16 آبان - در جلسه درس تفسیر خود که به تفسیر آیات سوره مبارکه حجرات اختصاص داشت بیان داشتند: فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، وقتی در اینجا نقل و انتقال اندیشه میسر است و فكر و ان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیونی که توفیق تبلیغ ندارند، فضای مجازی را دریابند

آیت الله جوادی آملی

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری اهل بیت(علیهم السلام) ابنا «آیت الله العظمی جوادی آملی» از مراجع تقلید شیعه امروز - یکشنبه 16 آبان - در جلسه درس تفسیر خود که به تفسیر آیات سوره مبارکه حجرات اختصاص داشت بیان داشتند: فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، وقتی در اینجا نقل و انتقال اندیشه میسر است و فكر و اندیشه منتقل می شود و به واسطه آن جوان متحول می شود فضا فضای حقیقی است.

معظم له اظهار داشت: این خطاب جهانی اسلام و خطاب جهانی سلسله انبیا است که بشر از خاك است و خاك نسبت به خاك دیگر فضیلتی ندارد. لذا فرمود كسی را مسخره و تحقیر نكنید, كسی را اهانت نكنید، یك وقت انسان می گوید من از او بهترم، این باید بداند سخنگوی شیطان است چون شیطان هم گفت ﴿أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ﴾ اما قرآن آمده به ما بگوید نگو ﴿أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ﴾ بگو شاید آنها بهتر از ما باشند.

ایشان با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه اظهار داشتند: یك بیان نورانی از امام مبارك امام سجاد(علیه السلام) است كه عرض می كند خدایا آن فهم و استعداد را به من بده و از طرفی جلوی مرا هم بگیر كه اگر كسی وضع مالی اش خوب است من او را به این دلیل شریف ندانم و كسی كه وضع مالی اش بد است من او را خسیس و پَست تلقی نكنم چون معیار شرافت و فضل نزد توست.

فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، ما حق نداریم بگوییم كه این فضا، فضای مجازی است، وقتی در اینجا نقل و انتقال اندیشه میسر است و فكر و اندیشه منتقل می شود و به واسطه آن جوان متحول می شود فضا فضای حقیقی است روحانیونی كه توفیق تبلیغ را ندارند لااقل این فضای حقیقی را دریابند! تا به واسطه حضور آنان بیگانه نتواند سوء استفاده كند.

مرجع عالیقدر اختلافات علمی را از نعمت های الهی دانستند و اذعان داشتند: اگر اختلاف علمی نباشد جهان فرسوده خواهد شد، اگر همه یكدست و یك استعداد داشتند جهان ویران می شد، این اختلاف علمی نعمت الهی است لذا هم باید نسبت به ذات اقدس الهی شاكر بود هم این نعمت را در جای خود صرف كرد.

«آیت الله جوادی آملی» در فراز دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی فضای رسانه ای کشور به ویژه فضای سایبری پرداختند و خاطرنشان کردند: این فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، ما حق نداریم بگوییم كه این فضا، فضای مجازی است، وقتی در اینجا نقل و انتقال اندیشه میسر است و فكر و اندیشه منتقل می شود و به واسطه آن جوان متحول می شود فضا فضای حقیقی است روحانیونی كه توفیق تبلیغ را ندارند لااقل این فضای حقیقی را دریابند! تا به واسطه حضور آنان بیگانه نتواند سوء استفاده كند.


منبع:
خبرگزاری اهل بیت (علیهم السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .