تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و مصائب حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران یکم آبان 139
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن و عترت جدا از هم معنا ندارند

قرآن و عترت جدا از هم معنا ندارند

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و مصائب حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران یکم آبان 1395 در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(علیه السلام) شهر ری برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، نماینده محترم مراجع معظم تقلید در تهران و استاد اخلاق حوزه علمیه شهرری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در این مراسم گفت: تاسیس و مدیریت حوزه علمیه و تربیت طلبه، صدقه جاریه ای نیست که مانند برخی وقف ها نابود یا در مسیر غیر اصلی خود مصرف شود. بنابراین با ساخت حوزه های علمیه تاکنون طلاب بسیاری تربیت شده اند. طلابی که هر کدام می توانند آموزه های اسلام را در گوشه ای از ایران و جهان نشر و تبیین کنند.

وی افزود: متاسفانه زمانی "وقف خوری" در کشور رایج بود. در حالی که نباید حتی سر سوزنی از موقوفات در مسیری غیر از وقف خرج شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در خصوص ضرورت ساخت حوزه علمیه اظهار کرد: ساخت حوزه علمیه از ضروریات امروزه کشور است. بنابراین باید همه مومنان نسبت به این موضوع مهم، تلاش کنند.

غفوری با اشاره به چنگ زدن به ریسمان محکم قرآن و عترت اظهار کرد: حضرت محمد(صلی الله و علیه وآله) بیان فرمودند که حدیث ثقلین چراغ راه مسلمانان است. بنابراین طبق این حدیث هر مسلمانی که همزمان پیرو قرآن و عترت باشد، هیچگاه گمراه نمی شود. اگر قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) از هم جدا شوند، دیگر اثر نخواهند داشت.

وی در خصوص وظیفه مسلمان در زمان فتنه و اهمیت قرآن اظهار کرد: پیامبر اسلام(صلی الله و علیه وآله) فرمودند هر وقت دیدی فتنه ها مانند شب تاریک به شما هجوم آوردند به قرآن پناه ببرید. قرآن نور است و دل انسان را نورانی و روشن می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان اضافه کرد: در بسیاری از روایات، میان کارهایی که باید نسبت به قرآن و نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) انجام داد، تشابهاتی وجود دارد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غفوری مصائب واقعه کربلا و زینب کبری(سلام الله علیها) بیان شد.


منبع:
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .