تبیان، دستیار زندگی
م به گزارش روزنامه الوسط چاپ بحرین، این روحانی شیعی در پاسخ سؤالی درباره سیر فعالیت‌های علمی و عقیدتی خویش تأكید كرد: من از وقتی كه دروس علمی‌ام را در نجف آغاز كردم، به همراه محمدباقر صدر اقدام به انتشار مجله «الأضواء» كردیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیة الله محمدحسین فضل الله : من از سؤالات همه استقبال م

به گزارش روزنامه الوسط چاپ بحرین، این روحانی شیعی در پاسخ سؤالی درباره سیر فعالیت‌های علمی و عقیدتی خویش تأكید كرد: من از وقتی كه دروس علمی‌ام را در نجف آغاز كردم، به همراه محمدباقر صدر اقدام به انتشار مجله «الأضواء» كردیم و از آن زمان تاكنون در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و عقیدتی مشغول می‌باشم. وی افزود: نوشتن مقاله، ایراد سخنرانی، به ویژه درباره وحدت امت اسلام، مبارزه با استعمار و دیگر موضوعات اسلامی از جمله فعالیت‌های من بود. فضل الله تأكید كرد: هم اكنون نیز در كنار سخنرانی‌ها، خطبه‌های نماز جمعه، مصاحبه‌های فرهنگی و علمی، روزانه به 100 تا 150 سؤال كه از اطراف دنیا می‌رسد، پاسخ می‌گویم. معتقد هستم كسی نمی‌تواند جلوی سؤال كردن را بگیرد و شخصی را ترور معنوی كند.
فضل الله خاطر نشان كرد: من از سیر كارها و فعالیت‌هایم راضی‌ام و به ارتباط فكری و عقیدتی شخصیت‌های گوناگون اسلامی و مسیحی افتخار می‌كنم. وی افزود: من از سؤالات همه استقبال می‌كنم و در مقام پاسخ‌گویی هیچ فرقی بین شیعه و سنی، مسیحی و لیبرال و ... قائل نیستیم و به سؤالات و شبهات همه جواب می‌دهم.
آیت الله محمدحسین فضل الله در ادامه این مصاحبه در جواب خبرنگار روزنامه الوسط كه از وی پرسید از چه زمانی به فكر تأسیس مؤسسات خیریه در لبنان افتادید، گفت: هنگامی كه لبنان درگیر جنگ بود شمار زیادی از شیعیان یتیم و بی‌سرپرست می‌شدند كه عده‌ای از آنها به مراكز نگهداری یتیمان مسیحی و عده‌ای هم به فرانسه می‌رفتند. من و سید موسی صدر و سید مهدی شمس‌الدین برای نگهداری و سرپرستی این یتیمان و آوارگان شیعی تصمیم به تأسیس مركزی خیریه گرفتیم و در این راستا برای تأمین بودجه به آیت الله خویی ـ ره ـ مراجعه كردیم كه ایشان هم كمك كردند.
وی گفت: پس از تشكیل این مؤسسه تصمیم به گسترش آن در نقاط مختلف لبنان گرفتیم كه با همت افراد خیّر، هم اكنون 3300 یتیم در این مراكز نگهداری می‌شوند و پس از نگهداری، تربیت و آموزش به جامعه باز می‌گردند و زندگی جدیدی را آغاز می‌كنند. آیت الله فضل الله همچنین با اشاره به به ایجاد چندین مدرسه شیعی در كشور، ابراز امیدواری كرد این گونه مدارس توسعه یابد و نقش مؤثری در تربیت جوانان شیعه داشته باشد