تبیان، دستیار زندگی
: بیایید صادق باشیم، موبایل ها و تبلت ها امروزه به یکی از بهترین دوستان ما تبدیل شده اند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 برنامه کاربردی تلفن همراه برای طراحان آموزشی

بیایید صادق باشیم، موبایل ها و تبلت ها امروزه به یکی از بهترین دوستان ما تبدیل شده اند.


8 برنامه کاربردی تلفن همراه برای طراحان آموزشی

خلاصه: بیایید صادق باشیم، موبایل ها و تبلت ها امروزه به یکی از بهترین دوستان ما تبدیل شده اند. روزانه زمان زیادی را با آن ها می گذرانیم (حتی بعضی وقت ها شب ها نیز آن ها را رها نمی کنیم!) برخی از ما نمی توانیم بدون آن ها از منزل خارج شویم. بنابراین، چرا در زمینه های کاری از آن ها استفاده نکنیم؟ در این مقاله 10 برنامه کاربردی تلفن همراه را به طراحان آموزشی معرفی می کنیم که به آن ها در شغل خود کمک می کند.

تعداد زیادی از طراحان آموزشی از تلفن همراه در استراتژی آموزشی خود استفاده می کنند. آن ها به فراگیران این امکان را می دهد تا از منابع  ارزشمند استفاده کرده و مهارت های خود را ارتقا دهند، هرکجای دنیا که باشند! در واقع این 8 برنامه کاربردی به شما کمک می کند تا  زمان خود را به درستی مدیریت کنید و در هر شرایطی با همکلاسی ها همکاری کنید.

Apple Keynote-1
این ابزار همانطور که از اسمش پیداست، مخصوص محصولات کارخانه Apple مانند آیفون، آیپاد و لپ تاپ های مک است که برای یادداشت برداری و مدیریت یادداشت ها استفاده می شود. این ابزار به کاربران امکان ایجاد فایل های مخصوص ارائه و نمودارهای با امکانات زیاد را می دهد، حتی می توانید جداول و نمودارهای حبابی را نیز در این ابزار استفاده کنید. به علاوه، کسی که فایل را دریافت می کند نیاز نیست از محصولات اپل استفاده کند، می توان روی هر وسیله ای محصول نهایی این ابزار را مشاهده کرد. فقط هنگام ساخت فایل باید ازمحصولات Apple استفاده کنید.

نرم افزار های مناسب برای طراحان آموزشی هم تجاری و هم رایگان در دسترس هستند، شمار آنهایی که رایگان هستند هم کم نیست! برای مثال Outlook برای انواع پلت فرم ها در دسترس است.

2-Blackboard Collaborate Mobile
Blackboard یکی از مشهورترین سیستم های مدیریت آموزشی است که نرم افزارهای تلفن همراه آن از سیستم مدیریت آموزشی اش هم بهتر است. با استفاده از این نرم افزار، شما می توانید کنفرانس های آنلاین برگزار کنید، محتوای آموزشی مشاهده کنید و ارائه های مجازی ببینید، فقط باید یک کد برای استفاده از نرم افزار مخصوص تلفن همراه داشته باشید، به طور خلاصه اگر به دنبال سیستم مدیریت آموزشی تلفن همراه هستید، این نرم افزار ارزشش را دارد! کد را تهیه کرده و از نرم افزار استفاده کنید!
DesignJot-3
این نرم افزار مخصوص طراحان آموزشی است، به کمک این ابزار شما می توانید تنها با استفاده از تلفن همراهتان دوره های آموزشی ایجاد کنید، از مرحله برنامه ریزی تا توسعه محتوای آموزشی با این نرم افزار انجام می شود البته تا این لحظه، این ابزار تنها  برای محصولات اپل در دسترس است.
4- iTunes U
حتما درباره iTunes شنیده اید، اما گمان نمی کنم درباره iTunes U چیزی بدانید. این ابزار یک کتابخانه تمام و کمال از محتوای آموزش الکترونیک شامل دوره های رایگان آموزشی دارد، بیشتر این دوره ها برای مهارت افزایی ایجاد شده اند. فقط مطمئن باشید که برای استفاده از آن زمان کافی دارید و کاتالوگ آن را به دقت بخوانید.

iTunes U یک کتابخانه تمام و کمال از محتوای آموزش الکترونیک شامل دوره های رایگان آموزشی دارد، بیشتر این دوره ها برای مهارت افزایی ایجاد شده اند.

5- Outlook
با استفاده از این ابزار، نه تنها می توانید ایمیل خود را چک کنید، بلکه می توانید افراد و تقویم روزانه خود را مدیریت کنید و همچنین سایر حساب های ایمیل خود را نیز با آن همگام کنید، اینگونه با استفاده از یک ابزار، به تمامی ایمیل های خود دسترسی دارید.

6-  Paper By FiftyThree
با استفاده از این ابزار می توانید یادداشت بردارید و دوره را هر طور خواستید طراحی کنید، کار نهایی را می توانید به فرمت های مختلف تبدیل کنید مانند پاورپوینت، ورد و PDF و یا حتی فرمت ابزار Keynote.
Udemy-7
یکی از بهترین سایت های آموزش از راه دور است، اما با پیشنهاد یک برنامه کاربردی مخصوص موبایل! هم برای اندروید و هم آی.او.اِس. که می تواند منبع خوبی برای دانشجویان باشد و همچنین به تحقیقات فراگیران کمک کند. امکان دانلود دوره ها و گوش کردن آن ها در زمان دیگر وجود دارد.

8 برنامه کاربردی تلفن همراه برای طراحان آموزشی


8-    Skill Pill
اگر دنبال دانش های فنی در سایز های کوچک هستید، این ابزار بهترین گزینه است. این ابزار هم برای اندروید، آی.او.اِس، بلک بری و ویندوز در دسترس است. پس به طور کلی همه می توانند از این قرص ها (Pill) استفاده کنند که ویدئوهای آموزشی کوتاه هستند. هر قرص روی مبحث خاصی ایجاد شده، این ابزار رایگان است اما شما دسترسی محدودی دارید. با پرداخت درون برنامه ای (اگر مبلغی بپردازید) می توانید از مباحث بیشتری استفاده کنید.
حالا که با 8 برنامه کاربردی عنوان شده آشنا شدید، می توانید از آن ها در طراحی استفاده کنید و کاربردی بودن آن ها را در عمل آزمایش کنید.


بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان
تهیه: سید فائزه سیدخاموشی

منابع:
mobile-apps-instructional-designers-should-be-familiar-with
Mobile Apps Instructional Designers Need to Know