تبیان، دستیار زندگی
فرد میانسالی دلخور است كه همسرش دیر به دیر از او سراغ می گیرد و حتی پیامكی به او نمی دهد و در طول روز جویای حالش نمی شود و... .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام عشق؟ کدام مرحله؟

فرد میانسالی دلخور است كه همسرش دیر به دیر از او سراغ می گیرد و حتی پیامكی به او نمی دهد و در طول روز جویای حالش نمی شود و... .

بخش خانواده ایرانی تبیان
عشق

فرد میانسالی دلخور است كه همسرش دیر به دیر از او سراغ می گیرد و حتی پیامكی به او نمی دهد و در طول روز جویای حالش نمی شود و... . اغلب این افرادی كه به این رفتارها اعتراض می كنند نمی دانند كه این رفتار طرف مقابل آنها ناشی از عشق و محبت است. شكل و شمایل عشق و شیوه های بروز آن در دوره های مختلف زندگی متفاوت است. اگر آگاهی بیشتری در این باره پیدا كنید كمتر از همسرتان در زمینه بروز مدل عشق در مراحل مختلف زندگی گلایه می كنید.

دوره رمانتیك ها

نخستین دوره عاشقانه ای كه زوج ها به هم می رسند پر است از سؤال برای كشف یكدیگر، ترس از دست دادن هم و تلاش برای اثبات رابطه همسری و نقش های خود. در این دوره شاید همسران ساعت ها در طول روز با هم حرف بزنندو یا فهرستی از پیامك های عاشقانه برای هم داشته باشند تا به هم اثبات كنند كه از ازدواج با یكدیگر خوشحالند. در این دوره چالش هایی كه می تواند پیش بیاید؛ از یك طرف ترس از بین رفتن آزادی های فردی است و از طرف دیگر نامطمئن بودن نسبت به آینده انتخابی كه افراد انجام داده اند. اگر در این مرحله هستید سعی كنید با این رفتارها به رابطه تان كمك كنید: صداقت بیشتر، گذشت از خواسته های فردی خودتان، ابراز بیانی و عملی محبت به همسرتان، ثبت قرارهای دونفره عاشقانه كه بهانه ای برای معاشرت تان هم باشد، داشتن تفریحات دونفره، شركت در كلاس های آموزشی متاهلین و... .

كشف واقعیت

مدتی بعد از ازدواج، همسرها مدعی می شوند كه «تو اخلاق های تازه ای پیدا كرده ای، من این رفتارهای تو را نمی دانستم و...» خوب است بدانید كه تقریبا همه مردم با این مرحله مواجه می شوند. همسرتان مثل شما تجربه واقعی زندگی متاهلی را نداشته است كه از قبل خودش بداند در آینده چه واكنش جدیدی پیدا خواهد كرد! در این دوره مواجهه با واقعیت ویژگی های رفتاری همسر دغدغه هایی مثل تردید در انتخاب، ناامیدی، بی اطلاعی از نحوه بهبودی رابطه، كشاكش قطع رابطه و... را می تواند ایجاد كند. اگر در این دوره هستید به یاد بسپارید كه شما به صحبت بیشتر با هم، بیان نظرات و دلایل كارها، توضیح علت دلخوری ها، بیان روشن توقعات، پذیرش سهم خودتان از اشتباه ها و گذشت و مشاوره نیاز دارید. در این دوره به یكدیگر بیشتر وقت دهید تا فاصله بین تان كمتر شود.

بچه دار شدن

وقتی ثبات زندگی بیشتر جان بگیرد اغلب زوج ها به نقش والدینی می رسند. دختر و پسری كه تا دیروز فقط از خانواده حمایت دریافت می كردند و مدتی هم با خواسته های همسرشان روبه رو بوده اند، در این مرحله وظیفه شبانه روزی پدر و مادر شدن پیدا می كنند. اغلب همسرها در این مرحله حجم كارهایشان بیشتر می شود، رابطه جنسی كمتری را تجربه می كنند، درگیری مراحل رشد فرزندان سوژه های تعارض بیشتری را به آنها می دهد و... . این مرحله برای ازدواج های موفق، تحكیم عشق را به ارمغان می آورد. اینجا وقت آن است كه بدانید در اوج ارتباط گیری با همسرتان هستید و بیشتر از همیشه باید هوای عشقتان را داشته باشید. تمرین كنید تا در مرحله سوم عشق، هر روز یك یادآوری زبانی محبت آمیز به هم هدیه دهید. به همسرتان در مراقبت از فرزندان كمك كنید تا انرژی مباشرت او را چند برابر كنید. محبت مرد به زن و احترام زن به مرد كلید تثبیت عشق این دوره و تربیت طلایی فرزندان است.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.