تبیان، دستیار زندگی
امیر باقری روان شناس با اشاره به مشکلات کودکان بد سرپرست، اظهار داشت: این کودکان از وجود خانواده منسجم محروم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان بد سرپرست حامی عاطفی ندارند

امیر باقری روان شناس با اشاره به مشکلات کودکان بد سرپرست، اظهار داشت: این کودکان از وجود خانواده منسجم محروم هستند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کودکان بد سرپرست

امیر باقری روان شناس با اشاره به مشکلات کودکان بد سرپرست، اظهار داشت: این کودکان از وجود خانواده منسجم محروم هستند. آن ها با نبود امکانات آموزشی - بهداشتی مناسب و کمبود نیازهای عاطفی نمی توانند مانند هم سن و سال های خود رفتار کنند و اغلب دچار افسردگی می شوند.

وی در ادامه افزود: کمبود اعتماد به نفس و عدم توانایی در بیان مشکلات با فرد مناسب و غیره از دیگر کمبودها و مشکلات رفتاری این کودکان است.

این روان شناس با اشاره به فشار روحی فرزندان بدسرپرست در بهزیستی اذعان کرد: زندگی بدون داشتن خانواده در مراکز بهزیستی برای کودکان بدسرپرست به اندازه بی سرپرست ها سخت است. چرا که آن ها همه چشم امیدشان به پدر و مادری است که شاید روزی  به سراغ شان بیایند و آن ها را از آنجا به خانه رویاهایشان ببرند.

باقری در ادامه گفت: از دست دادن والدین یا یکی از آن ها خانواده را دچار دگرگونی می کند. طلاق پدیده  دیگری  است که به آسیب پذیرتر شدن و آشفتگی بیشتر این کودکان دامن می زند .

وی با اشاره به راهکارهایی که باید برای کودکان بد سرپرست اتخاذ شود، تصریح کرد: هرچقدر تعداد مراجعان به بهزیستی بیشتر شود، خدمت رسانی به آنها نیز سخت تر می شود. بنابراین اصلاح سیستم مراکز بهزیستی، سپردن آن ها به والدینی که صلاحیت بزرگ کردن درست کودک را دارند از جمله راهکار مورد نظر در ارتباط با این کودکان است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.