تبیان، دستیار زندگی
حسین اسرافیلی می گوید: هشت سال دفاع مقدس نمادی از پشتیبانی مردم از تولیدات دانش بنیان داخلی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مقدس، نماد پشتیبانی مردم از تولیدات داخلی

حسین اسرافیلی می گوید: هشت سال دفاع مقدس نمادی از پشتیبانی مردم از تولیدات دانش بنیان داخلی است.

بخش ادبیات تبیان
دفاع مقدس، نماد پشتیبانی مردم از تولیدات داخلی

حسین اسرافیلی شاعر پیشکسوت انقلاب، با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات با کیفیت و دانش بنیان ساخت داخل اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، تکنولوژی های فراوان هسته ای و سلول های بنیادی و شبیه سازی، دارو و درمان، پیشرفت های دفاعی و غیره همه وهمه نشان از غیرت و همت حمایت وپشتیبانی این ملت از تولیدات دانش بنیان داخلی است.

وی افزود: حمایت از کالای با کیفیت ایرانی، صددرصد با عرق ملی سازگار بوده و در شأن ملت بزرگوار ما است.

به گفته اسرافیلی، مردم حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی را جدی خواهند گرفت، همچنانکه در همه عرصه ها ثابت کرده اند هرکجا به این مردم نیاز بوده است، سنگ تمام گذاشته اند و مسوولان نیز با تکیه بر همین حضور مردم موفق بوده اند.

این شاعر پیشکسوت انقلابی کشور، با اشاره به نقش جشنواره «ایران ساخت» در تفهیم تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت گفت: در وهله اول برای حمایت از کالای باکیفیت ایرانی باید تولیدکننده تفهیم شود که تولیدات باکیفیت همراه با طرح، رنگ و شکل مناسب و موردپسند سلیقه ایرانی تولید کند و با قیمت و سود مناسب در اختیار مشتری قرار دهد.

وی تصریح کرد: کالای با کیفیت داخلی باید به گونه ای باشد که مشتری با یکبار خرید، جذب آن شود، نه اینکه از بازار آشفته و عدم حضور محصول رقیب سوءاستفاده کرده و مشتری را فراری دهد که این کار خیانت به بقیه تولیدکنندگان هم خواهد بود.

نویسنده مجموعه شعر "تولد در میدان" با اشاره به اینکه همه مایل به استفاده از کالای ایرانی هستند؛ اما به شرط داشتن کیفبت بالا، گفت: اگر کالای ایرانی با سه چهارم قیمت کالای خارجی اما با یک سوم کیفیت آن عرضه شود، گارانتی هم نداشته باشد و فروشنده و تولیدکننده نیز در این زمینه جوابگو نباشند، قطعا مشتری مجبور می شود حتی کالای درجه دو تهیه کند؛ اما سراغ کالای کشور خود نرود.

وی همچنین اظهار کرد: همانگونه که مردم همیشه خود را در حمایت از ایران و ایرانی نشان داده اند قطعا در حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی نیز همین تقدیر رقم خواهد خورد.

اسرافیلی در ادامه تصریح کرد: قطعا برگزاری جشنواره  ای همچون «ایران ساخت»، برای حمایت از تولیدات داخلی و فناوری های ایرانی یک حرکت خوب و به جا است و مطمئن هستم که مردم از این حرکت پسندیده استقبال خواهند کرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی ماه سال جاری برپا می شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه نمادند.


منبع: ستاد خبری جشنواره ایران ساخت