تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نقش آفرینی روابط عمومی ها در شبکه های مجازی می تواند با ایجاد گفتمان مثبت، از شکل گیری گفتمان های غیرعقلانی در این شبکه ها جلوگیری کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم نقش آفرینی روابط عمومی ها در شبکه های مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نقش آفرینی روابط عمومی ها در شبکه های مجازی می تواند با ایجاد گفتمان مثبت، از شکل گیری گفتمان های غیرعقلانی در این شبکه ها جلوگیری کند.

محمدرضا سوقندی

به گزارش روابط عمومی، محمدرضا سوقندی افزود: شناسایی ساختار اطلاع رسانی و تقویت آن به منظور جلوگیری از انتشار خبرهای غیرواقعی و تخریبی، باید در اولویت کاری اصحاب رسانه و روابط عمومی ها باشد.
وی با بیان اینکه رسانه ها به منظور جلوگیری از دلسردی مردم از دستگاه های اجرایی و افزایش آگاهی جامعه از شایعه پراکنی خودداری کنند، افزود: تنظیم قوانین برای جلوگیری از شایعه پراکنی در شبکه های مجازی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است.
سوقندی ادامه داد: نشر خبر در خبرگزاری ها و شبکه های مجازی باید اقناعی و گفتمانی باشد و باید اطلاعات تکمیلی به مخاطب ارایه شود.
وی اضافه کرد: در استان سمنان اعتماد مردم به رسانه های محلی قابل توجه است و دستگاه های اجرایی می توانند با ارتباط با این رسانه ها، مهم ترین اقدام های دولت تدبیر و امید را به لایه های مختلف اجتماعی در استان اطلاع رسانی کنند.
سوقندی گفت: با ساماندهی سالن نشست های خبری و افزایش امکانات رفاهی برای خبرنگاران و انتشار اطلاعات درکمترین زمان ممکن ، می توان صحیح ترین خبرها را به مردم مخابره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: ایجاد فضای تخریبی و دروغ پراکنی در خبررسانی با اصول اخلاقی و اسلامی در تعارض است و رسانه ها باید به دنبال انتشار خبرهای واقعی باشند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز با بیان اینکه، نبود نگرش مثبت برای کارایی روابط عمومی ها از چالش های عمده در حوزه کاری دستگاه های اجرایی است ادامه داد: روابط عمومی ها باید با ارتباط داشتن با خبرنگاران و مردم، در انتقال خبر و انتقال مشکلات سهیم باشند .
ایرج کارخایی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و مطبوعات باید با افزایش هم افزایی، به رسالت واقعی خود بپردازند و از ایجاد نفاق در کشور جلوگیری کنند.
در این آیین حجت الله یحیایی با حکم محمدرضا خباز استاندار سمنان به عنوان معاون مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان معرفی شد.
همچنین از چهار دستگاه اجرایی استان سمنان به دلیل ارایه گزارش جامع از عملکرد دولت تدبیر و امید در هفته گرامیداشت دولت قدردانی شد.