تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور؛ فرهنگ را زیربنایی ترین مساله دانست و گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در آغاز کار دولت، اهتمام در این بود که از مشکلات سیاست خارجی و اقتصادی عبور کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ زیربنایی ترین مساله است

رئیس جمهور؛ فرهنگ را زیربنایی ترین مساله دانست و گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در آغاز کار دولت،  اهتمام در این بود که از مشکلات سیاست خارجی و اقتصادی عبور کنیم.

بخش سیاست تبیان

فرهنگ، رئیس جمهور، سیاست خارجی، وزیر پیشنهادی، دولت، شرایط اقتصادی، حسن روحانی، رای اعتماد، وزارت

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان این مطلب را بیان کرد. خوشحالم که در اولین فرصتی که امروز در اختیار من قرار گرفته است در محضر نمایندگان مجلس دهم به تناسب ترمیم کابینه نکاتی را به محضر شما عرض کنم، گرچه قبلا دیدارهایی با نمایندگان داشتیم؛ اما این اولین دیدار در خانه ملت در حضور شما نمایندگان بزرگوار منتخب ملت ایران است.
روحانی اظهارداشت: به همه شما به خاطر حدود پنج ماهی که در کار و تلاش در مجلس بودید خسته نباشید عرض می کنم و به خاطر همکاری خوبی که در مجلس دهم بین دولت ومجلس در طرح ولوایح و نسبت به حضور وزرا در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم، سپاسگزاری می کنم.

فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است؛ این فضا می تواند به نفع جامعه باشد؛ این فضا یک ابزار و زیرساخت است، محتوا مهم است؛ همه باید تلاش کنیم محتوای فضای مجازی را غنی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تردید ندارم که هماهنگی و همفکری بیشتر به نفع مردم و خواست ملت بزرگوار ایران است. دولت یازدهم در آغاز کار و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را «بحران ها» نامید. هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت، کشور با تورم بیش از 23 درصد روبرو باشد.
روحانی تصریح کرد: در حالی که در آغاز کار این دولت، کشور با تورم 40 درصد روبرو شد، هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز کار، کشور با رشد منفی روبرو بوده باشد و دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با 8 فصل رشد منفی روبرو بود.
وی تاکید کرد: هیچ دولتی نبوده که شروع کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبرو باشد؛ اشتغال خالصی که تقریبا در طول چند سال نزدیک صفر بوده است .
رئیس جمهوری افزود: هیچ دولتی نبوده که در آغاز کارش بعد از انقلاب اسلامی با تحریم های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت تحت فصل هفت مواجه باشد، ولی دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود .
روحانی اضافه کرد: اگر من بگویم که در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و در بخش اقتصاد و بویژه اقتصاد کلان با معضلاتی «شبه بحران» مواجه بودیم سخنی به اغراق ومبالغه نگفته ام.
وی یادآور شد: به همین دلیل دولت ناچار بود در اولین قدم های فعالیت، به بحث سیاست خارجی و اقتصادی بیش از بخش های دیگر توجه کند؛ ضمن اینکه دولت معتقد بود و هست که زیر بنایی ترین مساله، مساله فرهنگ است.
رئیس قوه مجریه ادامه داد: اما به دلیل شرایط خاص آغاز این دولت، توجه ها واهتمام ها برای آن بود که ما از معضل پیچیده اقتصادی وخارجی عبور کنیم .
روحانی افزود: ملت بزرگ ایران با حضورش در انتخابات سال 92 که با صدای بلند مسیر و راه اعتدال را برگزید و انتخاب کرد و این فریاد را یکبار دیگر در اسفند سال 94 تکرار کرد، مسیر و راه را به همه ما نشان داد که مسایل و معضلات ملی و آنچه خواست و نیاز مردم است را با چه شیوه ای حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: دولت در زمینه اقتصاد کلان، قدم های روشنی برداشته است، آمار، ارقام و شاخص ها به خوبی گواه است که ما از تورم بالای 40 درصد به تورم یک رقمی و زیر هشت درصد رسیده ایم.
رئیس جمهوری یادآور شد: ما از رشد منفی اقتصادی منهای 6.8 در سه ماهه اول سال 95 به رشد اقتصادی 4.4 رسیده ایم و تا پایان سال، هدفگذاری دولت رشد پنج درصدی است.
روحانی افزود: در مساله اشتغال گرچه بسیار عقب هستیم اما ورود نسل جوان به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال کم سابقه بوده، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به عنوان نیروی فعال وارد بازار کار شدند.
وی ادامه داد: اگر چه دولت در شرایط فعلی اقتصادی، توان ایجاد اشتغال بالای یک میلیون شغل خالص در سال را ندارد اما طبق اعلام مرکز آمار، اشتغال خالص دولت در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته، بیش از 700 هزار نفر بوده است و این رقم گرچه رقم قابل ملاحظه ای نسبت به سال های گذشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، یعنی یک میلیون و 200 هزار نفر، حداقل 500 هزار نفر منفی است.
رئیس قوه مجریه گفت: ما در زمینه اشتغال به عنوان موضوع اول در کشور باید اهتمام بیشتری به خرج دهیم. همه تلاش دولت در 6 ماهه دوم امسال ایجاد اشتغال بیشتر از طریق تحرک لازم در بنگاه های کوچک و متوسط است و بانک های ما و ستاد اقتصاد مقاومتی همین مسیر و راه را دنبال کرده و خواهند کرد.
روحانی اظهارداشت: گرچه امروز هنوز به شکوفایی اقتصادی نرسیده ایم و تا رشد هشت درصدی فاصله داریم اما شاخص ها و آمار و ارقام به ما می گوید مسیری که انتخاب کرده ایم، مسیر صحیح و درستی است.
وی یادآور شد: هدف ما در اقتصاد، ایجاد آرامش، اعتماد و امید به آینده بود، آمارهای بانک مرکزی درباره امید به آینده در اقتصاد، می گوید در یک سال اخیر امید مردم به آینده اقتصاد کشور بیشتر شده است و این به آن معنا است که مسیر، درست انتخاب شده است.
رئیس جمهوری گفت: رشد اقتصادی سه ماهه به ما می گوید مسیر و شاخص های اقتصاد کلان درست است و شرایط روابط خارجی ما در دنیا به ما می گوید مسیر انتخابی تعامل سازنده با جهان که جزو سیاست های کلی نظام است، مسیر صحیح و درستی است که برگزیده و انتخاب شده است.
روحانی ادامه داد: ما در اینکه چقدر نفت بفروشیم امروز انتخاب آزاد داریم، آن هایی که دیوار دور ما کشیده بودند تحت عنوان اینکه ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی تواند بفروشد، امروز ملت ایران دارای انتخاب آزاد است که یک میلیون یا دو میلیون و یا بیشتر صادرات داشته باشد.
رئیس جمهوری گفت: صادرات نفت خام ما در ماه اخیر از دو میلیون بشکه پا فراتر گذاشته است.

آرامش در اقتصاد، گشایش در سیاست خارجی

رئیس جمهوری گفت: این که ملت ایران به چه کسی نفت بفروشد، آسیا باشد یا اروپا؛ آفریقا یا آمریکا، در اختیار ملت ایران است؛ نمی توانند به ما بگویند فقط به این کشور می توانید نفت صادر کنید؛ اینکه ما نفت را با چه ارزی بفروشیم، این انتخاب آزاد ملت ایران است، نه اینکه بگویند نفت را باید به این کشور بفروشید و 45 درصد باید با پول فلان کشور و 50 درصد باید با پول فلان کشور باشد و فلان حساب محصور بماند و تازه، مردم ایران نسبت به پول ذخیره خود در کشورهای مختلف حق انتخاب نداشته باشند.

امروز به رغم اینکه یک عده انقلابی نمایی که مصالح کشور را نمی فهمند و درک نمی کنند، همه دنیا و سازمان های بین المللی به این نکته اعتراف دارند که ایران بهترین و امن ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.

روحانی افزود: آنها که سوال می کنند برجام چه کار کرده، برجام راه انتخاب ملت ایران را برای تعامل با جهان، برای صادرات، واردات و برای انتخاب نوع مشتری و انتخاب نوع کالا باز کرده است؛ ملت ایران دارای انتخاب آزاد شده است؛ ما خودمان با اقتدار و استقلال، کالا را انتخاب می کنیم.
وی اضافه کرد: حتی در کالای پزشکی و دارو هم آزاد نبودیم، باید از کشوری خاص، با قیمتی خاص و با هر کیفیتی دارو انتخاب می کردیم؛ امروز بهترین دارو و تجهیزات پزشکی را خودمان انتخاب می کنیم، امروز در جهان رقابت برای تحریم بیشتر علیه ایران وجود ندارد؛ امروز جهان به این نکته واقف شده است که باید با زبان تکریم و احترام با ملت ایران سخن بگوید.
روحانی اضافه کرد: ما دیگر مجبور نیستیم که کشتی هایی که کالاها و کانتینرهای مارا حمل می کنند در بنادر کشورهای دیگر پهلو بگیرند و ما با لنج آن کالاها را به بنادر ایران وارد کنیم، آن هم با پول اضافه از جیب ملت ایران.
رئیس دولت یازدهم افزود: ما امروز در شرایطی هستیم که آنها که از ایران هراسی سخن می گفتند، زبانشان به لکنت افتاده و شنونده های آنها هر روز و هر روز کمتر می شوند و به جای اینکه افکار عمومی در برابر حرف غلط آنها سر تسلیم فرود بیاورد، در برابر آنها لبخند تمسخر می زند.
رئیس جمهوری گفت: آنچه برای ما مهم بود به عنوان بار اصلی که ملت ایران بر دوش دولت و مجلس و قوای دیگر گذاشته بود، عبور از بحران ها و شبه بحران ها بود؛ شرایط مناسب برای روابط خارجی با دنیا و مسیر درست برای حرکت اقتصادی برای داخل؛ آرامش در اقتصاد و گشایش در سیاست خارجی.
روحانی ادامه داد: گشایش جدیدی مشاهده می کنیم، حتی در برابر بد عهدی برخی کشورها که همواره در طول تاریخ بد عهد بودند؛ حتی آنها را قدم به قدم مجبور می کنیم که به تعهدات خود عمل کنند.
وی اضافه کرد: هر روز که می گذرد، حتی در مسایلی که همه مشکلات آن به صورت 100 درصد حل نشده - مانند روابط بانک ها - هر روز گشایش جدیدی به وجود می آید.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه حتی در زمینه فناوری هسته ای هر روز ما با گشایش جدیدی مواجه می شویم، گفت: اگر دیروز نمی توانستیم یک گرم کیک زرد وارد کشور کنیم امروز 100 تن 100 تن کیک زرد وارد کشور می کنیم.
روحانی افزود: اگر روزی می گفتند محصول نطنزغیرقانونی است و باید منهدم شود و حتی پیچ ومهره آن باز شود، امروز محصول نطنز را آزادانه وبا افتخار صادر می کنیم.
وی اضافه کرد: روزی می گفتند آب سنگین برخلاف مقررات بین المللی است؛ امروز آب سنگین را با دریافت پول نقد به آمریکا وروسیه می فروشیم، آیا این همه کاری که ملت بزرگ ایران، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، تلاش دیپلمات ها واز جمله حمایت وکمک مجلس شورای اسلامی برای بازکردن تضییقات غلط علیه ملت، این افتخار ملی نیست .
رییس دولت یازدهم اظهارداشت: دولت موظف بود در قدم اول، گره های اصلی اقتصاد را باز کند و امروز شما تسهیلاتی که سیستم بانکی به بنگاه های اقتصادی در 6 ماهه اول داده با 6 ماهه پارسال مقایسه کنید. اینکه 45 درصد ارقام تسهیلات افزایش یافته، به معنای حرکت در مسیر رونق اقتصادی است و اگر می بینید برای اولین بار در سال گذشته، صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی گرفت این به معنای حرکت در مسیر رونق اقتصادی است.
وی اضافه کرد: در ماههای اولیه امسال نیز وضع اینچنین است؛ صادرات غیر نفتی بر واردات پیشی گرفته است و اینکه بار اصلی بودجه به جای اینکه بر دوش نفت باشد بر دوش درآمدهای غیر نفتی است، به این معنا است که مسیر بودجه ریزی صحیح ودرستی را برگزیده است .
رییس دولت تدبیر و امید گفت: امروز در روابط خارجی با جهان در شرایط مناسب تر با سال های گذشته هستیم و اینکه می بینید از تحرک سیاست خارجی و اقتصادی، اسراییل این رژیم غاصب صهیونیستی بسیار عصبانی است؛ و اینکه در منطقه بر عصبانیت کشورهای کم هوشی مانند عربستان افزوده می شود به این معناست که راه ما درست انتخاب شده است.

اساس کار دولت ترمیم مداوم کابینه نیست

روحانی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ملت عزیز، اساس کار این دولت بر مبنای ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته است. ما دولتی نبودیم که هر از چند گاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه عزل کنیم یا استعفای آنها را بپذیریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم.
وی اظهارداشت: دورانی بود که ترمیم کابینه به جای تثبیت کابینه قاعده شده بود، ولی امروز تثبیت کابینه و مدیریت، قاعده این دولت است اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم که ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می کند، انجام می دهیم و نه آنکه جهت دولت را تغییر دهیم .
رییس جمهوری ادامه داد: جهتی که دولت انتخاب کرده و پای پیمانی که دولت با مردم بسته تا روز آخر خواهد ایستاد و از فشار و نقد غیر منصفانه و تخریب دولت هراسی ندارد. آنچه برای دولت مهم است رضای خدا وخشنودی مردم و پیشرفت کشور، عزت و اقتدار ملی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: اگر بعضی ها از اقتدار ملی خوشحال نمی شوند، باید در ذهن، گذشته و افکار خود دقت بیشتری کنند و علت آن را دریابند. ایرانی، اقتدار ایران را می خواهد.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته مقام معظم رهبری در جلسه مهم «مقابله با آسیب های اجتماعی» این جمله را فرمود، که «برای مبارزه با آسیب های اجتماعی حتی آنهایی که به دین اعتقادی ندارند، به اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند.»
روحانی ادامه داد: بعد ایشان فرمود «حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردیدی باشد و در وجدان سالم او تردید نباشد، باید با همه توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.»
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مگر می شود ما در جامعه ای زندگی کنیم که اعتیاد در آن خدای ناکرده رو به افزایش باشد و ما راحت بخوابیم؟
روحانی یادآور شد: البته آمار دیشب شورای اجتماعی کشور این بود که بحمدالله در 6 ماهه گذشته گرچه کم ولی این آمار کاهش پیدا کرده، در بخش اعتیاد و در بخش طلاق کاهش پیدا کرده و همان کاهش چند درصدی هم امیدوار کننده است.
وی افزود: معلوم است راهی که شورای اجتماعی کشور برگزیده و انتخاب کرده و سازمان جدید امور اجتماعی کشور که تاسیس شده، راه خود را آغاز کرده، در این مسیر می تواند گام های بلندی بردارد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما امروز اگر احساس کنیم در مسیر و راه درستی که انتخاب کرده ایم و در شیوه ها نیاز به شیوه ای نو داریم و در تحرک مان نیاز به سرعت بیشتر داریم، گرچه در اهداف و جهت گیری نیاز به تداوم داریم، تردیدی نمی کنیم، حتی اگر از دوران دولت یازدهم یک ماه باقی مانده باشد.
روحانی ادامه داد: بعضی می گویند 10 ماه مانده چرا ترمیم کابینه، اگر ضرورت اقتضا کند و نشاط بیشتری نیاز باشد، اگر مدیر تازه نفسی برای خدمت به مردم نیاز باشد، رییس جمهوری در این زمینه تردید به خود راه نمی دهد.
رییس جمهوری تصریح کرد: اصل ما تثبیت، تغییر یا ترمیم نیست، اصل ما ادامه خدمت با نشاط به مردم است.

فعالیت دولت در مسیر خدمات تعطیل بردار نیست

رئیس قوه مجریه گفت: آیا می توانیم یک ساعت خدمات بهداشتی و خدمات آب و برق را تعطیل کنیم؟ یک روز می توانیم خدمات مربوط به انرژی و سوخت را تعطیل کنیم؟ می توانیم یک هفته آموزش و پرورش یا آموزش عالی را تعطیل کنیم؟ یک روز می توانیم حمل و نقل را تعطیل و بانک ها و بیمه ها را ببندیم؟
روحانی افزود: فعالیت دولت در مسیر خدمات، تعطیل بردار نیست و امروز سه وزیری که به محضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند و نمایندگان محترم ان شاء الله رای اعتماد خواهند داد، هر سه وزیر امور اجتماعی و فرهنگی هستند و برخی از آن ها نقششان بنیادی است.
وی ادامه داد: اتفاقا در جلسه شب گذشته رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب های اجتماعی در خصوص این سه وزراتخانه ای که امروز درمورد آن ها با هم صحبت می کنیم و می خواهیم مدیران جدید را برگزینیم، برای راه حل دستگاه هایی که رهبر معظم انقلاب جزو آن لیست نام می بردند، این سه دستگاه بودند.
رئیس قوه مجریه گفت: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارتخانه هایی هستند که باید بار مسسئولیت هدایت فرزندان و ایجاد عدالت در جامعه را بکشند.
روحانی افزود: بزرگترین دستگاه هایی که فرصت برابر را برای روستایی و شهری، فقیر و غنی ایجاد می کند آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش در سراسر کشور همه نوجوان ها را در سراسر روستاها و شهرها پای یک کلاس می نشاند و معلمان عزیز در سراسر کشور با دلسوزی واحد در برابر دانش آموزان به تعلیم و تربیت آن ها مشغول می شوند.
وی ادامه داد: این آموزش و پرورش است که اولین قدم در ایجاد عدالت اجتماعی و فرهنگی و اولین قدم برای پیشرفت و تعالی نوجوانان است که در روستای کوچک زندگی می کند، بر می دارد.
رئیس جمهوری گفت: اینکه می بینید بسیاری از مسوولان امروز کشور از روستاها به پا خاسته اند و از آنجا بار مسئولیت کشور را بر دوش گرفتند، اولین نهادی که به آن ها کمک کرد تا این مسیر را بپیمایند، آموزش و پرورش بود.
روحانی افزود: آن دستگاهی که می تواند امروز به جامعه ما نشاط دهد و جوانان ما را از لحاظ جسمی سالم کند و روح آن ها را از افسردگی خلاص کند، وزارت ورزش و جوانان است.

برخی رسانه ها غیر مسئولانه پمپاژ ناامیدی می کنند

وی یادآور شد: آمار دیشب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افسردگی نگران کننده بود، چه کسی باید این افسردگی را رفع کند؟ آیا پزشک و روانپزشک باید آن را رفع کند؟ قبل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه اقدام کند. رئیس قوه مجریه گفت: نسل جوان ما باید به آینده امیدوار شود، چرا اعتیاد در کشور ما وجود دارد؟ چون ناامیدی حاکم شده است و برخی رسانه ها غیرمسئولانه پمپاژ ناامیدی در نسل جوان انجام می دهند.

واریز 30 میلیارد دلار به صندوق ذخیره ارزی در شرایط سخت کاهش قیمت نفت

اگر ما زبان و افکارمان را واحد کنیم و یکصدا حرف بزنیم، آن وقت ببینید جاذبه چقدر می شود؛ اگر همه ما به گونه ای حرف بزنیم که امید جوانان را افزایش دهیم، آن وقت جوان ما به سمت مواد مخدر و الکل و فساد می رود؟ امکان پذیر نیست.

روحانی گفت: ما را چه شده است که در شرایطی که همه کشورهای نفت خیز حتی کشور پول داری مثل عربستان دچار بحران اقتصادی شدند و همه از ذخایر سال های قبلی خود برای اداره کشورشان استفاده می کنند، این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی کاهش قیمت نفت، هم تورمش کاهش یافته، هم رشد اقتصادی و هم اشتغال داشته است و نه تنها از ذخیره استفاده نکرده بلکه 30 میلیارد دلار به ذخیره ریخته است.

به جز عده ای انقلابی نما، همه دنیا می داند که ایران بهترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است

رئیس جمهوری گفت: امروز به رغم اینکه یک عده انقلابی نمایی که مصالح کشور را نمی فهمند و درک نمی کنند، همه دنیا و سازمان های بین المللی به این نکته اعتراف دارند که ایران بهترین و امن ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.
وی ادامه داد: همه نهادهای بین المللی مالی، پولی و بانکی اعتراف می کنند که ایران کشوری است که جاذبه هایی بهتر از دیگر کشورها برای جذب سرمایه خارجی دارد.
روحانی اضافه کرد: گاهی حرف های ناپسندی زده می شود؛ اگر ما زبان و افکارمان را واحد کنیم و یکصدا حرف بزنیم، آن وقت ببینید جاذبه چقدر می شود؛ اگر همه ما به گونه ای حرف بزنیم که امید جوانان را افزایش دهیم، آن وقت جوان ما به سمت مواد مخدر و الکل و فساد می رود؟ امکان پذیر نیست.

فضای مجازی ابزار و پیچ و مهره است، به جای جنگیدن با ابزار باید محتوا را غنی کنیم

رئیس دولت یازدهم افزود: ما باید امید و نشاط بدهیم؛ ورزش و جوانان می تواند به جامعه ما نشاط و امید بدهد؛ ورزش همگانی فوق العاده مهم است و ورزش قهرمانی نیز بسیار مهم است؛ از این دو مساله مهمتر مساله جوانان است؛ متاسفانه ما این دو را مخلوط کرده ایم که هر کدام بار سنگینی دارند.
رئیس جمهوری گفت: در این زمینه هم مدتی است فکر می کنیم، بعد از این باید با شما نمایندگان نیز مشورت کنیم؛ شاید راه حل بهتری بتوانیم بیابیم که جوانان کشور ما نسبت به آینده کشور امیدوار، برای پیشرفت کشور مصمم و با نشاط فوق العاده در صحنه کشور مشارکت کنند.
وی ادامه داد: جوانان ما باید در سایه ورزش، نشاط جسمی پیدا کنند و در سایه مسایل فرهنگی، نشاط روحی می یابند و در سایه تشکل های مختلف، روحیه فعالیت اجتماعی پیدا کنند؛ در سمن ها و اجتماعات مختلف و با حضورشان در احزاب نشاط سیاسی پیدا کنند.
رئیس قوه مجریه افزود: نباید وقت خالی برای جوانمان بگذاریم؛ بخشی از فکر او باید به حزب و سیاست، بخشی به مسایل اجتماعی و امور خیریه، بخشی به هویت ایرانی و اسلامی و بخشی از وقتش هم به علم و تحصیل اختصاص پیدا کند؛ اگر به فضای اشتباهی می رود مقصر ما هستیم که محتوا را غنی نمی کنیم و مدام از شبکه آ و ب بحث می کنیم.
روحانی اضافه کرد: فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است؛ این فضا می تواند به نفع جامعه باشد؛ این فضا یک ابزار و زیرساخت است، محتوا مهم است؛ همه باید تلاش کنیم محتوای فضای مجازی را غنی کنیم.
رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه همه باید جاذبه هایی فراوان در شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم، گفت: چرا ما جاذبه ایجاد نمی کنیم، بعد زمانی که فردی علیه کشور و فرهنگ ما به ناروا جاذبه ایجاد می کند، آن وقت ما با ابزار می جنگیم ؛ آن ابزار و پیچ و مهره که تقصیر ندارد؛ آن که مقصر است محتواست؛ ما باید محتوا را غنی کنیم.


منبع : خبرگزاری ایرنا