تبیان، دستیار زندگی
«شورای هماهنگی تشكل های دانش آموزی» دربیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیزدهم آبان نماد نفی سلطه وتاکید بر استقلال ملت ایران است

«شورای هماهنگی تشكل های دانش آموزی» در"بیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان...

سیزدهم آبان نماد نفی سلطه وتاکید بر استقلال ملت ایران است

«شورای هماهنگی تشكل های دانش آموزی» در بیانیه ای به مناسبت یوم الله 13 آبان تاكید كرد: سیزدهم آبان نماد نفی سلطه و تاکید بر استقلال ملت ایران است.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن كامل این بیانیه به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی ایران ارزش های گسترده و ماندگاری را رقم زده است كه در میان نسل های آتی و همچنین سایر ملت های آزاده جهان چنان شور و شعوری را آفریده كه به آن ها قدرت خود باوری و عدالت خواهی می دهد تا مرعوب همینه پوشالی قدرت های استكباری نباشند و برای استقرار عدالت و آزادی در دنیا، مبارزه ای هدفمند، منطقی و عاقلانه را در پیش گیرند.

یوم الله سیزده آبان، نگینی درخشان در تاریخ استكبار ستیزی ملت ایران است كه یاد آور اتفاقات بزرگ و تاریخ سازی است. در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را، به خاطر فریاد آزادی خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و استبداد شاهنشاهی تبعید نمودند، غافل از اینکه رهبر بزرگ انقلاب 15 سال پس از آن خروش ظلم ستیز، کاخ های پوشالی استبدادشان را با قدرت ایمان، وحدت و قیام فرزندان برومند خود فرو ریخت، سیزده آبان در روزشمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است، روزی که با نثار خون های پاک شهدای دانش آموز و دانشجو جاودان شد. در این روز دانشجویان پیرو خط امام، با الهام از اندیشه های استکبار ستیز و ضد استعماری امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر در آوردند، این حماسه چنان شکوهمند و کوبنده بود که امام راحلمان آن را انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.

ما اعضای تشكل های دانش آموزی كشور، در سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان ها و اندیشه های والای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی»، با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تمامی آحاد همیشه در صحنه و حزب الله را به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می نماییم و حمایت قاطعانه خود را از سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه های استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در مقابل سیاست های ظالمانه و استعمارگر آمریکا و حامیانش اعلام می داریم  و با ایمان به فرمایشات خمینی كبیر (ره) و تأسی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی همیشه ودر همه جا شعار « هیهات من الذله» ی سرور آزادگان جهان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را سر داده واعلام می‌داریم كه جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت در صحنه‌ی جهانی و مسائل بین‌المللی حضور پیدا می‌كند.

ما اعضای تشكل های دانش آموزی در سالروز تاریخی یوم الله 13 آبان اعلام می کنیم :

1- سیزده آبان نماد استكبار ستیزی ملت ایران و از سرمایه های جاودان میهن عزیزمان است كه حفظ آن در گروی زنده نگه داشتن جنایت های استكبار جهانی به سركردگی شیطان بزرگ آمریكاست؛ لذا ما دانش آموزان ایران اسلامی به تبعیت از مقام عظمای ولایت مد ظله العالی همچنان در مسیر مرگ بر آمریكا گام بر می داریم.

2- اقتدار روز افزون ایران اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسئولین و دست اندر كاران نظام است كه در سایه سار چتر ولایت فقیه عینیت یافته است، لذا در این شرایط حساس همچنان خواستار وحدت ایشان و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری مد ظله العالی هستیم.

3- ما دانش آموزان ایران اسلامی، حمله ددمنشانه رژیم آل سعود به یمن و كشتار دانش آموزان بی گناه آن كشور را محكوم نموده و از مجامع بین المللی به ویژه سازمان یونیسف و سایر سازمان های بشر دوستانه در خواست می كنیم  نسبت به توقف این حملات اقدامات لازم را به عمل آورند.

4- ما دانش آموزان در سالی كه به فرموده مقام معظم رهبری مد ظله العالی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است از مسئولین در خواست می كنیم نسبت به ایجاد زمینه تقویت بنیه علمی دانش آموزان به منظور توسعه و به ثمر نشستن نهضت علمی و اقتدار روز افزون ایران اسلامی، اقدام نمایند.

مرکز یادگیری تبیان فهیمه امرالله
منبع: پورتال وزرات آموزش و پرورش