تبیان، دستیار زندگی
خیلی از بانوان اصلا اهل آرایش کردن نیستند و بر این عقیده اند که صورت با آرایش حالت مصنوعی می گیرد و چند سالی خود را مسن تر نشان می دهد. در ثانی گرانی لوازم آرایش خوب و ضرر خاصی که روی سلامت و جوانی شن می گذارد، عامل های دیگری برای آرایش نکردن این گروه از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه بدون آرایش صورتی زیبا داشته باشیم؟

خیلی از بانوان اصلا اهل آرایش کردن نیستند و بر این عقیده اند که صورت با آرایش حالت مصنوعی می گیرد و چند سالی خود را مسن تر نشان می دهد. در ثانی گرانی لوازم آرایش خوب و ضرر خاصی که روی سلامت و جوانی شان می گذارد، عامل های دیگری برای آرایش نکردن این گروه از افراد می باشد.

فرآوری: زینب عشقی-بخش زیبایی تبیان
گل

در اینجا راه کارهایی را به شما می گوییم که ضمن حفظ سلامت و شادابیتان، زیباییتان را بدون آرایش تضمین کند.

مراقبت از پوست

زمانی که صورتتان جوش می زند، دست کاری کردن آن یک اشتباه محض است. همین که جوش و یا حتی پوست صورتتان را لمس می کنید، باکتری های آن بر انگشتان و زیر ناخن های تان می رود و بدین ترتیب به نقاط دیگر بدن تان سرایت می کند. گذشته از آن پوست صورت، حساس ترین پوست بدن است و کشیدن آن خاصیت کشسانی آن را کاهش می دهد و آن زمان است که سر و کله چین و چروک ها پیدا می شود. بنابراین اولین درس برای بدون آرایش زیبا به نظر رسیدن، جلوگیری از لمس صورت جز در مواقع ضروری است.
حواستان باشد که ناخودآگاه به پوست خود آسیب و خراش وارد نسازید، چرا که ممکن است رد آنها برای همیشه روی پوست تان باقی بماند.
قدم بعدی این که پول لوازم آرایش را بدهید و یک صابون  صورت خوب و یک شوینده مناسب برای پوست تهیه کنید.
پس از حمام، شیو کردن راحت تر است. اگر عجله دارید، شیو کنید، در غیر این صورت موم بیاندازید تا موهای زبر، دوباره رشد نکنند. موم انداختن، ریشه موها را نیز بیرون خواهد کشید و خواهید توانست مدت زمان بیشتری را بدون خارش موهای تازه، سپری کنید. همچنین می توانید ابروهای خود را با موچین بردارید.

مراقبت از مو

مراقبت روزانه از موها باید مناسب موهایتان باشد. بعضی ها باید هر روز موهای خود را بشویند و بعضی ها حداقل سه بار در هفته. از نرم کننده و شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید. اگر موهای مواجی دارید، آنگونه موهای خود را کوتاه کنید که مناسب موهای مواج است. از آرایشگر خود بخواهید مدلی را برای شما انتخاب کند که بیشتر به صورت تان بیاید. مدل های مختلف را روی موهای خود امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
سعی کنید موها  و ناخن‌های مرتبی داشته باشید. آرایش ساده و مناسب مو در زیبا به نظر رسیدن ظاهر بسیار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب می‌شود حتی بدون استفاده از لوازم آرایش هم نامرتب به نظر نرسید. یک مانیکور ساده و یا مدل مویی انتخاب کنید که بتوانید برای یک هفته آن را نگه دارید.

به جای رژ لب

عوامل دیگر زیبایی ورزش کردن، غذای خوب، نظافت و لبخند زدن است، روزهایتان را بدون استرس طی کنید تا همیشه زیبا و جوان بمانید.

به جای انواع رژلب سعی کنید فقط از یک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنید. اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زیبایی خاص خود را خواهند داشت.

ویتامین C فراموش نشود

انواع مختلف ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد است. علاوه بر نوشیدن شربت آبلیمو و یا پرتقال، می توانید مستقیما از کرم های ویتامین C مخصوص صورت استفاده کنید. انجام این موارد از کار ها به طراوت و شادابی پوست شما کمک فراوانی می کند.

مراقبت از دندان

روزانه حداقل دوبار (صبح و شب) مسواک بزنید. از نخ دندان، دهان شویه و خلال دندان پزشکی (و نه خلال دندان های چوبی) استفاده کنید. بهتر است از دهان شویه های طعم دار استفاده نکنید، چرا که واقعا طعم خوبی ندارند.

سیگار نکشید

به صدها دلیل بهتر است که سیگار نکشید. یکی از آن ها خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک است. دود و سیگار رگ های نزدیک به پوست را نازک تر کرده و گردش خون را کندتر می کند و اکسیژن کافی به پوست نمی رسد و همین مضوع باعث آرایش کردن شما می شود. علاوه بر آن، به کلاژن آسیب می رساند و رفته رفته پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. طبیعتا ترک سیگار کار ساده ای نیست، اما بخاط پوست و ریه هایتان سعی خود را بکنید.
عوامل دیگر زیبایی ورزش کردن، غذای خوب، نظافت و لبخند زدن است، روزهایتان را بدون استرس طی کنید تا همیشه زیبا و جوان بمانید.


منابع: برترین ها، پو، های دکتر،پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.