تبیان، دستیار زندگی
طبق گزارش فوریه 2016 سازمان بهداشت جهانی در میان کشور های غرب آسیا، ایران و اردن در ژانویه 2016 (از 11 تا 24 ماه مذکور( دارای اوج ابتلا به آنفولانزاA بوده اند. طبق نظر CDC(مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر های زیستی ویروس ها دستاورد تقدیری دوره اول مینو

خطر های زیستی ویروس ها دستاورد برتر دوره اول مینو


یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های برتر در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های برتر برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره اول متوسطه
موضوع: چگونه می توان خطر های زیستی ویروس ها را به یک فرصت تبدیل کرد
نام مدرسه: مینو
نام استاد: خانم آزاده کریمی
دانش آموزان: مهسا مختاری، فاطمه اسلامی، غزل سلامت، ساغر عبدالحسین زاده

چکیده:

طبق گزارش فوریه 2016 سازمان بهداشت جهانی در میان کشور های غرب آسیا، ایران و اردن در ژانویه 2016 (از 11 تا 24 ماه مذکور) دارای اوج ابتلا به آنفولانزا A بوده اند. طبق نظر CDC (مرکز پیشگیری و  کنترل بیماری ها ایالات متحده) و سازمان بهداشت جهانی، راه کار مبارزه با ویروس آنفلونزا 1- واکسیناسیون 2- رعایت بهداشت فردی 3- استفاده از داروهای ضد ویروسی است.
بر مبنای اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان ایران، "مهمترین" راه جلوگیری از انتقال و ابتلا به ویروس 1N1H رعایت بهداشت فردی است. از سوی دیگر بیشترین شیوع آنفلونزای تیپ 1N1H  در میان دانش آموزان با آمار 41%  گزارش شده است.

اهداف:
تئوری انگیختگی حفاظتی می تواند معیار مناسبی برای تغییر رفتارهای بهداشتی مانند شستن دست و رفتار های بهداشتی تنفسی باشد. با این فرضیه که عدم آگاهی از بهداشت فردی می تواند تاثیر زیادی در شیوع این بیماری داشته باشد، پرسشنامه ای طراحی و آمار گیری انجام شد. (تا لحظه تنظیم این گزارش 14-12-1394، استخراج داده ها انجام شده اما تفسیر و نتیجه گیری در دست انجام است.) بررسی این مثال شایع از جنبه بیماریزایی ویروس ها می تواند به درک ما از نحوه کنترل ویروس ها برای بهره برداری از توانایی آن ها در کمک به گشودن افق های جدید در دیگر زمینه ها مانند ژن درمانی شود. مقایسه بین نحوه کنترل ویروس در یک بیماری شایع مانند آنفلونزای  A و نحوه طراحی یک وکتور جهت درمان یک بیماری حاصل از موتاسیون تک ژنی همانند سیستیک فیبروزیس ما را به فهم جدیدی از ویروس ها می رساند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی