تبیان، دستیار زندگی
«جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال آمریکا، قانونی که مقامات رسمی را از اعمال نفوذ بر روند انتخابات باز می دارد، نقض کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"اف بی آی" قانون شکنی کرد

«جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال آمریکا، قانونی که مقامات رسمی را از اعمال نفوذ بر روند انتخابات باز می دارد، نقض کرده است.

بخش سیاست تبیان

اف بی آی، fbi، وزارت اطلاعات، قانون، پلیس، پلیس فدرال، انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری، نفوذ

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، «هری رید» رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا از احتمال تخلف «اف بی آی» در اعلام خبر از سرگیری تحقیقات خود پیرامون پرونده رایانامه های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات رقابت ریاست جمهوری 2016 آمریکا، سخن گفت.

به گفته وی، «جیمز کامی» رئیس پلیس فدرال آمریکا، قانونی که مقامات رسمی را از اعمال نفوذ بر روند انتخابات باز می دارد، نقض کرده است.

خبر از سرگیری تحقیقات اف بی آی کمتر از دو هفته مانده به هشت نوامبر- روز برگزاری انتخابات نهایی- اعلام شد و نتیجه نظرسنجی «واشنگتن پست- ای بی سی نیوز» نشان از کاهش محبوبیت کلینتون به واسطه این اقدام دارد.

"هری رید" در نامه ای، "کامی" را به اتخاذ سیاست های دوگانه با هدف جانبداری از یکی از دو حزب سیاسی آمریکا متهم کرده است.

در عین حال، اف بی آی مجوز بررسی رایانامه های «هما عابدین» مشاور عالی کلینتون را هم گرفته است. گفته می شود که رایانامه های عابدین از لپ تاپ «آنتونی واینر» همسر سابق وی بازیابی شده است.

البته شمار این رایانامه ها به ۶۵۰ هزار عدد می رسد و بعید است بتوان نتیجه تحقیقات پیرامون آنها را تا زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد.

هری رید در نامه ای اعتراض آمیز، کامی را به اتخاذ سیاست های دوگانه با هدف جانبداری از یکی از دو حزب سیاسی آمریکا (جمهوریخواهان) متهم کرده است.

وی در عین حال می گوید که کامی اطلاعاتی در خصوص رابطه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا و دولت روسیه دارد که مانع از انتشار آنها می شود.

گفتنی است که حزب دموکرات آمریکا، دولت مسکو را به هک اطلاعات سایبری دموکرات ها و اعمال نفوذ در انتخابات این کشور در جهت تامین منافع ترامپ متهم می کند.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .