تبیان، دستیار زندگی
مبارزه انبیا در مقابل مستکبران برای نجات بشر نجات بوده و چگونه ممکن است با مستکبران جهان مذاکره کنیم و خون شهدا و کربلا را نادیده بگیریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام پناهیان:استکبار وقایع عاشورا را تحریف می کند

استکبار

تبیان به نقل از گزارش ایرنا سه شنبه شب در همایش تجلیل از شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: خوزستان در جنگ تحمیلی شاهد شهادت بیش از 23 هزار شهید در جنگ تحمیلی از جوانان 13 تا 25 ساله همچون شهید بهنام محمدی و شهید محمد جهان آرا و خیلی از شهدای دیگر بود.
وی با بیان اینکه سرزمین خوزستان در جنگ تحمیلی از زمین و دریا و نخلستان ها شاهد فریادهای عاشورایی بود ادامه داد: باید به کودکان خود آموزش تیراندازی بدهیم، همانطور که حضرت اباالفضل العباس (ع) از کودکی آموزش دیده بود تا در جریان کربلا در مقابل دشمنان با رشادت بجنگد.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مکتب ما مکتب کربلا است، زنده نگه داشتن عاشورا را از وظایف مسلمانان بیان کرد و افزود: در جریان عاشورا اصل دعوا این است که یزید کسی است که حلال را حرام می کرد؛ و جریان عاشورا ، همان جریانی است که امروز شهدا برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا به جنگ در سوریه و حلب و عراق رفته اند.

مبارزه انبیا در مقابل مستکبران برای نجات بشر نجات بوده و چگونه ممکن است با مستکبران جهان مذاکره کنیم و خون شهدا و کربلا را نادیده بگیریم.


وی گفت: مبارزه یک پای اعتقاد و هدف انبیا(ع) است که در طول تاریخ خون های زیادی بابت این هدف ریخته شده تا حاکمیت ستمگران را نپذیرند و این همان ارزش گران بهایی است که ائمه(ع) بیان داشتند.
حجت الاسلام پناهیان مذاکره با مستکبران را نادیده گرفتن خون شهدا بیان کرد و افزود: مبارزه انبیا در مقابل مستکبران برای نجات بشر نجات بوده و چگونه ممکن است با مستکبران جهان مذاکره کنیم و خون شهدا و کربلا را نادیده بگیریم.
وی با بیان اینکه راه انداختن جنگ از سوی استکبار، بهترین وسیله برای نسل کشی شیعه است و این نوع تفکر جز جاه طلبی چیز دیگری نیست، گفت: در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، 63 کشور متحد شده بودند تا صدام را آموزش دهند و امروز نیز داعش با حمایت 85 کشور به مبارزه با اسلام در موصل، حلب و یمن پرداخته است.
وی در ادامه انتخابات جدید دولت آمریکا را از ننگ ترین انتخابات جهان دانست و افزود: در جریان مناظره نامزدهای انتخاباتی در آمریکا، افشاگری های این نامزدها ضد یکدیگر خود نشان دهنده ی جلوه ای حقیقی از چهره ی استکبار جهانی است.
در این همایش که درجوار یادمان شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز، و با استقبال دانشگاهیان همراه بود، و در پایان از خانواده شهدای این دانشگاه تجلیل شد.

دانشگاه شهید چمران اهواز شاید تنها دانشگاهی است که در سال های دفاع مقدس مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بود و بسیاری از لشکرهای رزمندگان در این دانشگاه مستقر بوده و بیشتر فضاهای آموزشی، کمک آموزشی و ورزشی این دانشگاه چه در سال های جنگ تحمیلی و چه پس از آن، محل استقرار رزمندگان بوده است.
دانشگاه های خوزستان در دوران جنگ تحمیلی 322 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که 72 شهید از این تعداد از دانشگاه شهید چمران هستند.
7165/ 6037
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی


منبع:
www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .