تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: مسئولان روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشند و هرقدر این دانش بالاتر رود و آگاهی ها بیشترشود، به همان میزان توانایی برای پیشبرد اهداف بانک، بیشتر و قوی تر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشد

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: مسئولان روابط عمومی و بازاریابی باید مسلط به دانش روز باشند و هرقدر این دانش بالاتر رود و آگاهی ها بیشترشود، به همان میزان توانایی برای پیشبرد اهداف بانک، بیشتر و قوی تر خواهد شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

محمدرضا حسین‌زاده

به گزارش روابط عمومی به نقل از محمدرضا حسین زاده در همایش مسئولان دوایر و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک ملی ایران که با حضور حبیب اله رشیدارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، حشمت اله حسینی سرپرست اداره کل روابط عمومی و نادر اکبری وند سرپرست اداره کل بازاریابی و امور مشتریان در سالن همایش حافظ برگزار شد، افزود: در میزان اهمیت و جایگاه روابط عمومی و بازاریابی همین بس که نمی توان این دو بخش را محدود به یک اداره دانست بلکه هر کدام از این مجموعه ها خود به تنهایی یک سازمان عظیم می باشند و دید ما نسبت به آن ها بسیار فراتر از یک اداره است .
وی ادامه داد: روابط عمومی پلی است بین مدیریت،کارکنان و مشتریان و باید نظرات، پیشنهادها و انتقادات جامعه را به خوبی بشنود، درک کند و آن ها را صادقانه و به موقع به مدیریت منتقل کند تا بتوان به موقع برای هر مسأله و موضوعی راه حل مربوطه را ارائه کرد .
حسین زاده گفت: روابط عمومی ها نقش مددکار سازمان را نیز برعهده دارند و باید با صبر و حوصله مسائل، موضوعات و به عبارتی درد دل همکاران را بشنوند و آن ها را به مدیریت سازمان منتقل کنند. به همین منظور همکاران شاغل در بخش روابط عمومی و بازاریابی وظیفه ای خطیر و بسیار حساس بر عهده دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در زمینه تغییرساختار روابط عمومی اقدامات خوب و موثری انجام شده است که انشاء الله بزودی اعلام خواهد شد .
البته ساختار به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد بلکه در کنار آن باید دانش همکاران نیز بالا و به روز باشد تا این دو اصل مهم در کنار هم بتوانند نتایج مطلوب را برای سازمان به ارمغان بیاورند .
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: در بحث بازاریابی نیز امروزه تکنیک های خوبی وجود دارد که باید نسبت به آن ها آگاهی پیدا کرد و با به کار گرفتن آن ها میزان بازدهی بانک را بالا برد .
وی در پایان گفت: همه ما باید ضمن توجه کامل به رفتار، گفتار و کردارمان در مواجهه با مشتریان به اصول مشتری مداری نیز توجه کامل داشته باشیم تا بتوانیم هرچه بیشتر مشتری جذب کنیم و فراموش نکنیم برای یک موسسه مالی، مشتری حرف اول و آخر را می زند و وجود و حیات هر سازمانی بسته به وجود مشتریان آن سازمان است .
حبیب اله رشیدارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی در اجرای سیاست های بانک گفت: کار روابط عمومی کاری سهل ممتنع است یعنی کار آسان سخت، شبیه متون نثر استاد سخن سعدی که به ظاهرساده و روان ولی در معنا بسیار پیچیده و سنگین است. بخش ساده آن همان ظاهر واژه اطلاع رسانی و تولید چند بروشور، پوستر،بنر و مانند آن هاست و بخش سخت روابط عمومی، هنر اقناع مخاطبان، تفکر و برنامه ریزی برای یک فعالیت است .
وی افزود: ایجاد همنوایی میان دیدگاه های افکار عمومی در رابطه با بانک و شرایط واقعی بانک کاری بسیار سخت و مهم بوده و این روابط عمومی است که باید با هنر خود، این دیدگاه مشترک را ایجاد کند .
رشید ارده ادامه داد: یک روابط عمومی موفق روابط عمومی است که در انجام امور سازمان خود پیش قراول و پیشتاز باشد و همه رویدادها را به موقع به مدیر سازمان منتقل کند و البته در این راه باید صداقت در گفتار و کردار در اولویت همه امور قرار گیرد .
وی اضافه کرد: یک روابط عمومی موفق؛ علاوه بر موارد فوق باید با برنامه ریزی درست بتواند تلاش های صورت گرفته در سازمان را به نحو احسن به آحاد جامعه نیز اطلاع رسانی کند .
حشمت اله حسینی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این همایش اظهار داشت: این گونه نشست ها نشان می دهد که روابط عمومی و بازاریابی دو عضو و دو گروه جدانشدنی در بانک هستند و فعالیت های آن ها کاملاً مربوط و وابسته به یکدیگر است و هرکدام از آن ها کامل کننده بخش دیگر است .
وی افزود: نکته مهمی که همکاران روابط عمومی باید همواره به آن توجه داشته باشند و آن را مدنظر قرار دهند، سرعت عمل در کاراست و همیشه باید سعی کنند اولین منبع در نشر یک خبر باشند .
در این همایش دو روزه ، مهمترین سیاست ها و برنامه های روابط عمومی و بازاریابی بانک ملی ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .