تبیان، دستیار زندگی
ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، مدعی شد که انصار الله از استان صعده یک فروند موشک بالستیک به طرف مکه مکرمه شلیک کرده که پدافند موشکی عربستان سعودی آن را در 65 كیلومتری مكه رهگیری و منهدم كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله موشکی انصارالله به عربستان

ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، مدعی شد که انصار الله از استان صعده یک فروند موشک بالستیک به طرف مکه مکرمه شلیک کرده که پدافند موشکی عربستان سعودی آن را در 65 كیلومتری مكه رهگیری و منهدم كرده است.

بخش سیاست تبیان

حمله موشکی، انصارالله، مکه، عربستان، آل سعود، موشک، بالستیک، پدافند، عربستان سعودی، ائتلاف

یک منبع نظامی یمن با اشاره به شلیك یك فروند موشك بالستیك ساخت داخل از نوع بركان1 (آتشفشان) به فرودگاه عبدالعزیز در جده تاكید كرد این موشك با دقت به هدف اصابت كرده و خسارات سنگینی نیز به این فرودگاه وارد كرده است. برد این موشك نیز بیش از 800 كیلومتر است و 500 كیلوگرم مواد منفجره حمل می كند و یمنی ها این نوع موشك بالستیك را ارتقا داده و ساخته اند.

اما به گزارش المیادین، بر اساس تصاویری که نیروهای رصد یمنی در رسانه ها پخش کردند، موشک به صورت دقیق به فرودگاه عبدالعزیز در جده اصابت کرده است.وزارت دفاع یمن نیز ضمن تأیید حمله موشکی یمن به فرودگاه جده، از اصابت دقیق موشک برکان1 به فرودگاه عبدالعزیز و خسارت های جدی که به این فرودگاه وارد آمده و تلفات انسانی آن، خبر داد و این حمله یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن را پاسخی به جنایت های روزمره عربستان سعودی در کشورش نامید.

این نخستین بار است که یگان موشکی یمن، موفق شده  شهر جده پایتخت اقتصادی رژیم آل سعود را هدف قرار دهد.

اعضای شورای همكاری خلیج فارس هم بلافاصله پس از خبرسازی سعودی ها، این اقدام حوثی ها را تقبیح كردند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در توئیتر خود مدعی شد: حوثی ها زادگاه اسلام و قبله مسلمین جهان را هم از حملات خود استثنا نمی كنند. وزیر امور خارجه امارات نیز كه در چندماه اخیر برای هرگونه اقدام در حوزه سیاست خارجی از سعودی ها اجازه گرفته است در توییتر خود انگشت اتهام را به سمت ایران برد كه سعودی ها ادعای حمایت آن از حوثی ها را مطرح می كنند. وی در توییتر خود نوشت: ایران از گروه تروریستی حمایت می كند كه مكه را هدف قرار می دهد، آیا این دولت اسلامی است كه ادعا می كنند؟

اما بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته ادعای وزیر خارجه امارات مبنی بر حمله موشكی یمنی ها به سوی مكه را از اساس مضحك خواند و به مقامات ابوظبی و ریاض توصیه كرد كه اماكن متبرك و مقدس را دستاویز اغراض حقیر سیاسی خود قرار ندهند. بهرام قاسمی افزود: توصیه ما به مقامات امارات و عربستان آن است برای جبران ناكامی ها و شكست های خود به اینگونه جوسازی های منافقانه، تفرقه افكنانه و خطرناك متوسل نشوند. دینداری و انس و علاقه مردم یمن به اماكن مقدسه اسلامی از وهابیون و سلاطینی كه برای حفظ تاج و تخت خود به جای تكیه به امت اسلامی به امریكا و رژیم صهیونیستی متكی هستند، بیشتر است و حرمت حرمین شرفین را بیش از متجاوزان و قاتلان كودكان نگه می دارند.

اما انصارالله یمن با تاکید بر اینکه ادعای سعودی ها دربار   حمله موشکی به مکه کذب است، اعلام کرد که هدف موشک شلیک شده فرودگاه جده بوده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصار الله یمن با بی اساس خواندن اتهام های عربستان سعودی علیه انصار الله در حمله موشكی به مكه مكرمه، تصریح كرد كه اینگونه اقدام ها با هدف تحریك احساسات مسلمانان علیه انصار الله است. وی از همه خواست كه دروغ ها و اتهام های عربستان و ائتلاف عربی وابسته به این كشور را باور نكنند. وی گفت: ملت یمن مسلمان بوده و نیازی به گواهی كسی در مسلمان و عرب بودن شان ندارند. مردم یمن با وجود زخم هایی كه از دشمنان خود بر داشته، هرگز به تاسیسات غیر نظامی و عمومی حمله نكرده است چه رسد به اماكن مقدسی چون مكه. مردم یمن در حفظ و پاسداری از مقدسات اسلامی از مزدوران امریكا متعهدترند. سنگر گرفتن سران عربستان در پشت اماكن مقدس تبلیغات رسانه ای بیش نیست.

عربستان سعودی حدود 19 ماه قبل، 9 کشور عربی دیگر را با خود همراه کرده و تجاوز هوایی به اصطلاح ائتلاف به یمن را آغاز کردند تا به خیال خود ظرف یک یا دو ماه به اهداف خود در این کشور برسند.

یك منبع مطلع در انصارالله یمن نیز عنوان كرده است حمله موشكی امشب انقلابیون، با هدف ضربه زدن به پایگاه نیروی هوایی متجاوز سعودی ها در شهر جده بوده و عربستان سعودی به غلط از روانه شدن موشك های یمنی به سمت مكه سخن می گوید.

این نخستین بار است که یگان موشکی یمن، موفق شده شهر جده پایتخت اقتصادی رژیم آل سعود را هدف قرار دهد. از همین رو ائتلاف تجاوز به یمن تحت رهبری عربستان که این اتفاق خوشایند آنها نیست، در صدد کم اهمیت جلوه دادن این حمله موشکی برآمده است. همچنین عربستان با فضاسازی در این خصوص تلاش دارد نگاه ها را از جنایت های خود در یمن دور كرده و متوجه داستان خودساخته ای كند كه در حقیقت انصارالله را مقابل جهان اسلام قرار می دهد. در واقع این ادعای سعودی ها برای تحریك احساسات جهان اسلام علیه انصارالله انجام شده است. گفتنی است عربستان سعودی حدود 19 ماه قبل، 9 کشور عربی دیگر را با خود همراه کرده و تجاوز هوایی به اصطلاح ائتلاف به یمن را آغاز کردند تا به خیال خود ظرف یک یا دو ماه به اهداف خود در این کشور برسند، نه تنها جز قتل عام غیرنظامیان، زنان و کودکان و تخریب زیرساخت ها کاری از پیش نبردند بلکه ناباورانه شاهد مقاومت سرسختانه نیروهای مردمی یمن و حتی حملات تلافی جویانه آنها هستند.


منبع :پایگاه اطلاع رسانی الف