تبیان، دستیار زندگی
دومین روز برپایی دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با بازدید وزیر ارتباطات و ضعف اینترنت و قطعی اینترنت در حال برگزاری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینترنت؛ دغدغه غرفه داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه رسانه های دیجیتال

دومین روز برپایی دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با بازدید وزیر ارتباطات و ضعف اینترنت و قطعی اینترنت در حال برگزاری است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نمایشگاه رسانه های دیجیتال

به گزارش تبیان، دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در سومین روز از آبان ماه با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران آغاز شد و امروز در دومین روز برگزاری، این نمایشگاه میزبان بازدید دو ساعته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال در فضایی بالغ بر 19 هزار متر مربع و با حضور 300 موسسه و شرکت نرم افزاری همچون تبیان، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، ایران اپس، موسسه آینه جادو، کتابخوان همراه پژوهان، مجتمع فرهنگی دیجیتال سهروردی، مرکز داده اینترنتی امین، موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) تا دهم آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان است.
نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 20 میزبان بازدیدکنندگان است و اگر چه در ساعات ابتدای نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان بسیار اندک بوده، به مرور و با نزدیک شدن به پایان ساعت نمایشگاه، این تعداد افزایش می یابد.
دانش آموزان دختر و پسر از مناطق مختلف شهر برای بازدید از نمایشگاه آمده اند و با شیطنت های شان فضای نمایشگاه را شلوغ کرده اند. از چهره های شان مشخص است که از بازدیدشان راضی هستند.
همچنین پلیس راهور با غرفه خاصی در این دوره از نمایشگاه حضور دارد مبنی بر اینکه تست رایگان آئین نامه رانندگی را برای بازدیدکنندگان برگزار می کند و یکی از شلوغ ترین غرفه این نمایشگاه به شمار می رود.
تعدادی از غرفه داران از نمایشگاه راضی نبودند چراکه برخی از غرفه ها همچون آستان قدس رضوی که برای بازدیدکنندگان شان برنامه زیارت مجازی را در نظر گرفته بودند، به دلیل اینترنت ضعیف نمی توانند این برنامه شان را عملیاتی کنند. همچنین دست اندرکاران نمایشگاه هم از غرفه داران درخواست کرده اند تا اینترنت هایشان را خاموش کنند تا خللی در اینترنت نمایشگاه پیش نیاید.
موسویان، رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینترنت ضعیف نمایشگاه گفت: 120 مبین نت هم اکنون در نمایشگاه روشن است که این تعداد مبین نت ها خللی در اینترنت نمایشگاه ایجاد می کنند به همین دلیل اینترنت نمایشگاه ضعیف است.
وی افزود: امروز پهنای باندی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم و تلاش مان را می کنیم تا سرعت اینترنت نمایشگاه افزایش یابد و غرفه داران بتوانند برنامه های اینترنتی شان را در غرفه هایشان اجرایی کنند.
رئیس مرکز رسانه های دیجیتال تصریح کرد: برای این نمایشگاه تبلیغات بسیاری انجام داده ایم تا جایی که تبلیغات محیطی را در سطح شهر محقق کرده ایم و پیش بینی می کنیم که بازدیدها عصرها بیشتر باشد. البته اگر نمایشگاه در تابستان برگزار می شد، قطعا شاهد حضور بیشتر بودیم اما مصلی تنها زمانی که به ما داده بود، آبان ماه بود.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که بوستان گفت و گو را برای برگزاری نمایشگاه انتخاب نکردیم، دسترسی سخت آن بود و ممکن بود مردم در این بازدیدها با مشکلات روبرو شوند به همین مصلی را برای مترو و دسترسی آسان انتخاب کردیم.
در نگاه کلی نمایشگاه متوجه می شویم که اپراتورها حضور ندارند و شاید هم به نمایشگاه دعوت نشده اند. موحد، دبیراجرایی در پاسخ به عدم حضور اپراتورها در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با فاصله زمانی اندکی با نمایشگاه تلکام برگزار شده است و اپراتورها به دلیل حضور در تلکام، رغبتی برای حضور در این نمایشگاه نداشتند.
همچنین بخش ویژه نمایشگاه به مهر محرم اختصاص یافت که خبرگزاری ایکنا پیش از برگزاری نمایشگاه، پیشنهادش را به موسویان، رئیس مرکز رسانه های دیجیتال ارائه کرده بود که خوشبختانه این بخش طراحی و محقق شد. در این بخش بیش از50 عکس محرم قرار گرفته است.
بشایان ذکر است، دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از سوم آبان ماه در مصلی امام خمینی(ره) آغازشده و تا 10 آبان ماه ادامه خواهد داشت.