تبیان، دستیار زندگی
امیر باقری روان شناس با بیان اینکه فضای مجازی تمام وقت جوانان را پر کرده است، اظهار داشت: هر چیزی که بیش از اندازه استفاده شود اعتیاد می آورد و فضای مجازی مستثنی از این قاعده نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتیاد به سبک اینترنت!

اعتیاد به اینترنت

امیر باقری روان‌شناس با بیان اینکه فضای مجازی تمام وقت جوانان را پر کرده است، اظهار داشت: هر چیزی که بیش از اندازه استفاده شود اعتیاد می آورد و فضای مجازی مستثنی از این قاعده نیست.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی امروزی برای همه ضروری است، تصریح کرد: اگر استفاده از اینترنت برای کاربران نامحدود نباشد نتیجه‌ای جز اعتیاد ندارد.

باقری گفت: اعتیاد اینترنتی، نوعی اختلال و بی نظمی‌وسواسی است كه برخی ویژگیهای آن مشابه شرایط‌ آسیب‌شناسانه است. در واقع، زمانی می‌توان گفت كه فرد دچار اعتیاد به اینترنت شده است كه دارای علایم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد.
وی با اشاره به راهکارهای برخورد با این مشکلات اذعان کرد: آسیب‌های جدید آسیب‌هایی هستند که از ارتباط زیاد جوانان و نوجوانان با تکنولوژی‌های جدید ممکن است برای او پیش آید و مسیر تحصیل، تربیت و آینده او را از جهت اصلی دور کند. بنابراین یکی از راه‌های پیش‌گیری از بروز این‌گونه آسیب‌ها در نوجوانان توجه ویژه به تربیت و تقویت مسائل مذهبی آنان از سوی مسئولان آموزشی و خانواده‌ها است. ضمن اینکه نقش مدیریتی والدین را هم در نحوه استفاده صحیح از این ابزار نباید نادیده گرفت.

باقری با تأکید براینکه دنیای جوانی و نوجوانی، دنیای هیجان است، گفت: اولویت های آموزشی باید تغییر کند و خلاءهای احساسی و عاطفی بین نوجوان و خانواده و مدرسه پر شود. اعتیاد و وابستگی به شبکه‌های مجازی می‌تواند مخاطراتی نظیر ارتباط با جنس مخالف و یا همجنس‌هایی که نباید با آنها ارتباط داشته باشند را فراهم کند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.