تبیان، دستیار زندگی
مشکی از آن رنگ هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد، چرا که اولا خیلی ها معتقدند، مشکی انسان را لاغرتر از آن چیزی که هست نشان می دهد، دوم آن که رنگ شیک و مجلسی است و سوم این که به همه رنگ پوستی هم می آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

مشکی از آن رنگ هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد، چرا که اولا خیلی ها معتقدند، مشکی انسان را لاغرتر از آن چیزی که هست نشان می دهد، دوم آن که رنگ شیک و مجلسی است و سوم این که به همه رنگ پوستی هم می آید.

فرآوری: زینب عشقی - بخش زیبایی تبیان
ست کردن لباس مشکی

از طرف دیگر رنگ مشکی در بازار زیاد پیدا می شود و نسبت به رنگ های دیگر، کمتر لک و کثیف می شود، پس نگهداری آن هم آسانتر است.
سیاه رنگ اقتدار و قدرت است و معمولا آدم هایی که سیاه می پوشند از نوعی ابهت برخوردارند. این رنگ در دنیای مد به یک دلیل عمده محبوبیت دارد؛. افرادی که لباس های مشکی می پوشند به نظر مرموز و پیچیده می آیند و ذهن به صورت ناخودآگاه وقار خاصی را به آن ها نسبت می دهد.مشکی در عین حال رنگ افرادی است که دوست ندارند خیلی به چشم بیایند؛ آدم هایی که ناشناخته ماندن را به توی چشم بودن ترجیح می دهند و اغلب شخصیت های آرامی دارند.

مشکی با تناژ متفاوت ممنوع

اگر از یک کارشناس مد راجع به پوشیدن تیپی سراسر مشکی سوال کنید به شما یک راهنمایی خیلی خوب خواهد کرد که می تواند ظاهرتان را بسیار منظم و آراسته کند. او به شما خواهد گفت که از پوشیدن لباس های مشکی که سیر و روشن هستند خودداری کنید. مثلا این طور نباشد که پیراهن تان مشکی بور باشد و کت تان مشکی سیر. این کار باعث می شود ظاهرتان نامرتب به نظر بیاید و آدمی دمدمی و شلخته جلوه کنید.

هماهنگ کردن

از آنجایی که هر خانم و آقایی حد اقل یک لباس مشکی در کمدش دارد بد نیست بدانیم مشکی معمولا با چه رنگ هایی هماهنگ می شود:

1 - آبی سیر :

امسال ترکیب آبی سیر با مشکی یکی از ترکیب های مورد علاقه طراحان لباس است. این ترکیب حالتی با شکوه را برای فرد خلق می کند و تداعی کننده ثروت و آراسته بودن است.

2 - قهوه ای :

البته در طبیعت که نگاه می کنیم، کمتر پدیده ای را با رنگ مشکی می بینیم، برای حفظ روحیه ی خود و اطرافیانتان هم که شده، کمتر از رنگ مشکی استفاده کنید و بگذارید رنگ های زیبا خودشان را به شما نمایان کنند

یکی از زیباترین ترکیب رنگ های دنیا روی پوست پلنگ ها دیده می شود. خال های مشکی و زمینه قهوه ای یک ترکیب زیبا را به وجود می آورد. دقت داشته باشید که رنگ غالب باید قهوه ای باشد و مشکی به عنوان رنگ مغلوب به کار برود.

3 - سفید :

ترکیب سفید و سیاه یکی از بهترین ترکیب رنگ های دنیاست. افرادی که در هماهنگ کردن لباس های شان از این 2 رنگ استفاده می کنند جزو خوش پوش ترین آدم ها به حساب می آیند. ترکیب یک پیراهن سفید با یک ژیله مشکی یکی از ست های پرطرفدار است که هیچ وقت هم قدیمی و از مد افتاده نمی شود، همه جا پوش هم هست پس تا می توانید این ترکیب را مد نظر داشته باشید.

4 - نقره ای :

مشکی و نقره ای یک ست کاملا رسمی را ارائه خواهد داد. شاید بتوان گفت بیش از حد رسمی! هر دوی این رنگ ها به تنهایی تداعی کننده مراسم مهم هستند و وقتی با هم ترکیب شوند دیگر خیلی مهم می شوند! سعی کنید اگر واقعا نیازی به خیلی رسمی بودن ندارید طرف این ترکیب نروید.

5 - طوسی :

شاید بعد از سفید بهترین رنگی که می تواند در کنار مشکی بنشیند طوسی باشد. طوسی ابهت مشکی را تا حد زیادی کم و به آراسته شدنش کمک می کند، به شرطی که رنگ غالب باشد. مثلا یک دامن طوسی با کمربند و حاشیه مشکی می تواند یک لباس زیبا را درست کند.
البته این رنگ ها پیشنهاد های خاص ما برای ست کردن لباس مشکیست، جسارت به خرج دهید و از ترکیب مشکی با رنگ های دیگر نترسید، همه رنگ ها با مشکی جذاب می شود. بنفش، خاکستری، آبی، سبز، قرمز، زرد و همه رنگ ها در هر طیفی.

تنوع جنس پارچه

هنگام پوشیدن لباس های مشکی از جنس پارچه های مختلف استفاده کنید تا ظاهری عالی داشته باشید. به عنوان مثال شلوار کتان با بلوز سیلک یا ابریشمی، دامن چرم با بلوز اطلسی یا ژاکت پشمی یا کیف و کفش چرم با تیپ کاملا مشکی.

اگر مانتویتان مشکی است

اگر رنگ پوستتان روشن است، برای رنگ روسری، رنگ های شادتر را انتخاب کنید بخصوص استفاده از شال های آب رنگی و چند رنگ بسیار زیباتر است . فقط توجه داشته باشید مانتوی مشکی هرگز نباید با شال مشکی پوشیده شود که این ست فقط هنگام عزا پوشیده می شود، ولی می توانید از ست های کیف و کفش مشکی در کنار مانتو مشکی استفاده کنید که کمی رسمی به نظر می رسد، می توانید با انتخاب ست های کیف و کفش رنگی در کنار رنگ مشکی کمی فانتزی به نظر برسید.
البته در طبیعت که نگاه می کنیم، کمتر پدیده ای را با رنگ مشکی می بینیم، برای حفظ روحیه ی خود و اطرافیانتان هم که شده، کمتر از رنگ مشکی استفاده کنید و بگذارید رنگ های زیبا خودشان را به شما نمایان کنند.


منبع: پوشاک، وب ها، بدونیم، پارسناز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.